annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Afstandsbediening koppelen met Ziggo Mediabox Next

OPGELOST
profile.country.NL.title
davefr010
Lid

Afstandsbediening koppelen met Ziggo Mediabox Next

Hallo,

 

Recent heb ik de Sony KD-65A85 gekocht. Nu wil ik graag de afstandsbediening van de tv gebruiken om de Mediabox Next van Ziggo te bedienen. Ik krijg dit niet aan de praat. Wanneer ik handmatig het modelnummer invoer op te tv dan wordt die wel gevonden, maar vervolgens staat er dat die niet compatible is. Is hier een oplossing voor, aangezien de tv het modelnummer van de mediabox wel herkent?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
davefr010
Lid

Het is mij gelukt, je moet niet zoeken op Arris. Bij de fabrikant zoeken op 'ziggo', en bij het model zoeken op 'mediabox next'. Ik krijg de mediabox next werkend met mijn Sony afstandsbediening, alleen vaak valt het weer weg, en moet ik het opnieuw configureren. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
rbo159
Ontdekker

Oplossing van Davefr010 werkt ook voor de Sony KD-43X85J (2021; softwareversie 6.4284) hier. Inderdaad zoeken bij Zenders & Ingangen > Externe ingangen > Kabel/satelietreceiver op 'Ziggo' en model 'Next'. Kies 'MediaboxNext' of 'Next'. Mediabox eerst gereset, en TV ook (10 sec uitgeschakeld) .

 

In beide gevallen kan de Sony AB (VCR model RMF-TX520E) via infrarood(!) de Mediabox Next (Arris DCX960-STB-ZG-CO) bedienen: kanalen, ziggogo, replay, etc lopen via infrarood van de Mediabox, geluidregeling loopt rechtstreeks via de Sony AB met de TV (bluetooth of infrarood), aan en uitschakelen ook via de Sony AB (is wel wat geduld nodig, want opstarten van de Mediabox duurt even; uitschakelen: Mediabox schakelt zichzelf na vooraf ingestelde tijd uit). Dus met de Sony AB kan ik nu alles bedienen. De signalen gaan niet via de TV en HDMI naar de Mediabox, de infrarood sensor op de Mediabox moet  zichtbaar zijn voor de Sony AB.

 

ps. De QuickSet server voor Google/Android smart TVs is niet altijd bereikbaar. Als fabrikant 'Ziggo' niet wordt gevonden, later nog eens proberen. Als je fabrikant 'Arris' kiest (producent van deze Ziggo Mediabox), krijg je melding dat de receiver niet ondersteund wordt. Ook de Ziggo AB werkt nog: rechtstreeks met de Mediabox, maar geluidregeling loopt dan via infrarood van de TV. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
Mikey020
Nieuw

Ik heb een KD55A1 televisie, verbonden met een Ziggo Next mediabox. Ik krijg de Sony afstandsbediening niet gekoppeld aan de Ziggo next box doormiddel van het Sync Menu. Er wordt wel aangegeven in het scherm dat het gekoppeld is, maar kan het daarna niet bedienen met de Sony afstandbediening.

Anonymous
Niet van toepassing

Hi Mikey, welkom bij de Community. Ik neem aan dat televisie-expert @pa3eia hier binnenkort op terug zal komen. In de tussentijd kun je hier contact opnemen met de klantendienst. 

profile.country.NL.title
chips2021
Ontdekker

Je kan een andere merk/type proberen:

Pace/DCR7111 ipv arris/

profile.country.NL.title
davefr010
Lid

Bedankt voor je reactie. Ik ga het straks proberen, maar dat type is toch niet het type van de Mediabox Next? 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gebruik zelf een Logitech Harmony Elite. 1 afstandsbediening voor alle apparaten. Receiver, TV, BD, setup box, Apple TV, Hue verlichting, nest thermostaat etc…. 

 

Voordeel je kunt voorkeuren aanmaken. Zo heb ik TV kijken. Zet de tv aan op juiste HDMI kanaal net als de receiver en setup box. Kanaal kiezen via setup box en geluid via receiver. Zelfde opties aangemaakt voor BD, apple tv. Etc. Ook te bedienen via app op je telefoon of tablet. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de Next al ondertussen voorbereid om te bedienen via de HDMI-kabel vanuit de Sony Bravia afstandsbediening?

Er staan volgens de zoekopdracht verschillende topic zonder de bevestiging ervan.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

@pa3eia Aantal maand geleden paar keer contact gehad met Ziggo. Toen was deze nog niet geschikt stond wel op de backlog om het te gaan doen, maar stond nog geen datum voor. Dit is wat mij toen is terug gekoppeld. 

 

Zelfde was met aantal LG tv’s

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan natuurlijk aan de aansturing via HDMI vanuit de Sony Bravia's liggen, maar ook aan de software van de Next.

Mogelijk is op de Ziggo Community meer ervaring om de Next via HDMI te verbinden vanaf een TV.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Tan1415
Ontdekker

Hi, 

Mijn nieuwe tv a80j model herkent de ziggo mediabox xl niet.

ziggo 7401 is bekend, maar werkt niet.

pook gevonden via Samsung 7401.

 

heeft iemand dit wel werkend gekregen? Of moet je dubbel afstandsbediening gebruiken