annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ik ben niet van plan om 1200 euro toe te leggen,  het geld groeit mij niet op de rug. Ik neem nu genoegen met ontvangst via de mediabox, dat gaat prima, het grote nadeel is 2 ab's, maar mijn volgende tv zal hoogstwaarschijnlijk geen Sony meer zijn. heel jammer want het beeld is fantastisch en het geluid is behoorlijk (en via mijn SRS-X9 geweldig). 

Als Platte TV mij een inruil geeft van 2500 euro, ik heb bijna 3000 euro betaald,  dan ben ik hun man! 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nieuws en berichten

Geleidelijke release van de volgende firmware update en andere verbeteringen die gepland waren voor Sony 's Android TV - 30 November

30 November 2015

Op 12 oktober jongstleden publiceerden wij een update in verband met bepaalde functies die nog niet beschikbaar zijn of nog niet werken zoals oorspronkelijk bedoeld op onze nieuwe TV modellen. We zouden nu graag de meest recente status hieromtrent met u delen.

Na aandachtig geluisterd te hebben naar de feedback van onze klanten - op een breed scala van touch points - blijft onze hoogste prioriteit nu om gebruikers een stabiele en performante omgeving op de Android-TV's van Sony te bieden.

We bereiden daarom een firmware update voor die de algemene stabiliteit en prestaties van deze televisietoestellen verbetert, alsmede de volgende gemelde problemen aanpakt:

• Responsiviteit van de IR-afstandsbediening
  • Occasioneel zwart scherm tijdens het inschakelen van de TV
  • Occasioneel zwart scherm met geluid bij het uitschakelen van de TV
  • De TV herstart tijdens het omschakelen van kanalen

Wij streven ernaar om deze problemen op te lossen door middel van een firmware-update die zal worden vrijgegeven vóór 8 december 2015.

Dientengevolge, hoewel we onvermoeibaar werken aan verbeteringen, zullen bepaalde extra functionaliteiten- in het bijzonder USB HDD Recording en PIP/PAP - helaas later dan eerder aangekondigd beschikbaar zijn.

Wij streven ernaar om de USB HDD Recording en PIP/PAP functies beschikbaar te maken vóór 29 februari 2016.

Bij deze willen wij onze oprechte excuses aanbieden aan al onze klanten voor het ongemak dat door de vertragingen is veroorzaakt en danken wij u voor uw geduld.

Wij raden u aan om ons onze Binnenkort verwachte services FAQ te bezoeken, of alternatief te Registreren voor informatie over toekomstige updates die met deze mededeling te maken hebben – onder... Uw persoonlijke informatie zal enkel worden gebruikt voor ondersteuningsdoeleinden en niet worden gebruikt of opgeslagen voor marketing doeleinden.

12 oktober 2015

We zijn er ons van bewust dat bepaalde functies op onze nieuwe TV modellen nog niet beschikbaar zijn of nog niet werken zoals oorspronkelijk bedoeld en we willen ons oprecht verontschuldigen voor de vertraging. We willen hieronder graag de status van de komende updates voor u verduidelijken.

U mag er zeker van zijn dat we onafgebroken verder werken om onderstaande problemen op te lossen en functies te laten werken. Daarom beginnen we met een geleidelijke release van de volgende firmware update in heel Europa startend vanaf 13 oktober. De firmware repareert, verbetert of voegt de volgende functies toe aan uw TV:

• Ondersteuning van Netflix voor 5.1-surroundgeluid
  • Problemen met synchronisatie van beeld en geluid bij HDMI
  • Weergave van groen scherm
  • Verhoogde reactiesnelheid tijdens het gebruik van uw TV

Op dit moment werken we ook aan het verfijnen van de HDD-opnamefunctie (REC). Het is de bedoeling dat deze functie voor 24 december beschikbaar is. Wegens de technische complexiteit van de implementatie van deze functie, kunnen de definitieve releasedata die vermeld staan op onze ondersteuningswebsite of op andere informatiekanalen nog wijzigen.

