Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Elke keer na de update hoop. Maar nu weer na de update werkt het perfect en super snel. Maar na 1 dag is het weer zo traag als wat met zappen, zwart beeld, net zelfs 3 keer moeten uitzetten omdat de tv weer aansprong toen ik deze uit wilde zetten.
Na een reboot van de tv werkt het wel weer redelijk snel vaak. Lijkt echt op een memory lek. Want alles is dan ook traag, ook het home menu duurt dan 5 minuten voor dat deze verschijnt.
Ik mag me tv terugbrengen na 4 maanden en dan gaan we kijken naar een ander model of heel misschien geld terug. Helaas zijn er op dit moment geen tv's met zelfde beeld als de sony, dus hoop ik echt dat er ooit nog een optie kom en twijfel nu toch om me abonnement van ziggo te vernieuwen om toch een horizon box te nemen....
Probeer eens via de website www. Kaosbox.tv de app installatie voor Android te installeren, die zet een compleet ingerichte tool in. Wel moet je eerst de officiële kodi geïnstalleerd hebben.,daarna de alp installeren!!
Als je via de systeem balk bij kaosbox tool de cache leegt loopt het op mijn tablet als een tierelier. En. Ja een mediabox is verlopig de beste optie Vrees ik.
Blijft toch wel raar dat een gerenomeerd bedrijf zoals Sony is en in het verleden zulke mooie degelijke produkten maakt(e) er nu zo'n puinhoop van maken, want je zou zeggen dat er na een half jaar wel eens een deugdelijke oplossende update zou moeten zijn. De vraag is dan is dan wie maakt en test deze update's, is dat uitbesteedt aan de goedkoopste "zzp'er"? Ik moet zeggen dat ik sinds de nieuwe update 1 keer een vastloper heb gehad, voorheen geen enen keer, een zwart beeld met geluid en zowel de Televisie als de mediabox was niet te bedienen met de AB's, derhalve dus maar weer de stekker uit het stopcontact. Het is te hopen dat het bij deze ene keer blijft, want ondanks het zeer goede beeld wil je ook over een degelijk betrouwbaar goed werkend apparaat beschikken!
Klopt ik had ook een snel werkend en prima systeem direct na de update en het werkt nu nog wel goed maar aanmerkelijk trager; dit kan ik niet verklaren. Het Memory lek zegt me niets maar mogelijk heeft Sony er iets aan.
Ik heb een Sony 4K tv KD 55 X 8509 en zojuist de update gedaan:
* zowel voor als na de update werkt on demand NIET met de Quantis CI 1.3+module. Met die module is niets
aan de hand. Ik heb er drie in huis en ze doen het geen van allen voor de On Demand functie op de TV.
Nu een Smit CI 1.3+ geplaatst en die doet het WEL. Hij laat niet altijd de On Demand knop zien, maar het
rode knopje werkt wel. Dus nu heb ik On Demand direct van de TV.........
* de teletekst werkt beter na de update.
* de informatiebalk blijft regelmatig bij de zenders staan. Dan moet je "back" drukken om die weg te krijgen.
* de TV-gids is nog steeds bagger: overschakelen duurt lang en de tv heeft moeite met de beeldwisseling
naar de gids. Geluid valt dan weg en komt even later weer terug.
en zo zijn er nog wel wat dingen.
@Zoniedus Ik heb helaas nog een Quantis 1.2, dus overweeg ook een nieuwe versie te kopen. Maar zit jij op het OUDE originele Ziggo netwerk, of op het eigenlijk op het OUDE UPC netwerk? Oftwel, heeft het zin voor mij om met m'n KD55X9005C die aan het originele ZIGGO netwerk hangt nu wel een 1.3 @SMIT te gaan halen?
Ik zit op het oude Ziggo netwerk in Zwolle. Heb bij de TV meteen een module aangeschaft om van de verschillende afstandsbedieningen af te zijn. Heb het oude kastje nog steeds niet aangesloten en zie toch wel verbeteringen na elke update maar vlekkeloos is het allemaal nog niet.
Zit zelf ook in 'oud' Ziggo gebied (limburg) en moet zeggen dat ik sinds de laatste paar updates nauwelijks nog problemen heb, met CI+ module (1.3). Dat de TV soms wat traag reageert zal helaas denk ik nooit veel aan gedaan kunnen worden, de CPU in die TV's is gewoon te zwak voor een hoop processen die lopen.
Het enige wat Sony denk ik het beste nu kan doen is overstappen op AndroidTV 6.x waar een hoop verbeteringen in zitten en klanten de optie geven om diensten aan en uit te zetten (Zoals Opera store, Opera browser, Gamehub en overige dingen waar gegarandeerd niemand wat mee doet maar wel als proces blijft lopen).
De laatste suggestie zou wel eens heel goed kunnen zijn; een optie om overtollige zaken uit te zetten.