annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
Ron-70
Ontdekker

Na de update meer problemen dan oplossingen! (55x8505c)

Kan regelmatig niet meer van kanaal veranderen loopt helemaal vast. 

Gister avond zette ik de TV uit en bleef het lampje onder de TV branden en het geluid door gaan, de ab deed niets meer stekker eruit was het enige wat over bleef.

WIFI schakelt steeds weer vanzelf  aan. 

Geluid is minder geworden in combinatie met sony soundbar klinkt schel en zacht. 

En dan de infobar .......die blijft nog steeds staan.

Wel een herinnering optie in de guide die werkt ....gelukkig maar want daar zat ik echt op te wachten. ..pfffff

 

Wat een drama TV

 

En radiostilte bij sony buiten een mail met het standaard antwoord "zet de tv terug naar fabrieksinstellingen "

 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ja klopt, en heb de opties daarvan ook al aangepast. Ik moet zeggen dat het vandaag redelijk gaat, slechts 1 x een reboot verder nog geen problemen, alleen het casten.   

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Ik ben net gebeld door Sony en kreeg helaas weer een redelijk standaard verzoek om te doen. Ze vroegen nu om de televisie aan te zetten, alle kabels er uit te halen en dan de stroom stekker er uit te halen. Dan 10-15 minuten wachten en toestel opnieuw opstarten. Dat zou ook een soort van reset moeten zijn. 

Op dit moment ben ik aan het wachten en laat zsm weten of dit iets kan uitmaken..

 

Verder zie ik mensen met chromecast/cast issues. Ik zag dat er in de playstore een update stond van de app. Weet niet of mensen die dit probleem hebben deze update uit de playstore gedraaid hebben, maar dat is zeker proberen waard.

 

 

BOBPG001
Ontdekker

@vincentzijderveld chromecast app is up-to-date maar staat er los van, het gaat echt om de tv die geen 'cast signaal' meer heeft na de update. Wel bedankt voor het meedenken.

Robs88
Ontdekker

@pa3eia Dankjewel voor je snelle reactie  zoals gewoonlijk. Ik denk inderdaad dat hij op gebruiker staat, daar staat hij standaard op toch? Ik kan dit morgen avond pas met zekerheid bevestigen. 

 

Nogmaals bedankt.

 

rocdefrost
Ontdekker

Bij mij wekr casting naar mijn Nexus Player ook niet meer. Blijkbaar wordt het hele casting signaal in mijn netwerk verstoort.

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Vastlopers.

 

Het is weer zo ver. Ik zie dat meer mensen dit probleem hebben.

Heb de tv terug gezet naar fabrieks instelling , na een uur liep het weer vast. Ook bij mij blijft het lampje branden en het geluid is ook nog aanwezig in standby. De tv naar een reset werk heel even en dan loopt langzaam vast.

Ik had ook iets vreemds vandaag, de tv stond uit maar maakte krakende en tikkende geluiden door de luidsprekers.

Vanavond zet ik mijn bluray speler aan een krijg een streep in beeld. Het is een drama.

Nu kijken we al 3 uur analoog met de module eruit zonder vastloper

We zullen zien of ie het volhoud.

 

Fixmeplease

profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Weer wat nieuws ... na wat met kodi gespeeld te hebben wilde de dames hier TV kijken ... ik terug met de home toets naar digitaal tv kijken. blijft het geluid van kodi doorspelen, onder het geluid van de tv door.

alles uitgezet en het probleem was opgelost, Sony Sony toch wat slaan we de plank hier mis..

Zit er al stiekem over na te denken om dat te verkopen mijn verlies te nemen enne iets van een LG of zo te nemen.

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Analoog kijken!!!

Op Ziggo kan je ook zonder CI+ module op SD kijken vanaf 930 normaal gesproken.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
romeije59
Lid

HU