annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android tv herstart voortdurend (reboot Marshmallow)

OPGELOST
profile.country.NL.title
Dennis-DB
Ontdekker

Android tv herstart voortdurend (reboot Marshmallow)

De aanleiding voor het herstellen naar de fabrieksinstelling was, omdat ik geen verbinding kon maken met Netflix. Ik ondervond geen problemen met het wifi netwerk, aangezien ik wel gebruik kon maken van Youtube.

 

Na het lezen van gebruikservaringen en adviezen op de community van Sony, heb ik er voor gekozen om alles terug te zetten naar de fabriekinstellingen. Nu start de Android tv van Sony voortdurend opnieuw op. 

Ik krijg marsmallow op scherm te zien, waarna het over gaat naar het logo van SONY. Dit herhaalt zich continu.

De reset via de knoppen op de achterkant van de tv heeft ook niet gewerkt

 

TV:

KD49X8395C 

 

Update:

Reparatie aanvraag ingediend

 

Vragen:
Heeft iemand hier ook last van?

Heeft iemand iemand een oplossing?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
gpfvandenbroek
Ontdekker

Uiteindelijk met mijn her-start-probleem tv ter reparatie aangeboden bij MediaMarkt. Binnen een week kreeg ik bericht dat moederbord vervangen zou moeten worden. Geen nieuws natuurlijk, dat had ik aan de hand van alle ervaringen zelf ook al geconstateerd. Kosten volgens het service center zouden maar liefst 490 euro zijn! Minus tegemoetkoming (iets wettelijks, staat althans zo op de prijsopgave) zou ik dan 140 euro moeten betalen. Ik heb de keuze gemaakt de tv niet te laten repareren, maar de koop te ontbinden. Volgens de Uneto-VNI voorwaarden heb ik ongeveer 60% van het aankoopbedrag ontvangen (restwaarde na iets meer dan 2 jaar bij levensduur van 5 jaar). Daar heb ik een beetje geld bij gelegd en een nieuwe tv gekocht. Geen Sony meer, helemaal niet tevreden over de productkwaliteit. Overigens wel tevreden over de service van MediaMarkt, zij zijn volledig transparant over de service voorwaarden, leggen dat ook goed uit (staat ook op de website) en doen netjes wat ze vooraf zeggen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
gpfvandenbroek
Ontdekker

Ja, de tv kwam in de continue reboot na 2 jaar en 3 weken, dus net buiten de garantieperiode. Op de website van MediaMarkt staat de procedure goed beschreven, zie bv https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/detail/a_id/7252/~/reparatie

Wettelijk gezien heb je recht op een deugdelijk product. Voor een tv van 750 euro (die van mij) staat daar een verwachte levensduur van 5 jaar voor (tv's duurder dan 1000 euro hebben levensduur van 6 jaar). Gaat de tv buiten de garantieperiode kapot, maar wel binnen die 5 jaar dan is de verkoper verplicht het probleem voor je op te lossen. Als de verkoper jou daarvoor een bedrag in rekening brengt, dan heb je als koper de keuze: laten repareren voor dat bedrag of de koop ontbinden. Bij dat laatste zie je dus af van je tv, die gaat terug naar de verkoper, en jij krijgt de restwaarde van de tv uitbetaald. Mijn tv had dus nog een restwaarde van ietsje minder dan 3 jaar van de 5 jaar levensduur, dus kreeg ik net ietsje minder dan 60% van het aankoopbedrag terug.

 

Overigens toen ik met de tv terug ging naar MediaMarkt voor reparatie, kreeg ik meteen de hele procedure van de klantenservice-medewerkster te horen. Dit klopte precies met wat ik had opgezocht. Ik ben er uiteindelijk wel blij mee dat dit bij MediaMarkt erg soepel liep. En gelukkig weer een tv die het doet...

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Daar ben je dan mooi klaar mee, de fabrieksreset wordt regelmatig geadviseerd.

Stekker (220V) al een minuut verwijderd?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Dennis-DB
Ontdekker

 
profile.country.NL.title
Dennis-DB
Ontdekker

Bedankt voor het meedenken.

Ja, de telefonische helpdesk was niet vakkundig genoeg om mij te helpen. Na een aanvraag reperatie, werd er geconstateerd dat mijn moederbord defect is. Daarvoor rekenen ze met coulance van Sony 275 Euro voor.

Ben teleurgesteld in de oplossing van Sony aangezien het een ondeugelijk product is. Ik mag verwachten dat een product niet door aanbevolen herstellen van de fabriekinstelling stuk gaat. 

Ik hoop dat Sony met een betere oplossing komt, anders verkoop ik deze aan een reperateur en schaf ik een ander merk tv aan.

profile.country.NL.title
gpfvandenbroek
Ontdekker

Ik heb exact hetzelfde probleem. De tv begaf het na 2 jaar en 3 weken... overigens herstartte deze eerst een tot een paar keer per dag. Met tips van Sony Service heb ik enkele instellingen om het probleem op te lossen. Daarna kwam de tv in de continue reboot terecht.

