annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

Hier ook en koop module (smit ver 1.3). Ook ziggo klant,

Horizon box of niet, ci+ of niet, de tv crasht na en dag of 5/6. Met opstarten heb je eerst het home screen met de tegels, en dan naar enige tijd en vastloper/freeze. Dus en reboot als gevolg.

Wat mij opvalt is als de tv op een kanaal staat en er niet teveel gezapped wordt dan houd het toestel het langer vol.

Ook schakelen tussen hdmi en digitaal veroorzaakt vastlopers/freezes.

Het is wel toevallig dat de ene problemen heeft en de andere niet. Vreemd als ze allemaal op de zelfde software draaien. Als je kijkt naar de sony UK community forum ,(Bravia Android Tv Issues) zie je dezelfde problemen , vastlopers/freezes zwarte scherm , ab die niet reageerd en nog veel meer. Ook in de UK is de ene tv beter dan de ander. Dit zal ook het verhaal zijn in de rest van europa. Of ci+ het probleem is vraag ik me af?

Fixmeplease

mootje1965
Ontdekker

Sony zegt dat het daaraan ligt! 

Telefonisch gezegd. 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo mootje1965

Het kan daar ook aan liggen ,maar ik denk dat sony ook zoekend is. De zelfde problemen komen voor in merdere landen ook met de schotel, dus ci+ kan, maar het is wel toevallig. Ik denk dat de sony engineers hier en klus aan hebben.

Ze lossen het wel op, daar ben ik van overtuigt, maar het kan nog wel even duuren. De volgende update zal weer verbetering brengen.

Fixmeplease

Roel100
Ontdekker

Ik heb ook Ci+ van Ziggo ( Den Haag, huur Quantis interactief). Dat werkt bijna helemaal goed. Bijna.....want na enige minuten loopt de stem-beeldsynchronisatie weg. Dat is irritant. Heb verder op hdmi 2 een Humax 5200. Die werkt goed en heeft geen last van synchro. Soms door een druk op een verkeerde knop of te snel opdrachten geven volgt zwart scherm met geluid en is een reboot nodig. Wat werkt is om iets meer geduld te hebben en de tv de opdrach(ten) te laten verwerken. Ligt m.i dus aan verwerkingssnelheid. Het is nu niet de meest ideale tv, maar goed te doen. Tv staat op wifi. Sideview werkt. Combi Youtube en tv werkt ook goed. Ik heb de update links laten liggen. Vind het te onzeker nog om die te installeren, ben bang dat er problemen bij komen ipv eraf. Graag zie ik zsm het sync probleem op ci+ snel opgelost. Zit ook te wachten op de mogelijkheid van duo- beeld. Samen met de ci+ en het mooie beeld en ontwerp heb ik de tv daarvoor gekocht. Heb dus pas alleen mooi beeld en een mooi ontwerp. Dat is niet genoeg....... Oh ja.. En automatische updates aanbieden graag. Gedoe met een stick vind ik onhandig omdat de tv strak aan de muur hangt kan ik moeilijk bij de ingangen. Verstuurd vanaf mijn iPad
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het CI+ probleem, was alleen in Nederland. Het is echter niet altijd te onderscheiden van andere freezes or herstarten. De klachten lijken erg op elkaar, maar Nederland heeft niet voor niets een speciale update gekregen voor alleen dit probleem :slight_smile:

De volgende update zal zeer spoedig beschikbaar zijn. Wordt automatisch naar de TV gepushed, dus hoef je niet apart te downloaden. 
Deze update zorgt voor algehele performance verbeteringen. Denk daarbij aan het vastlopen en de afstandsbediening. 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo Vince_E

Goed om te horen dat er en snelle update komt. Die problemen in andere eu landen en in ned lijken inderdaad heel veel op elkaar.

De update waar je het over hebt ,is dat eind van de maand?

Fixmeplease

profile.country.nl_NL.title
benalla
Nieuw

Ik heb de laatste update geinstalleerd. Freezes lijken minder voor te komen, maar gebeurt nog wel.

Merk dat het ook met een CI module voor Digitenne problemen geeft, dus niet alleen Ziggo en/of UPC.

Hopelijk zal de nieuwe update snel komen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kom ik maandag op terug. 
Op dit moment mij niet duidelijk wat de precieze timing is. 

profile.country.NL.title
1962430400001470
Ontdekker

Hier ook een koop quantis ci+ module. Na de update nog steeds vastlopers. En het beeld is na de update minder scherp geworden. Af en toe werken de hdmi ingangen ook niet.En na het vastlopen zijn de apps ook weg. Ik heb nog weinig vertrouwen in de updates, die de problemen moeten oplossen. Ik heb spijt dat ik niet voor een samsung ben gegaan. Wat een terleurstelling deze tv. 

profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Ik neem het terug, de TV word regelmatig toch nog instabiel (soms na standby duurt het een minuut voor we TV beeld hebben, of moet ie reset worden omdat opeens de HDMI verbinding met de receiver weg is). Het switchen van kanalen irriteert mij het meest, vooral als je met nummers even naar bijv 121 wilt switchen, dat is soms zo traag dat je dan opeens weer op kanaal 1 zit 😞