annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
Dogan1982
Lid

Helemaal mee eens. Als de update een teleurstelling wordt, ga ik ook actie ondernemen. 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Na de firmware update van vorige maand heb ik geen last meer van reboots. Helaas is er daarvoor in de plaats een ander probleem gekomen. De zenders blijven nu af en toe hangen. Ik kreeg ook de melding dat de module er uit gehaald was en na een minuut de melding module terug. 

 

Verder wacht ik nu al sinds 28 augustus op een reactie van de sony support aangezien ik nog steeds met een ondeugdelijk toestel zit. Een toestel dat niet aan de verwachtingen voldoet. Helaas komen ze niet meer terug op de mail. Ik was een Sony fan en probeerde iedereen altijd over te halen dit te kopen, telefoons, audio en tv's. Maar als er niets gebeurt zal mijn volgende telefoon en andere producten geen Sony meer worden.

Helaas had ik beter verwacht van Sony. Ik hoop dat ze met een compensatie komen voor de personen die al paar maanden nu met een beta toestel zitten.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Klinkt alsof jouw toestel echt kuren heeft, in plaats dat het te maken heeft met Android. 
Dat is een klacht die nog niet eerder is voorgekomen. 

 

Ik heb een melding gemaakt voor je naar Sony. Laat het me weten als er contact is opgenomen met je (ook als het niet gebeurd). 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

als je 2 posts terug leest van Niek dan zie je dat hij hetzelfde probleem heeft. Blijkbaar ook op het oude ziggo netwerk. In plaats van uitvallen slaat het beeld nu op zwart/blijft hangen en geeft deze module melding.

 

Wat ik ook nog merk na de update is dat hij nu af en toe scrambled alsof het signaal even kort wegvalt. Dat heb ik hiervoor niet gehad. Ik twijfel er aan om weer mijn oude humax er aan te hangen, maar ik heb juist deze tv gekocht zodat ik met 1 afstandsbediening alles kon bedienen.

niek1978
Lid

Tnx vincent.

@VinceE het is dus geen uniek probleem. Het scramble effect herken ik ook.

Terwijl ik nu op rtl5 film Olympus has fallen kijk gaat het beeld weer eens op zwart. Ook foto's van gemaakt. Dat had ik voor deze laatste usb update niet eens.
Daarbij gaan al de stappen die de tv doormaakt om het probleem op te lossen traag.
Of dat komt door buggy software of door de zwakkere cpu durf ik niet te zeggen.

Soms twijfel ik eraan of de problemen louter softwarematig zijn. Kijkt Sony er ook naar of de hardware het wel goed aankan allemaal?
Ligt daar niet een deel van de oplossing?
Het panel zelf is erg goed, dat is ook de reden dat ik nog hoopvol vasthoud aan deze tv.

De volgende AndroidTV 5.1 moet structureel verbetering brengen anders wordt het misschien helaas tijd om zieltjes winnen om als grotere groep gebruikers een aanklacht in te dienen bij / tegen Sony.

Ze werken ongetwijfeld hard om dingen op te lossen, dat waardeer ik ook maar het feit blijft dat er heel wat gebruikers met een onstabiel toestel zitten met ontbrekende functies, waarbij zelfs tv kijken blijkbaar problemen geeft.

Oplossen dmv updates is 1, maar ik heb geen enkele inhoudelijke reactie van Sony gelezen mbt een mogelijke compensatie voor de ruime periode waarin we al (samen) zoekende zijn naar een stabiel werkende tv.

Misschien wordt het voor Sony tijd om daar inhoudelijk een reactie op te geven?!?

Sorry dat in mijn toon de nodige irritatie hoorbaar Is, maar als ik lees dat klachten die meer voorkomen als incidenten worden behandeld, dan kan de weg naar een oplossing wel eens een stuk langer worden...

Verzonden vanaf mijn Sony Xperia™-smartphone
Ron-70
Ontdekker

Ik heb een mail gestuurd naar support waarin ik al mijn problemen omschrijf. 

En dat ik zeer ontevreden ben over de TV en dat ik me bedrogen voel.

