Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Ok
Even voor de duidelijkheid
Fabriekinstellingen voor of na de update uitvoeren?
Of helemaal niet?
Voor mij was het nodig voor de update maar lang niet bij iedereen zoals ik begrijp. Dus als de update niet gewoon lukt herhalen na terugzetten fabrieksinstellingen.
Hier ging het prima zonder terugzetten naar fabrieksinstellingen, zou dus gewoon updaten en pas terugzetten naar fabrieksinstellingen als je problemen ondervindt.
Ziggo On Demand werkte bij mij ook niet. Tot ik de moeite nam om mijn Quantis module om te ruilen voor een @SMIT module. Die hadden we toevallig hier nog in een andere TV zitten. En daarna werkte ook Ziggo On Demand weer.
Hier ging het ook prima zonder terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Tot dusver loopt alles prima (ik had ook weinig problemen, dus daar kan ik verder nu ook nog niet zoveel van zeggen).
Maar hoe dan ook, volgens mij hebben de technici goed werk geleverd, gezien de weinige (geen) klachten die je nu op het forum ziet, mag ook wel eens gezegd worden 
Update gedaan
Interactieve instellingen weer aangezet
Maar geen ondemand als ik de tv opstart uit stanby
Quantis module interactief heb ik van Ziggo
@mootje1965 Dubbel gecheckt dat alle instellingen qua interactief weer goed staan? Wellicht anders toch even een reset doen? Ik heb ook een Quantis 1.3 en zit ook in (oud) Zigo gebied, maar bij mij werkt alles wel prima (maar moet ook eerlijk zeggen dat dit voorheen ook wel werkte bij mij in tegenstelling tot anderen).
Begrijp iets niet.
De work-around voor de v3317 was toch voor de Smit module, lees nu opeens dat de Quantis ook uitgezet is.
73's
Ik heb de quantis en die doet het nog steeds niet na de update
Heb de tv een reset gegeven maar nee
Misschien terug naar fabriekinstellingen
Maar blijft de recente update dan staan.
Begrijp ik het nu goed, dat ITV d.m.v. de work-around niet is uitgezet maar dat ITV nog nooit heeft gwerkt?
Kan het dan niet zijn dat de snelheid van het thuisnetwek mogelijk te laag is?
Terug naar fabrieksinstelling kan je altijd doen, de laatste firmware (v3323) blijft gewoon in het toestel aanwezig.
73's