annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
mootje1965
Ontdekker

Ik kan je frustratie wel begrijpen maar dat was inderdaad geen antwoord op mijn vraag iemand? 

profile.country.NL.title
c.tuynman
Ontdekker

Beste Niek

Ik maak gebruik van de laatste software update en dat werkt goed

met Ziggo interactief.

Groeten 

profile.country.NL.title
RemVro
Ontdekker

Bij mij werkt het prima. Via Caiway in combi met Smit module. Via het Home kun je dit aan of uit zetten. Ga naar 'Zender installatie', 'Digitaal Set-up', 'Instellingen interactieve toepassing'. 

Robbie2015
Ontdekker

Korte update na 3 weken gebruikmakend van v3169 .

55X8505C via DVB-C (ongecodeerd via kabel)

1) Heb Bose Cinemate audio systeem aan tv hangen via optische kabel. Geluid van bose systeem valt weg wanneer op de volume knop van Bose AB gedrukt wordt. Als je dit kortstondig doet, blijf je soms wel geluid horen, echter bij wat langer indrukken valt het zeker weg gedurende het indrukken van de volume knop. (Dit is bij alle firmware versies al zo geweest. Bij mijn vorige sony tv gebeurde dit niet).

2) Tot nu toe 1x reboot gehad in deze 3 weken bij wisselen van tv kanaal.

3) TV is spontaan 's nachts aangegaan, nadat deze in de avond via sony AB is uitgezet

4) Bij NPO1,2,3, nog steeds continu om de paar minuten bovenin beeld een melding: This XML file dos not appear to have any style information associated wih it. The document tree is shown below <h1> Bad REquest </h1>

Ik hoop dat bovenstaande onvolkomenheden nog opgelost worden in komende updates.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Heb je de vaker dan één keer meegemaakt dat je TV uit zichzelf aangaat? 

Ik denk dat punt nummer vier ook kan liggen aan de provider of de CI module. 

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Na de laatste update begin ik toch redelijk tevreden te worden. Het kan allemaal wat vlotter maar als je bij schakelen een beetje geduld hebt komen er althans bij mij weinig problemen maar voor. On demand, Netflix, You tube lopen goed en geen spontane opstarters meer gezien. Ook de synchroniteit is probleemloos.

Robbie2015
Ontdekker

@Vinc_E

Beste,

In de bijna 4 weken met de laatste firmware is het slechts 1x voorgekomen dat tv 's morgens aanstond, en dus vermoedelijk ergens 's nachts spontaan is aangesprongen.

Die vreemde melding bij NPO1,2,3, kwam niet voor bij mijn vorige Sony HD (niet smart) tv, met identiek dezelfde provider, modem, etc. Ik gebruik geen CI module, maar het digitale signaal komt ongecodeerd, via glasvezelmodem, met coax kabel tussen modem en TV (Coax kabel aansluiting) binnen. (Ik maak dus geen gebruik van CI module met kaart).

Heb vorig jaar al wel enkele reacties meer gezien op dit forum van gebruikers die dit aan de hand hebben.

niek1978
Lid

@Vince_E

Hier ook 2x meegemaakt dat de tv (55x8507C) spontaan aan is gegaan.

Tot dusver 2x vastloper/reboot ervaren tijdens zappen.
Je merkt dat het eraan komt lijkt het. Tv gaat trager reageren. Alsof hij
volloopt.

2x tijdens kijken de melding dat er eeb proces is gestopt 'social bekijken'
en nog een ander proces.

Signaalscherpte bleek defecte versterkter van ziggo buiten ons huis.
Hierdoor fluctueerde het signaal te sterk.
Dat is nu verholpen door Ziggo
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Robbie2015 schreef:

@Vinc_E

Beste,

In de bijna 4 weken met de laatste firmware is het slechts 1x voorgekomen dat tv 's morgens aanstond, en dus vermoedelijk ergens 's nachts spontaan is aangesprongen.

Die vreemde melding bij NPO1,2,3, kwam niet voor bij mijn vorige Sony HD (niet smart) tv, met identiek dezelfde provider, modem, etc. Ik gebruik geen CI module, maar het digitale signaal komt ongecodeerd, via glasvezelmodem, met coax kabel tussen modem en TV (Coax kabel aansluiting) binnen. (Ik maak dus geen gebruik van CI module met kaart).

Heb vorig jaar al wel enkele reacties meer gezien op dit forum van gebruikers die dit aan de hand hebben.

Het is iets wat onderzocht is, maar bijna altijd is de conclusie geweest dat het aan de provider en CI module ligt. 
Dat het op andere modellen niet zichtbaar is, zegt helaas niet genoeg. Ieder toestel in combinatie met een CI module reageert anders. En daar kan je pagina's vol geschreven over vinden helaas. 
We referen vaak naar een CI module, maar waar het eigenlijk om draait is de kabelverbinding en het feit dat de TV er intern mee aan de slag gaat. 
De module zelf is puur een doorgeefluik voor hoe de TV het signaal mag verwerken. 

Echter zal ik het issue nogmaals melden en erop terug komen als we meer weten. 

Wat betreft de toestellen die spontaan aan gaan snachts. Wij hebben hier enkele meldingen over gekregen en het wordt onderzocht. 
Het vreemde hieraan is dat het niet te herbootsen is tot op heden. Als iemand dit consequent voor elkaar weet te krijgen, laat het vooral weten! 

Eerstvolgende update is eind februari al. Daar zal de HDD recording bij zitten en zal voor zover ik weet alleen feature toevoegend zijn. 

Robbie2015
Ontdekker

Het stoppen van processen is inderdaad bij mij ook wel enkele keren voorgekomen, bijvoorbeeld
"Social bekijken" en "Discovery".

Zoals bekend is melding op tv dan te verwijderer door op OK van AB te drukken.