annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

carelfrans schreef:

Naar mijn smaak heeft Mootje 1965 wel een punt en het zou Sony sieren een gebaar als door hem omschreven te maken ter leniging van alle energie die hun gebruikers hebben moeten besteden in verband met het niet naar belofte functioneren van hun product.

Gaat het niet om. Ik zeg ook niet dat ik het wel of niet met hem eens ben.
Dat soort dingen horen hier niet thuis. Sony heeft een klantenservice waar dat soort verzoeken thuishoren.  

Ondersteuning bieden op basis van ervaringen wel. 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Mootje en Carelfrans hebben wel een punt, want een klantenservice weet
meestal niet van de hoed en de rand, en dat weet jij wel. De vraag is dus
wil jij als materie deskundige dit aanhangig maken bij jouw Sony bazen? Dat
noemen ze bij ons denk mee met de klant "Out of the box"!
mootje1965
Ontdekker

Precies!!! 

Helemaal mee eens!! 

djohnlord
Lid

Sinds vandaag.tv aan.led is oranje.schakelt ps3 aan.hdmi 4,later weer uit.tv aangezet.led blijft wit/oranje

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

petere6 schreef:
Mootje en Carelfrans hebben wel een punt, want een klantenservice weet
meestal niet van de hoed en de rand, en dat weet jij wel. De vraag is dus
wil jij als materie deskundige dit aanhangig maken bij jouw Sony bazen? Dat
noemen ze bij ons denk mee met de klant "Out of the box"!

Snap even goed wat je nu vraagt. 

Het aanbieden van compensatie kan alleen als er iets mis is met een product voor iedereen en dit niet recht gezet kan worden. 
Daar is hier geen sprake van, omdat er hardwarematig niets recht gezet hoeft te worden. 

De software is sinds het begin bijgewerkt, waarbij de genoemde issues opgelost zijn op den duur. 
Dit is niet vlekkeloos verlopen, dat weten we. En dat is precies het onderwerp waarop aangegeven wordt door jullie dat Sony een compensatie extra moet bieden? 

Mocht daar sprake van zijn, moet het iets zijn wat voor alle eigenaren met een Android TV geschikt is. 
De reden dat dit niet realistisch is, is omdat lang niet alle eigenaren met een Android TV problemen hebben. 

De klantenservice heeft echt mensen die wel degelijk afweten van de situatie. Er is meer dan één persoon geweest in dit topic die een verlengde garantie ontvangen heeft na contact met de klantenservice. 
Zij kunnen veel effectiever bij het verzoek van compensatie van dienst zijn dan ik dat kan. 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Ik heb lang getwijfeld of ik er over moest beginnen. Maar na deze discussie wil ik aangeven dat ik via Sony €200,- heb teruggekregen op me rekening en ook garantie verlenging heb gekregen van 5 jaar nadat ik dit via meerdere wegen heb neergelegd bij Sony. 

Ik gebruik nu gewoon de ziggo mediabox en deze werkt tot nu toe goed. Wel zonde dat ik de ci+ module niet kan gebruiken waar ik 70 euro aan uitgegeven heb en meerdere afstandsbedieningen moet gebruiken om te switchen tussen tv,apps/kodi en alles. 

Hopelijk komt Sony wel met goede opties, aangezien ze over 2 weken de nieuwe serie uitbrengen en de verwachting is dat de support dan minder word.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

vincentzijderveld schreef:

Ik heb lang getwijfeld of ik er over moest beginnen. Maar na deze discussie wil ik aangeven dat ik via Sony €200,- heb teruggekregen op me rekening en ook garantie verlenging heb gekregen van 5 jaar nadat ik dit via meerdere wegen heb neergelegd bij Sony. 

Ik gebruik nu gewoon de ziggo mediabox en deze werkt tot nu toe goed. Wel zonde dat ik de ci+ module niet kan gebruiken waar ik 70 euro aan uitgegeven heb en meerdere afstandsbedieningen moet gebruiken om te switchen tussen tv,apps/kodi en alles. 

