annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Het word tijd dat Sony de update gaat doen naar Android M (Android 6.x dus), een hoop dingen zijn daar in verbetert zoals ook DTS-HD Passthrough. En een hoop systeem processen zijn flink aangepast.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Daar heb je gelijk in. Ik zou graag willen melden wanneer het komt, maar ik weet het helaas niet 😞

profile.country.NL.title
PeterKr
Ontdekker

Bij mij stond gisterochtend de TV spontaan aan, uitgezet met de afstandsbediening.

's Ochtends rond 11.00 uur weer spontaan aan, uitgezet en weggegaan.

Om 16.00 uur bij thuiskomst stond de TV weer aan op een kanaal in de 700 nummering, uitgezet.

10 minuten later weer spontaan aan nu in het home menu.

Ik ben vervolgens weer eens de instellingen in gegaan. Wifi wat ik uit had staan bleek weer aan te staan, weer uitgezet (TV is bedraad aangesloten). Ook de Sideview instelling nu uitgezet.

Afgelopen nacht is de TV niet meer spontaan aangegaan.

Afgelopen maandagochtend stond de TV ook (5e keer in twee weken) aan. Hierover heb ik contact gehad met Sony. Er werd aangegeven dat het probleem meer was gemeld en bij Sony bekend was. De enige oplossing zou zijn te wachten tot Sony het misschien gaat oplossen.

Voorgaande is niet wat ik verwacht van een duur TV toestel (KD-65X8505C). Misschien moet Sony maar een klikaanklikuit beschikbaar stellen.

djohnlord
Lid

hoop zeker dat sony snel met een update komt

verscheidende dingen bij sony support nee gelegd,met als resultaat geen antwoorden meer

let wel ben blij met mijn tv en beeld is goed,zijn meer de aangegeven aplicaties die niet werken,en soms hdmi problemen

PepperNg
Lid

Vince_E, 

Weet je misschien of er iets aan de EPG gedaan gaat worden, om het openen/sluiten ervan soepeler te laten gebeuren zonder onderbreken van beeld en geluid? 

En hoe zit het met het volume van audiosysteem, dat met de AB van de TV niet lager gezet kan worden dan waarmee het opstart?

Volgens mij waren er meerdere met deze issue die dit een tijd geleden gemeld hebben op het forum. 

profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Update van deze week, geen problemen ondervonden tijdens het gebruik. Wisselen gaat goed tussen Youtybe naar Netflix dan weer naar TV of een andere straming dienst zoals VeVo . Ook het kijk naar films met de Kodi app werkt goed.

Wij blijven voorzichtig Posetief

P.S wel 1 dingetje met uitzetten, het beeld gaat keurig op zwart terwijl het geluid toch zeker 5 sec door gaat, TV gaat daarna wel keurig uit. 

Sony 43x8305c met Ziggo CI+  kaart ( beeldsignaal word versterkt door opdrukversterker.)

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Issue van de EPG is bekend en wordt aan gewerkt om te verhelpen. 

Ik ga na of meer bekend is over een stabiliteits update. Vooralsnog is de eerstvolgende update puur voor HDD opname. 

profile.country.NL.title
nicoteunissen59
Lid

Hoi,

Na de laatste update gaat het stukken beter met mijn 43-8309. De laatste dagen echter uitval van de wifi en geluid dat niet synchroon loopt met het beeld. Ook het uitzetten via de ab is een verrassing. Blijft ie uit ofniet. Verder ben ik nog steeds benieuwd naar het werkelijke energieverbruik in standby.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is het niet beter om de 43x8309c bedraad aan het thuis netwerk aan te sluiten?

De problemen met de out of sync met de audio heeft meestal te maken metde beeldverbeteraars die worden gebruikt ( te hoog ingesteld!!).

Tja, het energie gebruik in standby zal wel eerdaags in de volgende update worden opgelost, heeft namel7jk te maken dat enkele toepassing niet geheel worden uitgezet dus actief blijven.

Funcioneerd de 65S8505c na de laatste update wel naar volle tevredenheid?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Even wat andere issues:

Ik heb problemen met WIFI. Ik maak gebruik van een Ziggo modem. Deze is niet zo stabiel. Wat mij opvalt is

- de 5 Ghz zie ik vaak niet terug komen in de lijst met beschikbare routers. Ook op de momenten dat ik de router wel zie op andere devices.

- als ik verbonden ben met de router en er is weer een hickup in de router reconnecten alle andere devices opnieuw. De TV doet dat niet (en is de router niet meer terug tevinden in de lijst met beschikbare routers)

Om dit op te lossen moet ik de TV herstarten

- Als er een werkende 5 Ghz verbinding is dan presteert deze prima.

Natuurlijk ligt hier wat issues met de router zelf. Ik had vooral verwacht dat de TV hier mee overweg kom (net zoals andere devices o.a. android telefoons en tabs)

Via de kabel nooit problemen