 

Aangemeld voor reparatie en ik wacht nog op informatie van de reparateur over garantie, kosten, etc. Die wist wel te vertellen dat meest waarschijnlijk het moederbord inderdaad vervangen zou moeten worden. Ik heb aangegeven dat eerst zeker te willen weten en ook vooraf de kosten te willen weten, omdat ik afhankelijk daarvan de tv wel of niet laat repareren.

 

Mooi kloten wel, tv is net 2 jaar oud, niet bepaald deugdelijk product als je het mij vraagt. Bij Sony zelf kom je ook niet verder, zij sturen je direct door naar een reparateur, ook voor vragen over garantie, coulance en kosten. Weinig klantgericht vind ik.

 

Als de kosten voor mij op die 275 euro uitkomen ga ik er nog eens over nadenken. Denk niet dat ik hem dan ga laten repareren. En dan was dat ook mijn laatste Sony product en verliezen ze daarmee een klant...

profile.country.NL.title
Dennis-DB
Ontdekker

Ja, hetzelfde probleem. Het is een veelkomend probleem wat na 2 jaar opspeeld, dus mogen we wel zeggen dat het geen deugelijk product is.

 

Ik had het een week later nog eens geprobeerd op te starten en wonderbaarlijk werkte de tv weer naar behoren tot dat hij gisteravond opeens naar het reboot menu ging (waar hij overigens nog in verkeerd)

profile.country.NL.title
Dennis-DB
Ontdekker

Heel raar, nadat hij een uur aanstaat. Doet hij het eens? ligt het dan wel aan het moederbord of aan de software?

profile.country.NL.title
gpfvandenbroek
Ontdekker

Uiteindelijk met mijn her-start-probleem tv ter reparatie aangeboden bij MediaMarkt. Binnen een week kreeg ik bericht dat moederbord vervangen zou moeten worden. Geen nieuws natuurlijk, dat had ik aan de hand van alle ervaringen zelf ook al geconstateerd. Kosten volgens het service center zouden maar liefst 490 euro zijn! Minus tegemoetkoming (iets wettelijks, staat althans zo op de prijsopgave) zou ik dan 140 euro moeten betalen. Ik heb de keuze gemaakt de tv niet te laten repareren, maar de koop te ontbinden. Volgens de Uneto-VNI voorwaarden heb ik ongeveer 60% van het aankoopbedrag ontvangen (restwaarde na iets meer dan 2 jaar bij levensduur van 5 jaar). Daar heb ik een beetje geld bij gelegd en een nieuwe tv gekocht. Geen Sony meer, helemaal niet tevreden over de productkwaliteit. Overigens wel tevreden over de service van MediaMarkt, zij zijn volledig transparant over de service voorwaarden, leggen dat ook goed uit (staat ook op de website) en doen netjes wat ze vooraf zeggen.

profile.country.NL.title
Dennis-DB
Ontdekker

Sorry voor mijn late reactie.

Als ik het goed begrijp was jouw Sony tv buiten de garantie van twee jaar defect geraakt en heeft Mediamarkt je 60 procent uitbetaald?

Mijn tv is twee keer weggevallen, maar doet het nu weer eventjes. Als hij straks niets meer doet kan ik langs Mediamarkt gaan.

 

Bedankt voor het meedenken.

profile.country.NL.title
gpfvandenbroek
Ontdekker

Ja, de tv kwam in de continue reboot na 2 jaar en 3 weken, dus net buiten de garantieperiode. Op de website van MediaMarkt staat de procedure goed beschreven, zie bv https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/detail/a_id/7252/~/reparatie

Wettelijk gezien heb je recht op een deugdelijk product. Voor een tv van 750 euro (die van mij) staat daar een verwachte levensduur van 5 jaar voor (tv's duurder dan 1000 euro hebben levensduur van 6 jaar). Gaat de tv buiten de garantieperiode kapot, maar wel binnen die 5 jaar dan is de verkoper verplicht het probleem voor je op te lossen. Als de verkoper jou daarvoor een bedrag in rekening brengt, dan heb je als koper de keuze: laten repareren voor dat bedrag of de koop ontbinden. Bij dat laatste zie je dus af van je tv, die gaat terug naar de verkoper, en jij krijgt de restwaarde van de tv uitbetaald. Mijn tv had dus nog een restwaarde van ietsje minder dan 3 jaar van de 5 jaar levensduur, dus kreeg ik net ietsje minder dan 60% van het aankoopbedrag terug.

 

Overigens toen ik met de tv terug ging naar MediaMarkt voor reparatie, kreeg ik meteen de hele procedure van de klantenservice-medewerkster te horen. Dit klopte precies met wat ik had opgezocht. Ik ben er uiteindelijk wel blij mee dat dit bij MediaMarkt erg soepel liep. En gelukkig weer een tv die het doet...