Je raadt het al, ik kreeg een standaard antwoord dat ik de TV in fabrieksinstellingen moest zetten., terwijl ik notabene in de mail had aangegeven dat ik dit al enkele keren had gedaan. 

Ze lezen blijkbaar niet eens goed je mail .

Ze nemen ons gewoon niet serieus. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wil je ook met ons dan je problemen delen??? Misschien kunnen wij wel een antwoord geven.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Lucasmos

 

Er is sinds 27-08-2015 een speciale update uitgebracht voor de spontane rebooting online gezet, deze is alleen via de website te downloaden.

 

Link

 

 

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Wij hebben deze problemen ook.. Na de software update was inderdaad het reboot probleem over, maar we zijn er nog niet!

Onze tv doet nog steeds een reboot al is het maar 1 keer per week, dus het probleem is nog niet helemaal opgelost.. Na de reboot werkt alles naar behoren , maar langzaam aan wordt de tv trager en trager en dan gaat ie met opstarten zelf naar het begin/home scherm , dan wil ie niet meer naar digitaal. Als ie wel schakeld naar digitaal dan is het meestal een zwart scherm een verders niks. Ook met kanalen zappen bevriest ie.  Met een zwart scherm werkt het soms om home te gaan een dan terug naar digitaal, of hij wordt trager en trager en bevriest dan op 1 programma waarna hij na verloop van een minuut of 5 zelf terug gaat naar het home scherm.

Nog iets dat de tv doet; hij bevriest op de guide en de volume balk verdwijnt en komt 5 minuten later in beeld?

Kortom er zijn nu verschillende opties waarop de tv in de problemen komt. Hdmi wordt opgelost in de volgende update , (hoop ik) , maar ik begin het me af te vragen of dit wel goed komt..

Software of cpu, het kan beide .. ? Memory lek? Heb ook wel is een batterij melding gezien, die zecht dat ie op laag neveau is ?

Net zoals anderen kan ik ook niet meer terug ruilen,  dus afwachten is de enige optie..

Veel reviews op internet zeggen dat het beeld super is een dat is het gewoon, de software en ander verhaal, er zijn reviews die schrijven dat de software in het development stage is, dus niet klaar voor de consument, en dat de verkoop had nooit zo vroeg mogen plaats finden.

Deze problemen kan je never nooit in een klap oplossen met een software update, dus ik verwacht het ook niet!

Als er maar verbetering komt want dit kan gewoon niet..

 

Fixmeplease

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Fixmeplease

Als het aan de software of aan de CPU zou liggen ofdat het een memory lek voordoet, dan moet ik toch ook deze problemen hebben als we dezelfde v2333 Firmware/software gebruiken.

 

Zelfs met het installeren van applicatie's die nog niet voor het AndroidTV platform zijn ervaar ik nog steeds geen problemen zoals jij schets die mogelijk te maken kunnen hebben met development stage of zwakke CPU.

 

Wat ik wel heb gedaan is de diverse meldingen van diverse applicatie's uitgezet.

 

Sorry, maar in het steeds trager worden van het toestel kan ik me wederom niet vinden, heb zelfs het tegenovergestelde probleem. In de teletekst mode het regelmatig voorkomt dat ingevoerde cijfer 2x wordt ingevoerd terwijl er maar 1x de cijfer wordt ingevoerd.

 

Afgelopen week is de 5.1.1 uitgerold in de VS, binnen 2 dagen kwam er al een reparatie update achteraan. Dan verwacht ik dat wij eind oktober 2015 een goed werkende 5.1.x aangeboden krijgen hier in Europa.

 

Een troost voor je, degene met problemen in NL zijn niet de enige in Europa. Alleen de problemen zijn steeds van verschillende aard in de diverse landen.

Bijv.

 - het spontaan reboot (oud Ziggo) was n.v.t. in de andere landen.

 - Zo kan er in DE de satelliet kanalen niet worden gerangschikt, terwijl ik wel deze netjes kan rangschikken.

 - In de UK zijn er weer andere problemen die ik nog niet ben tegengekomen in de Nederlandse Community's (Sony en Tweakers).

 

Laten we rustig de komende update's afwachten, en genieten van het sublieme beeld van de Bravia's 2015.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!