annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
romeije59
Lid

hier vanavond het zelfde probleem, als bij @fixmeplease beeld begon te stoteren konden niet meer naar andere kanaal overschakelen, tv uitgezet geluid liep door beeld werd zwart. tv van stroom afgehaald en weer aangezet.

 

DIT hadden we voor de laatste Update niet. Nu beginnen we ht hier ook wel n beetje zat te worden.

Beeld is geweldig mooi het smart gebeuren werkt ook goed alleen AL die kleine/grote problemen die maken het gewoon kl. een tv van op de 1000 euro hoort gewoon goed te werken.

 

niek1978
Lid

Deze error die jullie omschrijven van zwart beeld, geluid gaat door, niet meer te bedienen en enige optie stekker eruit, had ik dus VOOR de update en is nu (nog) niet voorgekomen. (hardwareprobleem?)

Voor deze update installatie wel mijn usb stick verwijderd en ook mijn logitech ontvanger verwijderd.
Tot nu toe lijkt de tv sneller en nog geen problemen met switchen naar een andere signaalbron.

Moet nog even afwachten want de meeste problemen ontstonden wanneer de tv iets langer geen reboot had gehad. De tijd zal het uitwijzen....

Alle overige zaken moet ik nog nazoeken en testen.

Wordt vervolgd

Verzonden vanaf mijn Sony Xperia™-smartphone
rocdefrost
Ontdekker

De bedraadde ethernet aansluiting werkt niet meer. HD films streamen gaat dus niet meer. Dit werkte goed bij de vorige firmware, net als Google Cast. Dit werkt helemaal niet meer.

profile.country.NL.title
jph-nl
Ontdekker

Zelfde probleem hier: beeld niet stabiel en vervolgens reageert afstandsbediening niet meer. Stekker eruit is enige oplossing. Wat is Android slecht zeg. 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Hopelijk komt Sony nu snel met een oplossing, want ik heb ook een paar kuren meer mogen noteren, naast het niet meer casten, namelijk:

-blijft op zender staan, alleen als je de TV uitzet en weer aan dan kan je zappen naar een andere zender

-als je TV op Standby zet dan is het beel zwart maar dan blijft het geluid zachtjes aan

 

Vraag aan Sony wat gaan jullie hier aan doen, en wanneer is de boel weer goed werkend?  Het lijkt mij dat je na een update een beter werkende TV zou moeten krijgen maar tot dusver is het niet best, graag een reactie,

bvd Peter

rocdefrost
Ontdekker

Berdaad netwerk werkt weer. Lag niet aan de tv. Mijn zoon had een utp kabel uit een switch getrokken. Lag dus niet aan de tv, dit probleem kwam direct na de upgrade van de firmware vandaar dat ik dacht dat het daar mee te maken had.

 

Hoop wel dat de rest van de problemen worden opgelost en ontbrekende functionaliteiten worden toegevoegd.

Robs88
Ontdekker

Ik heb sinds de laatste update een bug dat als ik de geavanceerde contrastoptimalisatie uitzet hij na een tijdje weer automatisch op middel springt.

BOBPG001
Ontdekker

Sinds 29-09-2015 eigenaar van een nieuwe Sony KDL-43W756C TV

Na de laatste update (14-10-2015) is mijn cast mogelijkheid verdwenen, de TV staat er niet meer bij in lijst van beschikbare 'cast' apparaten. Getest vanaf mijn Laptop, Telefoon en iPad, op geen van deze apparaten is de TV nog zichtbaar om te casten.

Wat heb ik geprobeerd:
- WIFI controle; WIFI is ‘verbonden’ en de kwaliteit is ‘uitstekend’ (Volgens de TV zelf).
- Fabrieksinstellingen herstellen (3x gedaan!)
- TV 'opnieuw' opstarten door 5/10 sec op de afstandsbediening uitschakelen in te houden
- TV uit stopcontact halen en 20 sec de 'uit knop' achter op de tv ingedrukt houden (op verzoek van telefonisch Sony support)
- 15minuten TV uit het stopcontact (op verzoek van telefonisch Sony support)

Probleem is NIET opgelost, na de update kan niet meer casten naar de TV. Het is ook niet mogelijk een oude firmware terug te zetten.
Sony laat de case onderzoeken en verwacht binnen een paardagen een reactie.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Ook hier is het na de update van 13-10-2015 niet meer mogelijk om vanaf de tablet te casten.

De Bravia is bedraad aangesloten aan het thuisnetwerk.

 

Bovenstaande ook diverse malen uitgevoerd.

 

Wacht ook op reactie vanuit Sony, ben benieuwd.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Robs88

 

 

Gebruik je als beeldmodus >>> gebruiker?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!