Regionale verschillen in firmware

Een firmware-update voor een Android-tv die in Europa wordt uitgebracht, is niet vergelijkbaar met een firmware-update in een andere regio, zoals de VS. Wegens de grote verschillen in wetgeving en uitzendstandaarden, is er geen een-op-een relatie. Zo zullen twee firmwarepakketten met hetzelfde nummer bijvoorbeeld niet altijd dezelfde functies, kenmerken of diensten bevatten.

Updateprocedure voor Sony Android-tv

Het ontwerp van de systeemarchitectuur voor Sony Android-tv's is voortdurend in ontwikkeling en maakt gebruik van een modulaire benadering. Doordat het ecosysteem zo uniek en complex is, zijn bugs onvermijdelijk. Android-tv's hebben, net zoals elk apparaat dat met een besturingssysteem werkt (smart phones, tablets, pc's, enzovoort), updates nodig om hun stabiliteit, functionaliteit en bruikbaarheid te verbeteren. Onze firmware-updates zijn ontworpen om alle problemen die zich eventueel voordoen, te beperken en om verbeteringen te bieden. We raden nadrukkelijk aan uw systeem bijgewerkt te houden met de nieuwste firmware en onze ondersteuningswebsite te gebruiken voor meer nieuws.

Vanwege de toenemende hoeveelheid feedback die we hebben ontvangen, willen we u op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen zodra deze zich voordoen. Voor meer informatie kunt u informatiebronnen raadplegen zoals onze veelgestelde vragen over binnenkort verwachte diensten. Vanwege de toenemende hoeveelheid feedback die we hebben ontvangen, willen we u op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen zodra deze zich voordoen. Voor meer informatie kunt u informatiebronnen raadplegen zoals onze

U kunt erop vertrouwen dat we al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat u optimaal kunt genieten van uw Sony Android-tv.

We verontschuldigen ons voor het ongemak dat door de vertragingen is veroorzaakt en danken u voor uw geduld.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Dank voor uw eerlijke brief; ik blijf vertrouwen houden in de goed afloop.

Heb de indruk dat de TV mogelijk beter op SideView reageert dan op de afstandsbediening; kan dat?

niek1978
Lid

Fijn dat ze voor basis gaan voordat nieuwe dingen erbij komen. Dan nog vind ik dat sony iets moet doen. Pas na dreigen met rechtstbijstand ontving ik 4 maanden garantieverlenging. Customer support is drama en de laag daarachter wijselijk zwijgend om negatief nieuws te vermijden. Maar nu lees ik dus dat pas in februari hopelijk hdd rec en pip beschikbaar worden. Dat is voor mij >7 maanden na aankoop. De opvolger staat dan al bijna klaar... Tel daarbij de prijsdaling en cashback op en dat bij elkaar is het mijn meest teleurstellende aankoop ooit. Respect voor de technici die hard werken om het goed te maken. Thnx @Vinc_E Bizar en onbegrijpelijk dat Sony niets algemeens wil compenseren voor kopers van het eerste uur. In mijn geval 499 prijsdaling (adviesprijs) in 4,5 mnd... ... Woorden schieten tekort... Misschien moet ik er vrede mee sluiten, maar dit valt moeilijk te verteren. Toch maat tros radar?
amrnld
Lid

Tja.... wat moet ik ervan zeggen? De HDD en PIP/PAP weer met 2 maanden verder weg geschoven. Dat is voor mij 8 !!!!!!!! maanden na aankoop dat de verkochtte functionaliteit misschien eens gaat werken. 

Ik krijg echt het idee dat Sony e.e.a niet zo serieus neemt en de devloper cycles op nieuwe producten zet i.p.v. op het in orde maken van de reeds lopende (en straks End of Sale) reeks TV's. De snelheid waarmee je dit soort 

problemen oplost is echt afhankelijk van de man-uren die je er aan besteed.

