Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Hier ook al vastgelopen zelfs met de stand-by knop niet te resetten stroom er af gehaald.
Ik heb Van de dealer een leen humax gekregen om voorlopig deze te gebruiken en dan gaat het goed
Module kijken gaat niet lukken hij word verlopig ook niet gecertificeerd door Ziggo want Sony heeft zijn software niet op orde
Dat is wat er aan mij is verteld door iemand van Sony door de telefoon.
Of de horizon box aanschaffen en daar zijn ze op uit want ze willen van de module af!!!!
Worden de digitale FTA zenders (>30) wel weergegeven met of zonder de module?
Is de module ook niet zichtbaar in het menu?
Zoja, is de smartkaart dat ook te zien in het menu?
Het is ook mogelijk dat de midule er niet goed in zit
Het kan natuurlijk dat de CI+ poort defect is.
Ter info: de module heeft niks met het smartgedeelte te maken.
73's
Naar mijn smaak is het allemaal wel een stuk beter geworden je moet alleen niet al te snel zappen en wachten tot het besturingssysteem geheel is geladen en dat is nog even nadat er beeld is. Vlekkeloos is het nog niet maar ik blijf positief dat we op de goede weg zitten. Ook bij een setup box gaat wisselen niet altijd on the spot en moet je soms geduld hebben. On demand van Ziggo werkt met de module ook. Het geweldige beeld is nog even afzien waard naar mijn smaak.
Nog niet perfect dus.
Wij blijven bezig om zo goed mogelijk aan te geven wat er mis is.
Feedback graag zo gedetailleerd als mogelijk opsommen, dan gaan wij het nabootsen.
Ik krijg volgende week de nieuwe module binnen (smits) en ik zal daana even laten weten of alles weer werkt.
Ik kan nu de niet hd zenders zien 1 t/m ? (HD zenders zitten bij bij de 900) Blijf het vreemd vinden dat wanneer ik de module er in stop dat ik dan 1 net kan kijken en dat ik dan na 1 of 2 keer zappen overal zwart beeld heb?! Als ik de module er in stop herkent ie hem wel en moet ik 'even geduld' hebben maar dat staat er na een half uur nog en dan is het echt op met het geduld en het kijken naar het zwarte scherm 😉
Zoals ik aangaf lees ik tussen de posts op tweakers geen oplossing. Wellicht was ik niet duidelijk in mijn omschrijving van het probleem.
Het komt er op neer dat wanneer in Kodi audiopassthrough (+AC/DTS) is ingeschakeld en op de TV de TV speakers zijn ingeschakeld (i.p.v. Audiosysteem) het volume naar 100 gaat en er een harde ruis is te horen. Ter info: het geluid van de TV heb ik optisch aangesloten op mijn AV. Hdmi is niet mogelijk.
Sony Android TV's hebben een probleem met CI+ modules. Na vele software updates, resets naar fabrieks instellingen, telefoontjes met Sony, Ziggo en mijn leverancier ben ik ermee gestopt naar een CI+ oplossing te zoeken. Werkt gewoonweg niet enndoor Sony word je van het kastje naar de muur gestuurd. Humax gekocht en gekoppeld via HDMI en dat werkt wél. Het is niet wat je verwacht als je een nieuwe TV koopt, maar goed. -- Mobiel: +31(0)***
Hallo
Vinc_E
Hier ook de alweer de bekende problemen, heeft geen verdere uitleg nodig.
Het is duidelijk ,er is geen oplossing!!
Fixmeplease