Hopelijk komt Sony wel met goede opties, aangezien ze over 2 weken de nieuwe serie uitbrengen en de verwachting is dat de support dan minder word.

Goed om te horen dat je een oplossing gekregen hebt van de klantenservice. 

De nieuwe serie heeft dezelfde software als de huidige serie.
Support blijft hetzelfde en ook voor de heel Android TV lijn bestaan. 

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@vincentzijderveld

Ik heb zojuist ook weer de Horizon Box aangesloten. Iets opnemen en dan geen tv kunnen kijken vind ik niks. Dan liever de Horizon box weer in gebruik nemen en dan kan ik zelfs 4 zenders tegelijk opnemen. Wat betreft je afstandsbedieningen. Koop een logitech Harmony. DIe gebruik ik al 6 jaar naar volle tevredenheid!

profile.country.NL.title
Villaf01
Ontdekker

Naar aanleiding van jouw bericht heb ik ook weer een mail naar de klantenservice van sony gestuurd. Als een reply op mijn oorspronkelijke melding van augustus 2015. Hierin heb ik ook om een oplossing gevraagd en een schadeloosstelling voor de televisie die toen nog 1399 euro kostte.

Als we dit nou allemaal doen, moet sony wel met een structurele oplossing komen, anders worden ze erg snel arm denk ik.

amrnld
Lid

@Vinc_E

Ik zou toch maar eens kijken naar consumentenrechtspraak. Wat je hier neerzet heeft nogal wat gaten. 

1. Sony heeft functionaliteit geadverteerd die niet aanwzig was. Dat valt onder incorrecte voorlichting. Dat ze maanden later de disclaimer hebben toegevoegd is leuk, maar niet afdoende. Daar hebben we gelukkig screenshots voor.

2. Dat niet alle gebruikers last hebben maakt niets uit. Iedere gebruiker kan voor zich een dergelijke claim neerleggen. Als je als consument een product koopt, heb je het recht dat het product naar behoren en volgens de geadverteerde specificaties werkt.

3. De software mag dan wel bijgewerkt zijn, dit is echter niet afdoende geweest voor de probleemgevallen.  (In Duitsland geld overigens de consumentenbescherming zo dat als een fabrikant 2 x een niet werkende update uitbrengt, de consument het volledige bedrag can terugclaimen. Wat dat aangaat mag Sony nog blij zijn dat het hier niet zo werkt). Ik ben inmiddels 8 maanden verder en nog steeds is het einde niet in zicht.

4. We weten niet of er HW matig iets rechtgezet moet worden. Een systeem met ondermaatse HW specs kan ook een oorzaak zijn. een ontwerpfout op de printplaat, of zelfs ee revisie van een chip, asic, processor of wat dan ook hoeft ook niet uitgesloten te worden (hoewel dat wel via SW correcties opgelost zou kunnen worden. Sony verstrekt geen enkele informatie.

5. Dat niet alle eigenaren van een Android TV problemen hebben is totaal niet relevant. Trouwens, niet alle eigenaren van een Android TV met problemen hoeven hier op het forum te zitten.

6 Er kan wel degelijk compensatie aangeboden worden als er een significante hoeveelheid mensen tegen dezelfde problemen aanloopt. Dit geld dan over het algemeen ook dat er dezelfde aanbieding wordt verstrekt aan de mensen die nog geen problemen ondervinden. Het is wel aan een vendor om te beslissen tot een terugroep actie, of dat er een "Break and Replace" policy wordt aangehouden.

Als techneut heb ik een vrij hoge grens voor wat ik toelaatbaar vind voor een fabrikant om met oplossingen, pogingen tot, al dan niet met debug images, te komen. Maar als consument is die grens allang overschreden.

Wat wel klopt is dat je compensatie niet op dit forum moet zoeken en ook de vrijwilligers die ons proberen te helpen op technisch gebied niet voor het commerciele karretje moet spannen.