annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
pcGerrit
Ontdekker

Soullancer schreef:

Mbt tot vastlopers en ci module:

Home -> Zender installatie -> Digitale setup
Laatste optie instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen

Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. Ook alles uitschakelen

Lijkt nu eventjes stand te houden en weer te werken met zappen. Hou jullie op de hoogte

Thxs naar 73's voor de inkopper, maar hij kon het zelf niet uitproberen of dit werkte!

Het lijkt er hier op dat alleen uitschakelen van de rode knop de oplossing is.

Nu had ik mijn Kodi mooi ingesteld staan maar heb ook een factory reset uitgevoerd dus dat mag ik opnieuw gaan doen. 

Ik begrijp dat het hebben van een android TV een prachtige gelegenheid is voor iedere techneut/software schrijver.

Ik lees ook een hoop ergernis van niet zo technische gebruikers.

mijn goede raad :

Test updates eerst op alle providers met een vaste geregistreerde groep gebruikers.  ( 10x op elke provider )

Op die manier komen updates die direct na installeren de indruk wekken dat de tv ( voor de leek ) "kapot" is niet meer bij de niet technische gebruikers....

Als het toch nog fout gaat: zorg dan dat de oplossing of work around duidelijk te vinden is.

Er zijn meer tv merken gestopt met android en dat is erg jammer want je kunt met een android tv veeeeel meer dan met een embedded firmware die nooit meer veranderd kan worden door een community.

Gerrit PA3EIP

Spoiler

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Hallo allemaal, heb me toch even geregistreerd om een bericht te plaatsen. Houd dit topic al enige tijd in de gaten, echter ondervond ik nagenoeg geen problemen. Zal eerst even e.e.a. qua specs plaatsen.

Ik heb een 43W755C met Quantis 1.3 CAM, zit in oud Ziggo gebied en heb sinds de aankoop van de tv (januari 2016) alle updates gedraaid. Op het installeren met de Quantis CAM (na een keer of drie proberen werkte alles ineens) na heb ik bijna geen problemen, ook niet met Ziggo on demand (iTV). Lees dat er veel mensen zijn die o.a. met de Quantis en Ziggo nogal wat problemen hebben, vreemd genoeg bij mij niet. Het enige wat ik wel eens heb, is dat de tv even niet reageert op de afstandbediening, dan is het net of de tv even 'hangt', maar na een seconde of 10/20 wachten gaat ie weer. Dit heb ik overigens nog maar een keer of 3 gehad.

Nu het volgende: ik heb de update van gisteren (17 februari) ook gedraaid, op zich geen bijzonderheden, alles werkt gewoon prima, echter heb ik een HDD van WD aangeschaft, een Portable Elements 1Tb, en deze kan hij niet registreren met de TV. Heb hem eerst out-of-the-box aan de tv gehangen (op de HDD Rec usb) en dan zegt hij dat je hem moet registreren met de tv, doe ik dat, dan is hij eerst een behoorlijke tijd (denk wel zo'n 30 tot 45 minuten) bezig, en dan zegt hij 'kan de HDD op dit moment niet registreren, probeer het op een later tijdstip opnieuw', als ik het dan weer wil doen, ziet de tv de schijf niet meer en moet ik hem eerst loskoppelen en opnieuw aansluiten. Out-of-the-box kwam hij met NTFS indeling, heb hem daarna op mijn Mac als exFAT gewist, maar ook dan hetzelfde verhaal.

Nu mijn vragen hierover:

1. Hoe lang duurt het registreren (initialiseren) van een 1TB HDD met de tv normaal?

2. Is de indeling correct (dacht dat exFAT geschikt was voor de tv), of kan ik hem beter als OS X uitgebreid of MS-DOS (FAT) wissen? 

3. Doe ik toch iets anders nog niet goed?

Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen, alvast bedankt.

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

De adviezen van Soullancer hebben hier ook geholpen. Natuurlijk wel een noodverband want geen on demand meer wat niet de bedoeling is. 

profile.country.NL.title
DbijZiggo
Ontdekker

Mbt tot vastlopers en ci module:

Home -> Zender installatie -> Digitale setup
Laatste optie instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen

Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. Ook alles uitschakelen

Lijkt nu eventjes stand te houden en weer te werken met zappen. Hou jullie op de hoogte

Thxs naar 73's voor de inkopper, maar hij kon het zelf niet uitproberen of dit werkte!

Ook gedaan en TV werkt nu probleemloos. Zelfs beter dan ooit. Kan nu ook direct naar Teletekst zonder eerst de blauwe toets te moeten indrukken. Binnen Teletekst reageert de TV ook veel vlotter op de afstandsbediening. En lijkt het switchen van kanaal op de TV wel net iets sneller te gaan, maar dat zou ook aan de nieuwe firmware kunnen liggen. Mijn dank aan 73's en Soullancer in deze.   

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Vandaag mijn eerste ervaringen met de nieuwe Firmware opgedaan op de KD-55X8509C.

Ik heb de tv pas een week en gebruik nog gewoon de Horizon Mediabox van Ziggo. Ik bezit nog geen CI + Module

Antenne kabel direct in de TV gedaan en de Digitale ontvangst geconfigureerd dit ging zonder problemen. Daarna de HDD geregistreerd (Western Digital 500GB) dit ging zonder problemen en snel, ongeveer 1 minuut.

Daarna een programma opgenomen Ging ook goed, kon netjes tijd van te voren en tijd erna instellen. Opnemen en kijken tegelijk gaat ook goed. Opname voor later ingesteld en de tv in standby gezet, ook dan neemt de tv netjes op.

Terug kijken gaat ook prima. Een opnname van +/- 30 minuten neemt 2,5/3 GB in beslag

Wat me wel opvalt als er opgenomen word en ik start Kodi op dan is het onmogelijk om iets te kijken vanaf mijn nas. Beeld happert dan constant dat is wel jammer. Met netflix geen problemen

Morgen verwacht ik van Ziggo de CI+ Module. Kan geen interactieve diensten gebruiken want ik ik zit in "oud"

UPC gebied

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Supernovasx

Wil je even laten weten welke CI+ module tegenwoordig wordt opgestuurd door Ziggo.

Ik gebruik hier de orginele UPC module en ervaart zelde of nooit problemen.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Had eerder de update gecancelled, nu wilde ik alsnog updaten (omdat ten eerste de issues specifiek met een smit module zijn en uitschakelen van interactieve tv ook lijkt te werken), maar nu krijg ik de melding dat mijn tv up to date is!

Versie is bij mij nog steeds 3.179.. Zou de update teruggetrokken zijn?

Nu heb ik t usb bestand ook nog, maar vroeg t me gewoon af :slight_smile:

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@pa3eia

Ik laat het weten, en mocht de CI+ Module niet werken dan blijf ik de Horizon box voorlopig gebruiken en gaat de CI+ Module retour...

pcGerrit
Ontdekker

Module die ik een half jaar geleden kocht van Ziggo is :
ir.deto CI+ @smit
WAF1N141911547
Chip ID:2148458263

DVB number 5877

73’s

Gerrit PA3EIP
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Zojuist het eerste zeer positieve punt gevonden aan de nieuwe firmware: Als je de TV reboot, dan komt hij na de reboot weer direct op het kanaal waar hij op stond voor de reboot. Dus hij komt niet meer in het HOME screen terecht, maar je hebt direct TV. Had ik ooit als verzoek ingediend. is nu er in mee genomen. WOW.