annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android tv herstart voortdurend (reboot Marshmallow)

OPGELOST
profile.country.NL.title
Dennis-DB
Ontdekker

Android tv herstart voortdurend (reboot Marshmallow)

De aanleiding voor het herstellen naar de fabrieksinstelling was, omdat ik geen verbinding kon maken met Netflix. Ik ondervond geen problemen met het wifi netwerk, aangezien ik wel gebruik kon maken van Youtube.

 

Na het lezen van gebruikservaringen en adviezen op de community van Sony, heb ik er voor gekozen om alles terug te zetten naar de fabriekinstellingen. Nu start de Android tv van Sony voortdurend opnieuw op. 

Ik krijg marsmallow op scherm te zien, waarna het over gaat naar het logo van SONY. Dit herhaalt zich continu.

De reset via de knoppen op de achterkant van de tv heeft ook niet gewerkt

 

TV:

KD49X8395C 

 

Update:

Reparatie aanvraag ingediend

 

Vragen:
Heeft iemand hier ook last van?

Heeft iemand iemand een oplossing?

11 ANTWOORDEN 11
hubmarlou
Ontdekker

Sales en Aftersales.

Telefonisch contact met helpdesk lost niets op ( 5 maal harde reset)

Aanmelden bij reparatie service, 5 dagen voordat je een reactie krijgt, die ook nog niet helpt.

In de tussentijd veel over het www kunnen surfen.

De aftersales van Sony krijgen van mij een dikke onvoldoende. Ik kan in deze tijd (Coronatijd) blijf binnen etc. niets anders doen dan maar een nieuwe tv bestellen.

Het moge duidelijk zijn dat mijn keuze niet op Sony is gevallen.

Oh ja mijn toestel een Sony KD-49X8005C leeftijd 3 jaar en 4 maanden. Te jong dus.

profile.country.NL.title
gpfvandenbroek
Ontdekker

Wellicht een tip, ik heb hetzelfde gehad met mijn tv toestel dat toen 2 jaar en een paar weken oud was:

 

Als je tv buiten de garantieperiode kapot gaat heb je, afhankelijk van het aankoopbedrag en de leeftijd, de keuze om de tv door de verkoper te laten repareren (voor de kosten die zij daarvoor opgeven) of om te koop alsnog te ontbinden. In het laatste geval krijg je dan de restwaarde van het aankoopbedrag terug betaald. Dat heb ik toen gedaan en van dat bedrag met een andere, niet-Sony, tv gekocht. Zie hieronder een berichtje dat ik toen over dit onderwerp gepost heb:

 

a, de tv kwam in de continue reboot na 2 jaar en 3 weken, dus net buiten de garantieperiode. Op de website van MediaMarkt staat de procedure goed beschreven, zie bv https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/detail/a_id/7252/~/reparatie

Wettelijk gezien heb je recht op een deugdelijk product. Voor een tv van 750 euro (die van mij) staat daar een verwachte levensduur van 5 jaar voor (tv's duurder dan 1000 euro hebben levensduur van 6 jaar). Gaat de tv buiten de garantieperiode kapot, maar wel binnen die 5 jaar dan is de verkoper verplicht het probleem voor je op te lossen. Als de verkoper jou daarvoor een bedrag in rekening brengt, dan heb je als koper de keuze: laten repareren voor dat bedrag of de koop ontbinden. Bij dat laatste zie je dus af van je tv, die gaat terug naar de verkoper, en jij krijgt de restwaarde van de tv uitbetaald. Mijn tv had dus nog een restwaarde van ietsje minder dan 3 jaar van de 5 jaar levensduur, dus kreeg ik net ietsje minder dan 60% van het aankoopbedrag terug.

 

Overigens toen ik met de tv terug ging naar MediaMarkt voor reparatie, kreeg ik meteen de hele procedure van de klantenservice-medewerkster te horen. Dit klopte precies met wat ik had opgezocht. Ik ben er uiteindelijk wel blij mee dat dit bij MediaMarkt erg soepel liep. En gelukkig weer een tv die het doet...