Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Voor zover ik weet wordt dat ook onderzocht.
Ik heb nog niks inhoudelijks meegekregen over de nieuwe stabiliteits fix. Het enige op de tijdlijn is de update van eind februari die duidelijk is, waar hdd recording in zit.
Binnen kodi kan je ook een vaste audio vertraging opgeven die na een keer instellen op alles wordt toegepast.
Dit heb ik zelf ook ingesteld als workaround voor de lipsync issue en werkt prima, tot er een betere oplossing komt.
Ging Android, apps en Netflex vanzelf geblokkeerd door zomaar op "beperkt profiel"
Heb geprobeerd via instellingen van beperkt profiel pincode te toetsen niet gelukt en zelfs 9999 helpt niet.
Wat moet ik dan doen?
Ps. Niet bellen ivm doof
Wat
Hallo
Vinc_E
Ter Info:
Sinds de laatste update is er gemiddeld 2x per week een vastloper of reboot, maar dit gebeurd alleen met het terug gaan naar digitaal vanuit youtube of in de guide, ook met bepaalde zenders loopt ie vast.
Hdmi terug naar digitaal werkt prima en de tv houd het best een tijd vol zonder vastloper als je alleen tv kijkt en de guide/youtube vermijd.
Blijkbaar zijn er nog steeds wat problemen . Ik hoop dat er wat verbetering komt met deze issues.
Heb je nog iets gehoord wat betreft verbetering van de software een en tijdlijn?
Fixmeplease
Mijn probleem sinds enkele weken is dat de TV op de google screensaver gaat en vastloopt. Zelfs in de standby stand gebeurd dit.
Een stekker reboot is het enige wat dn overblijft.
Onze tv staat elke keer aan s' nachts spontaan????
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar het lijkt te gebeuren als ik naar netflix heb gekeken
Anderen hier ook last van?
hallo
Mootje1965
Heb er zelf geen last van, maar in de engelse oa forums komt dit probleem wel voor. De overige problemen zijn nog steeds niet helemaal opgelost , wel verminderd. Op naar de volgende update.
Fixmeplease
Ook hier Netfix weereens geactiveerd na een fabrieks reset enkele maanden geleden.
Nu maar afwachten of het toestel spontaan aangaat, het spontaan aangaan probleem is nog maar 1x hier voorgekomen al was toen Netflix niet geactiveerd.
73's
Goed nieuws! Update zal morgen OTA beschikbaar zijn.
Voegt HDD opname en PIP/PAP toe.
Zoals gewoonlijk, laat ons constructief weten wat de ervaringen zijn