annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV issues

profile.country.NL.title
PeterJur
Ontdekker

Android TV issues

ben sinds kort eigenaar van de Sony W80c 50".

begrijp dat er nog veel ontwikkeld moet worden.

om daar een bijdrage aan te leveren enkele issues waar ik tegen aan loop:

Als ik tv kijk via hdmi1, waar mijn digitale ontvanger op zit, dus staat meestal hierop dan krijg ik na enige tijd een opmerking in beeld dat de tv wegens inactiviteit uit zal schakelen. Dit terwijl ik toch echt tv kijk via deze HDMI.

daarnaast kijk ik soms bijv YouTube om daarna weer terug te schakelen naar digitaal op de hdmi1. Dan krijg ik geen beeld en moet ik eerst de tv en/of de digitale ontvanger uitzetten.

Derde issue is dat de hoeveelheid apps mij erg tegenvalt. Ik dacht de volledige Appstore te zien. Android is Android dacht ik. Zo heb ik de tv ook gekocht. Helaas is maar een heel beperkte set aan apps beschikbaar. Wanneer wordt dat beter?

 

graag een reactie op deze issues.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi PeterJur, 

 

Welkom op het sony forum. 

 

Er is al een topic voor Android TV. Ik verzoek je hier verder te gaan. 

 

Om jouw issues wel van antwoord te voorzien, kan ik er al twee oplossen voor je. 
De TV gaat automatisch op standby als er een tijdslimiet voorbij is, waarbij de afstandsbediening niet gebruikt is gedurende die tijd. Dat gebeurd bij alle HDMI signalen in princiepe. 
Je kunt dit gewoon uitzetten onder de energiebesparingsopties. 

 

Je kunt niet de volledige appstore zien, want het zijn puur apps die geoptimaliseerd zijn voor de TV. 
Alles wat android 5.0 compatiebel is, is zichtbaar in de store. 

Je kunt wel via bepaalde aps APK's overzetten en installeren. Dan krijg je iedere app draaiend. Dat betekent echter niet dat ze goed werken op een TV en vaak is het beeld zijwaarts gedraaid (vanwege het smartphone -> TV formaat). 

 

En als laatste, het enige issue wat inderdaad bij het toestel ligt, is HDMI. De verbindingen willen soms vreemd reageren bij omschakelen.