Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Ook voor de 4K tv??
Alle Android toestellen voor zover ik weet.
Wow, van veel later dan verwacht naar iets eerder dan de verwacht als het vandaag idd uit komt. (Dacht zelf dat het echt pas eind februari zou komen).
Ben heel benieuwd!
Wat voegt dit voor waarde toe aan de tv?
En wat kan je er meer mee?
Je kunt nu programma's opnemen op een externe schijf of USB. Met een timer via de EPG of rechtstreeks.
En via PIP/PAP kun je twee bronnen tegelijk bekijken. Krijg je een klein scherm in beeld met bijvoorbeeld een TV uitzending of een blu-ray film.
Zo te zien is de software al OTA beschikbaar, de tv is hem nu binnen aan het halen, ben benieuwd!
Eh, het voegt functionaliteit toe (die eigenlijk al als standaard genoemd werd). Een functionaliteit die, naar ik vermoed, mijn humax hd recorder compleet overbodig maakt. En ik ben ondertussen van 'hoe minder apparaten, hoe beter'.
De enkele keer dat ik tv kijk wil ik hooguit even de uitzending kunnen pauzeren om wat te drinken te halen (en later de reclame door te spoelen). Of toch die ene documentaire opnemen oid.
Voor mij was deze (beloofde) functionaliteit 1 vd grote redenen voor deze tv te gaan.
ps. De pip functionaliteit... werkt die uberhaupt bij de tvs met 1 enkele tuner? Lijkt me niet eigenlijk toch?
Kun je ook de ene zender kijken en een andere op nemen (op externe USB schijf) ?
Heb een KD-43X8305C aangesloten op het cayway netwerk dus geen CI module geinstaleerd !
Vooruitlopend op de update... Weet iemand ook al welke knoppen op de afstandsbediening hiervoor gebruikt gaan worden?
Voor de opname functie kan ik het wel raden denk ik (kan tv pauzeren ook trouwens?), maar de PiP zou ik zo snel niet weten.