Kunnen ze niet wat kopieeren van Samsung of zo? :zipper_mouth:

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@niek1978

Ik snap wat je bedoelt. Het is ook alles behalve leuk dat jouw toestel sinds de lancering niet compleet aan je verwachtingen voldoet. 

Misschien verwarrend over HDD recording. Die functie zal wél beschikbaar zijn binnenkort. 
Slechts de functie om op te nemen via het guide menu is uitgesteld tot februari. 

Zaken als prijsverlagingen/cashback zijn vrij normaal en staan los van ervaringen van een TV toestel. 
Een opvolger zal op zn vroegst in januari aangekondigd worden ja. Echter qua beschikbaarheid laat dat vaak nog wel even wachten. Dus die staat niet om de hoek...

@amrnld

Functionaliteiten verbeteren wordt erg serieus genomen door Sony. De mate van complexiteit per software update is compleet anders dan bij voorgaande modellen. 
Wat een risico blijft, is dat bij iedere update er zaken anders gaan reageren. Dat is de realiteit en daarom verschijnen er soms nieuwe issues. 

amrnld
Lid

Ik ben zeker op de hoogte hoe zaken gaan by ENG, DEV en Sustainment engineering. Ik heb hier dagelijks mee te maken, en ook meerdere malen per dag. Ik weet daarom ook dat de prioriteit en resources die beschikbaar worden gemaakt in eer hoge mate bepalend zijn voor de snelheid waarmee een probleem wordt verholpen. 

Vandaar dat ik er ook mijn vraagtekens bij zet hoe serieus dit bij sony leeft. Immers, andere android implementaties op TV's blijken wel de functionaliteit te geven. Want even serieus, als je de programmatimer kan laten werken, kun je ook getimed opnemen als HDD recording mogeijk is. Immers, het is gewoon een function-call. Dat er bij iedere update dependencies zijn die anders kunnen gaan reageren is me bekend. Maar hier is QA voor in het leven gereopen.

Ik heb met Sony afgesproken om in ieder geval tot eind December te wachten op verbeteringen. Ik zal me daar ook aan houden.

profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Er staat toch echt 'Wij streven ernaar om de USB HDD Recording en PIP/PAP functies beschikbaar te maken vóór 29 februari 2016.' in het nieuwsbericht van 30 november. Dus - zoals ik het lees - zit er in de a.s. firmware helemaal geen HD recording.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@amrnld

De complexiteit heeft ook te maken met het feit dat er één softwareversie geschikt moet zijn voor alle Europese landen. 
Het is nu dat Nederland een issue had met TV kijken. Maar Duitsland heeft dit bijvoorbeeld ook. En daar is het net iets anders. Daarnaast is een testperiode ook noodzakelijk. 

Veel meer inzicht dan dit kan ik ook niet bieden. Ik kan ook niet beoordelen of sneller zou kunnen. 
In het geval van deze update is er een issue gevonden, wat eerst gedicht moet worden voordat het uitgestuurd kan worden. Dat heb ik veel liever, dan een snelle update waar we tegen nieuwe zaken aanlopen. 

@robertdewolff

Je hebt gelijk. In de eerstvolgende update zit geen HDD recording. Het artikel biedt hier ook geen informatie over. 
Ik zal verduidelijken. De eerstvolgende update zal wat in het artikel omschreven staat oplossen. 

Kort daarna komt een tweede update. Ik verwacht rond kerst, maar nogmaals pin me er niet aan vast :slight_smile:
Die update voegt functionaliteit toe. Het was de bedoeling om daar de HDD recording en recording via guide met PIP/PAP bij aan te bieden. 
HDD recording zal dan beschikbaar zijn, maar je kunt het niet getimed instellen via de guide. Dat komt pas in februari. 

niek1978
Lid

@Vinc_E Beeldinstellingen gebruiker (dus niet op automatisch), Kleur expert 1. Verder instellingen zoals in review van tweakers.net. alle nabewerking uitgeschakeld.