annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android apparaat draadloos verbinden met KDL-32WD759

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

Android apparaat draadloos verbinden met KDL-32WD759

Hoe kun je een android smartphone of android tablet draadloos verbinden met de KDL-32WD759 TV om bijvoorbeeld mediabestanden weer te geven?

Het lukt me inmiddels met een eenvoudige Huawei smartphone en de app iMediaShare daarop, maar het gaat nog niet erg handig.

Tips zijn welkom.

 

Brampie2

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het verbinden vanaf een Android telefoon/tablet is afhankelijk van het besturingssysteem erop.

 

mogelijk is een Chromocast de oplossing?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

Dit lijkt me zo'n ondoordachte oplossing. Er zou toch een berg ervaring over moeten zijn met vóór en nadelen en zo.

 

Brampie2

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

Inmiddels gaat het toch wel heel aardig met de Huawei smatrtphone en de app iMediaShare.

Op te TV met de HOME knop naar Media gaan. Huawei starten en ook iMediaShare. Via Media>Photo''s vind ik alle foto's om de Huawei en die kan ik dan vertonen op TV met de afstandsbedeining van de TV.

Zal ook wel gaan voor Muziek en Video's.

 

Brampie2

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

quote: Inmiddels gaat het toch wel heel aardig met de Huawei smatrtphone en de app iMediaShare.

Op te TV met de HOME knop naar Media gaan. Huawei starten en ook iMediaShare. Via Media>Photo''s vind ik alle foto's om de Huawei en die kan ik dan vertonen op TV met de afstandsbediening van de TV.

Zal ook wel gaan voor Muziek en Video's.

 

Het blijkt niet nodig te zijn om iMediaShare te kiezen bij Media>Foto's. De foto's vanaf de smartphone verschijnen toch wel op de TV.

 

Overigens probeerde ik ook de app "Sony TV media center" op de smartphone. Die app gaf allerlei problemen. Vaak werd op de TV gemeld: Afspelen niet beschikbaar, De TV raakte ook 2 keer ontregeld; een stroomreset was nodig om de TV weer te kunnen aanzetten.

 

Is er geen ervaringsdeskundige in de Community? Zó bijzonder is men wens toch niet om foto's vanaf een android smartphone of tablet gemakkelijk weer te geven op de TV? Ik verwachtte legio mogelijkheden.

 

Brampie2

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De toestellen zonder Android hebben dat gemak niet nee. Daar moet je handmatig een voor een de foto's pushen, zoals je nu doet. 

 

Je kunt ook een mediaserver opzetten die herkend wordt door de TV. Foto's vanaf die bron kun je dan ook afspelen. 

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

quote:

Je kunt ook een mediaserver opzetten die herkend wordt door de TV. Foto's vanaf die bron kun je dan ook afspelen.

 

Bedankt voor de reactie en de tip. Met die mediaserver wacht ik nog. Met iMediaShare gaat het best goed. Op de TV kan ik ook foto's draaien van liggend naar staand en omgekeerd.

Interessant is dat op de TV bij Media de iMediaShare voor mijn Huawei als thuisnetwerkplaats wordt genoemd.

Van Sony Media Center vind je daar niets.

 

Brampie

profile.country.NL.title
Brampie2
Ontdekker

We hebben een eenvoudige Samsug Tablet en die heeft de functie Screen mirroring (te activeren via het meldingenvenster) en met die functie maakt de tablet moeiteloos contact met de TV, ongeacht waar die mee bezig is (voor zover ik het waarnam). Dan kun je alles vertonen wat je op je tablet ziet.

Een eenvoudige Samsung smartphone en een eenvoudige Huawei smartphone hebben die functie helaas niet.

Voor de flexibiliteit (de tablet is niet altijd beschikbaar) zal ik een chromecast aanschaffen , als er een aanbieding is.

De tip daarvoor, een tijdje terug, was dus toch wel "raak". Nog bedankt.

Verder schijnt de Emby server een betere browser app te  ontwikkelen. Geen idee wanneer het zover is.

Mijn winkelier gaf geen hulp; wist eigenlijk van niets. Hield aanvankelijk vol dat de TV een browser app had.

De youtube app is voor mij het belangrijkst en die werkt goed, maar de invoer via de TV is uiteraard moeizaam.

Maar de youtube apps op al onze 3 eenvoudige mobiele apparaten roepen de youtube app van de TV moeiteloos op. Dus invoer vanaf zo'n mobiel apparaat is prima.

Dus uiteindelijk ben ik tevreden. En het beeld van de TV is om te smullen. Nu nog iets eenvoudigs verzinnen voor het galmende (maar wel verfijnde) geluidje. Ik las iets over aansluiten van PC-luidsprekertjes op de koptelefooon uitgang. Dat durf ik nog niet zo goed.

Tot slot: de app All Screen lijkt nog prettiger te werken voor foto's vanaf een mobiel apparaat dan de app iMediaShare.

 

Brampie 2