annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

hallo

Van sony ..

https://www.surveymonkey.co.uk/r/6Y868XQ

Fixmeplease

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is hoe Duitsland hun issues verzameld en rapporteerd. 
Niet invullen, want dan krijg je Nederlandse zaken in een Duits rapport. 

Ron-70
Ontdekker

Je wordt gevraagd in het Duits en Engels in welk land je hem gebruik.

En de site is .co.uk ??

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

Vinc_E

Ze houden "alle" EU forums in de gaaten inc Ned. Bravia android tv issues UK community forums pg 357. Ze vragen ook welk land en de problemen. Er staat nergens , niet voor nederland! Als het niet voor ons is dat mogen ze dat er bij zetten. 

We hebben blijkbaar allemaal de zelfde problemen.. maar toch anders?

Nogmaals , Were monitoring all european forums!

Als het niet voor ned is , zonde, lijkt mij en goede move.

Fixmeplease

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat je zegt klopt ook. Echter heb ik de issues hier al doorgegeven. 

Niet handig om het dubbel te doen.
We kunnen natuurlijk ook dezelfde werkwijze gebruiken om issues te rapporteren als Duitsland doet. 

amrnld
Lid

Er is natuurlijk een onderscheid tussen mogelijke provider issues en de core functionaliteit

(Android Subsystem i.c.m. HW capaciteit).

Het eerste mag dan land specifiek zijn, het laatste is dat zeker niet.

Dat een AB niet reageert heeft niets te maken met Ziggo of UPC en alles met het subsystem.

De aanpak van Development, sustainment engineering afdeling de de problemen sequentieel aanpakt is nit vreemd. Maar het is wel hoogst inefficient. Dat betekend dat er nooit meerdere problemen gelinkt worden en dat alles eeuwen duurt. (En ja, ik weet precies hoe SW development, Engineering en maintenance verloopt in de Vendor space. Ik werk daar al 28 jaar in, en mee).

Ik heb zelf nog issues na de upgrade, maar heb voorlopig medewerking beloofd. Het moet echter allemaal niet te lang duren.

Funzke
Ontdekker

voor iedereen die dit leest: SONY levert geen tv volgens de specs. Ben al bijna een half jaar bezig om een fatsoenlijke tv te krijgen, Het beeld is zeer goed, maar dat is dan ook alles. Wil je meer weten over de tv' s van Sony lees eerst maar eens de fora of topics op de ondersteunde site's . Als je toch ***** een Sony tv wil kopen wacht dan nog een paar maanden , ze zijn dan voor de helft van het geld verkrijgbaar ( nu al ruim 300 euro goedkoper in mijn geval ) . Eerst maar eens googlen over je eventuele aankoop.

Sony Nederland

Sony Nederland Hi ,

Zou jij jouw case nummer in een PM kunnen sturen? Hopelijk kunnen wij je dan verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Sony Nederland

Sony Nederland , uit uw antwoord blijkt maar weer hoe het bij jullie werkt. Antwoorden met standaard emails, Lees de inhoud nou eens goed van mijn mail en kijk eens in de topics op uw eigen site. Het zou u sieren als er een antwoord kwam van uw kant dat het door Sony verkeerd ingeschat is om deze tv's op de markt te brengen. Geef nu eens toe en stel een coulance regeling voor voor de klanten die zich miskocht voelen.

Bovenstaande tekst staat op facebook en spreekt voor zich.
bertveen64
Ontdekker

Ik adviseer iedereen op de Facebook pagina van Sony Nederland haar grieven te uiten. Je kunt er naar believen berichten achterlaten -- Mobiel: +31(0)6********

*Bericht aangepast door Ellen, vanwege het publiekelijk posten van persoonlijke gegevens. Dit is in strijd met onze huisregels*

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

bertveen64 schreef:
Ik adviseer iedereen op de Facebook pagina van Sony Nederland haar grieven te uiten. Je kunt er naar believen berichten achterlaten -

Wat voegt dit precies toe dan? Denk je dan dat Sony sneller met een oplossing komt? 
Sony is prima op de hoogte van de situatie namelijk. 

De reden dat ik adviseer om je issue niet dubbel te plaatsen, is om te voorkomen dat er informatie gefilterd moet worden. Kost allemaal tijd. 

Goed voorbeeld is de volgende update die eraan komt. Op basis van de feedback van de afgelopen week, wordt er waarschijnlijk begin volgende week al een software update beschikbaar gemaakt op de website. 
Zodra ik meer duidelijkheid heb, deel ik dat. 

pzeelen
Ontdekker

Hier loopt alles redelijk op enkele zaken na:

-infobalk komt af en toe spontaan in beeld, gaat alleen weg door de "back"knop te drukken

-af en toe valt een fractie van het geluid weg en zijn is er een verstoring van het beeld (blokvorming) (gem. 1* per uur)

-bij keuze EPG valt het geluid 1-2 seconden weg, komt terug als de EPG in beeld is, idem bij verlaten EPG.

Voorstel voor verbetering:

-EPG: bij mijn vorige Sony was de rode en de gele knop beschikbaar om naar de volgende pagina met zenders te bladeren, nu moet je hem per zender verder bladeren met steeds die irritante ping erbij.

-mogelijkheid geven voor uitschakelen "ping"-geluid bij het bladeren door de EPG en de menus

-overzicht maken van af te spelen bestandsen via de interne mediaplayer of KODI, ik krijg nu vaak de melding dat dit bestand niet af te spelen is en weet neit welke ik wel kan gebruiken.