annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
frthijs10
Ontdekker

iedereen bedankt voor de reacties... het lijkt er op dat het aan mijn sony bravia ligt (anderhalf jaar oud... en een update heb ik net gedraaid).

Ik ga toch maar weer bij Sony aan de bel hangen!

Frans Thijssen

Adviseur Onderwijs en ICT
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Dat het ci+ probleem bij ziggo af komt is duidelijk.. Ik weet mensen met samsungs die ook problemen  hebben, en met tvs die gecertificeerd zijn door ziggo. Ziggo heeft de bandbreedte gehalveerd dus +- 50% minder . De bitrate is omlaag en is nu variable. Digitaal kan werken met en minder sterke signal maar is meer gevoelig voor uitval, artifacts, blokken in beeld etc. De $ winst is voor ziggo/liberty global. Ziggo heeft de markt voor zichzelf in nederland en voor de consument is dat merkbaar.. 

De updates komen eraan en zullen wat problemen oplossen, maar de root van het probleem licht echt bij ziggo.

Tijd voor en schotel?

 

Fixmeplease

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben het niet met je eens, de probleem punten die jij nu opnoemt liggen in 99,99% van de gevallen vanaf het AOP, dit komt doordat vanaf begin dit jaar er hoger frequentie's noodzakelijk worden gebruikt. Door deze aanpassing de kwaliteit van de coax binnenhuis installatie nog meer belangrijker.

Dit is niet met een update op te lossen.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Ik heb zelf koka 9 kabels, ziggo gecertificeerd. Het is de sterkte van het signaal dat problemen veroorzakt. Encoders die bandbreede  sparen kunnen ook de oorzaak zijn. Heb en kennis met nieuwe samsung die ziggo al merdere keren in huis heeft gehad, antwoord van ziggo , bel samsung maar. Ook de nieuwste kabels, dus ja de kabels hebben invloed op en signaal maar kunnen en slap signaal niet opknappen.. Garbage in = garbage out.

Van 12 naar 9 mbps heeft invloed, betere encoders en hogere freq kunnen dat wel iets opkrikken maar tot hoe ver?

Ziggo heeft gewoon en bandbreede probleem en werken over het maximal  limit, iets moet inleveren.

 

Fixmeplease

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


vincentzijderveld schreef:

Het lijkt er op dat Ziggo en Sony elkaar de schuld aan het geven zijn. Dit kreeg ik namelijk in een reactie dat ons toestel nog niet gecertificeerd is door Ziggo waardoor er vanuit Ziggo geen ondersteuning voor is.

Ik was toevallig bij een winkel vandaag die ook aangaf dat er sinds de update van Ziggo er heel veel problemen zijn met ontvangst kwaliteit trouwens. Sinds ze over zijn op de nieuwe bandbreedtes komen er klachten binnen. Dus het klopt ook wel dat het niet alleen aan Sony ligt qua ontvangst en uitvallen.

 

Ook weer een mail gekregen van Sony mbt mijn problemen en ze geen weer zoals standaard aan dat er updates aankomen die het allemaal oplossen. Maar op de vraag stelling over hoe de updates blijven komen als straks het 2016 model er komt krijg ik geen reactie in de mail retour. Verder kreeg ik een compensatie aanbieding van een x bedrag dat ik korting krijg op mijn volgende Sony product in 2015. Ik vind dit een redelijk lacherig iets en het volet daardoor ook alsof mijn klacht niet serieus genomen word. Het liefste zou ik mijn televisie retour sturen naar Sony en volledige bedrag terug krijgen. Ik ben het helaas zat met het simpele antwoord van er komen updates aan.

 


Je hebt een antwoord gekregen op jouw klacht toch? Er komt een update aan met oplossingen voor wat jij ervaart. Waarom is dat niet voldoende? 

Je hoeft je geen zorgen te maken over support vanaf 2016. Die zullen net als nu via het apparaat via internet aangeboden worden. Of via de website van Sony zelf. Waarom denk je dat dit zal veranderen? 
Sony ondersteunt ook nog steeds toestellen uit voorgaande jaren met updates. 

profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Wat ik gewoon erg jammer vind als 'Sony fan' is dat Sony zo ontzettend achter ligt met performance op deze toestellen qua CPU specs etc, dat het gewoon niet meer grappig is. Neem nu bijv de upcoming nieuwe AppleTV, heb je gezien hoe die dingen vliegen? Super snel weer, stabiel en krachtig. Waarom kan Sony dit niet? Waarom moet er een 'langzame' Mediatek CPU in deze tv's? Als dit een betere processor (Snapdragon/Intel) was geweest en de software fatsoenlijk getest was, voor de uitrol, was dit allemaal voorkomen geweest. Erg jammer en je ziet, een hoop mensen denken er nu zo over. Bezuinigen op CPU's op dit soort toestellen is een afbraak aan de kwaliteit die Sony ooit had.

 

Het gros van de 'problemen' treed overigens op na standby mode. Laat je TV maar eens de hele dag aanstaan en de performance zakt niet. Zodra de TV in standby is geweest en weer aan word gezet, merk je gewoon dat ie trager word.

 

We kunnen nu alleen maar hopen dat de 'update' een hoop oplost, zo niet... dan was ook dit voor mij de laatste Sony TV. Van Sony verwacht je kwaliteit boven kwantiteit... als ik dat niet had gewild had ik wel een Samsung gekocht :wink:

KeaveXL
Ontdekker

Ik ga komend weekend de x8505 halen en wil dan eigenlijk mijn toestel meteen up-to-date hebben. Kan dat direct als ik hem aan mijn netwerk hang met een LAN-kabel, of moet dat echt middels een USB-stick zoals ik hier meerdere keren voorbij heb zien komen?

 

 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

De laatste update mbt Ziggo en ci+ modules is volgens mij alleen USB. De overige  updates zijn wel gewoon binnen te halen. Mag ik je aanraden nog even te wachten met aankopen tot de update naar 5.1 geweest is. Anders zit je straks net als meerdere hier met een toestel die niet volledig doet wat je er van verwacht. Volgens Sony zou dit met de update 2e week van oktober opgelost moeten zijn. 

KeaveXL
Ontdekker

Ik kan komend weekend de 65" voor 2000 aanschaffen. Lijkt mij een te mooie deal om voor op de update te wachten? Ik heb het beeld van de tv al mogen aanschouwen en dat vond ik zeer mooi. Ik wil de TV voornamelijk gebruiken om te gamen PC/PS4 en Netflix en Films te kijken (in 4k via pc of Netflix ap). Dit zou de TV toch wel moeten kunnen of is het echt zo ernstig gesteld met dit toestel?  

momoski
Ontdekker

Netflix surroundgeluid werkte bij mij toen niet. 4k en geen surroundgeluid vond ik niks. Ik weet niet hoe dat nu is. Ik zou zelf toch wachten. Bij mij leverde de trage bediening en de wijze waarop de smart tv functionaliteit werkte in het eerste weekend dusdanige irritatie op dat ik hem heb terug gebracht. 2000 euro is een zeer mooie aanbieding maar het is nog steeds serieus geld.

kijk anders of je een deal kunt sluiten dat je hem een week op proef mag hebben. In een week tijd heb je al gauw genoeg door of het allemaal een stuk beter os geworden