Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Mbt tot vastlopers en ci module:
Home -> Zender installatie -> Digitale setup
Laatste optie instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen
Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. Ook alles uitschakelen
Lijkt nu eventjes stand te houden en weer te werken met zappen. Hou jullie op de hoogte
Thxs naar 73's voor de inkopper, maar hij kon het zelf niet uitproberen of dit werkte!
Bedankt voor het uit proberen, laten we hopen dat dit een tijdelijk oplossing is voor jullie totdat er een nieuw update beschikbaar komt.
Nee, helaas kan het hier niet uitproberen, i.v.m. dat de ITV toepassing hier gelukkig niet aanwezig is op het digitale netwerk, maar de toepassing HbbTV die dit jaar ook beschikbaar komt i.p.v. ITV.
Fingers cross,
suc6 ermee,
73's
Toch een probleem gevonden in de nieuwe firmware. Als ik nu via kodi iets afspeel krijg ik een krakend geluid. Zet ik activeer doorvoer uit dan heb ik geluid maar gewoon 2.0 en geen Dolby Surround wat ik eerst wel had... Versterker zit aangesloten op HDMI4/Arc... Iemand een idee?
Ik dacht vanmorgen: ALs ik vanavond thuis ben meteen de firmware even installeren. Gelukkig heb ik dat de e-mails van dit forum op m'n telefoon terecht komen. Dus toen die bleef piepen, voelde ik al nattigheid. Gelukkig heb ik hier nog een test TV staan, dus het daar dan maar opgezet. Heb er een QUANTIS 1.2 module in zitten en zit op het oude ZIGGO netwerk. Heb pas een uurtje kunnen testen, maar tot op heden kan ik zonder problemen heen en weer zappen. Misschien omdat mijn module dus niet geschikt is voor interactieve TV.
Opnemen. Ja dat werkt. Maar als de opname loopt is je enige indicatie dat de LED rood wordt. Je hebt geen enkel zicht meer op welke zender nu de opname loopt. Enige plek waar je het een beetje kan zien is naar het MENU te gaan dat je met die knop links onderin krijgt. Maar hier kan je dan de opname niet stoppen. Je moet hiervoor eerst terug naar de zender waarop je de opname gestart hebt. Is dit b.v. RTL4 HD, dan kom ik deze meerdere keren tegen bij mij. Zowel via SAT als Kabel. Dus je moet de juiste kiezen. Daarna kan je pas op de stop knop drukken.
Nu neem ik aan dat het hele idee achter kunnen opnemen is, dat je op dat moment naar een ander programma kan kijken. Mijn test: RTL4HD opnemen en vervolgens zappen naar RTL5 HD. Helaas, zwart beeld. Ook alle andere gecodeerde kanalen geen beeld. Alleen NPO 1,2 en 3 zijn ongecodeerd, dus die geven beeld. OK, dus 2 gecodeerde kanalen werkt niet. Volgende test: NPO3 opnemen en naar RTl4 zappen. Helaas, ook niet. Conclusie: De codering werkt alleen op de eerste tuner. Om uit te sluiten dat het met de kabel tuner te maken heeft, opnemen op BVN vanaf de SAT en dan naar RTL4. Helaas, ook niet.
Nu heb ik al vorig jaar met de voorloper van deze firmware mogen spelen. Heb toen na 1 uur zoeken de PiP gevonden. Dus nu wist ik waar ik moest zoeken. Is de naam door een Belg verzonnen? “Tweeling beeld”????? Deze optie krijg je er alleen bij als je op een HDMI ingang staat en toevallig op "Action Menu" klikt. . Je krijgt dan links het HDMI beeld en kan je rechts een andere bron kiezen. In mijn eerste test RTL4 HD. Dit werkt. Alleen als je dan zapped naar RTL5 springt het hele beeld even op zwart van de TV. Dus ook je HDMI beeld ben je even kwijt. Ook dat je maar uit 2 formaten kan kiezen is wel heeeeeeeel ouderwets. Zelfs mijn oude KV28 (ben de rest van het nummer even kwijt) van 20 jaar geleden kon al via de pijltjes toesten traploos resizen. In deze tijd met windows, moet het toch mogelijk zijn om dit nu ook te kunnen.
Wat ik ook niet snap is waarom je links niet de normale tuner kan kiezen. Dus je zit RTL4 HD te kijken. Nu moet je eerst naar een HDMI gaan, dan PIP kiezen en dan krijg je pas rechts weer je TV te zien. Inmiddels ben je een deel van je uitzending kwijt.
Wat ook leuk is, is als je dus een opname hebt lopen en met vertraging wil meekijken. Moet je eens op de fast forward drukken. Die is niet meer te stoppen.
Kortom, de opname fuctie en PiP zit er in, maar daarmee is ook alles gezegd. Voorlopig kan de dreambox nog lang niet met pensioen. Ik wacht ook nog even met deze firmware in m'n 55X9005c te zetten. Eerst maar even een paar dagen met de 49X8305C spelen.
Lijkt er op dat er op dit moment alleen problemen zijn met de Smit CI+ module.
Dat 2 gecodeerde kanalen niet lukt komt dat de huidige CI+ module niet toelaat, met de nieuwe CI+ 1.4 die dit jaar uitkomt moet het wel lukken.
73's
Dus dan moet ik na een jaar ellende nog een jaar wachten en dan nog een keer 100 euro uitgeven aan weer een andere module? Ik ben dit helemaal zat. Ik kon met mijn oude humax al jaren 2 zenders tegelijk opnemen. Nu geven ze de schuld van alle ellende weer aan de CI+ module. De module werkte goed tot aan de laatste update. Tegen de tijd dat alles werkt is mijn TV al weer verouderd en komen ze weer met nieuwe hardware.
Ik had deze TV gekocht omdat ik af wilde van aparte tuners. Maar blijkbaar worden we gewoon allemaal in de maling genomen. En gaat dit gewoon niet lukken.
Het ergste is nog dat ik nu gewoon niet mijn interactieve TV kan gebruiken en mijn Netflix en HBO abonnement waar ik voor betaal. Alleen maar omdat er over een update niet nagedacht is.
EDIT:
Ik heb gedaan wat soul lancer zei en de interactieve tv uitgezet en de on-demand uitgezet bij zender installatie. (zie instructies van soul lancer hierboven)
Alles werkt nu weer, alleen ik kan dus inderdaad niet mijn Ziggo On Demand gebruiken (waaronder dus ook mijn HBO abonnement) Dit is natuurlijk niet acceptabel.
Hier moet echt een oplossing voor gevonden worden.
Ik heb de KD-55X8509C en sinds de voorlaatste - dus niet die van deze week - update heb ik al meer "uitval-
problemen" dan met de update dáárvoor, maar daar is nog mee te leven. Opvallend is verder dat er in zo'n dure TV een android-chip zit uit het jaar "0". Ik kan via android wat complexere apps niet draaien, omdat de TV het gewoon niet bij kan benen. Denk aan Ip camera's bekijken, of gewoon films afspelen. Dan bevriest de TV steeds. Dus gebruik ik maar mijn mediaplayer.
Met de Quantis-CI+ module wilde on demand niet werken. Ik heb die al snel verruild voor een SMIT
Gelukkig heb ik jullie laatste commentaren gezien over de update van deze week.
De beste knop tot op heden, die ik ontdekt heb? De mogelijkheid om de automatische software update af te zetten! In plaats van dat de functies verbeteren, wordt het alleen maar slechter. Wat zitten daar bij Sony voor een stel prutsers en waarom prijst Sony deze TV aan met functies die niet olf heel slecht werken?
Tipje in deze duisternis: bij mij gaat zappen via de guide nog enigzins via de numerieke toetsen geheel niet en meteen zwart en vast (Ziggo oud met Smit module). Mogelijk kunnen de mensen van de Software ontwikkeling hier wat mee. Het uitzetten van on demand etc. heeft geen verschil gemaakt.
Misschien een optie dat Sony de gedupeerden een module 1.4 toestuurt die wel zou werken? Op zijn MINST!!!
Hier ook problemen alweer!!!