annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Afstandsbediening koppelen met Ziggo Mediabox Next

OPGELOST
profile.country.NL.title
davefr010
Lid

Afstandsbediening koppelen met Ziggo Mediabox Next

Hallo,

 

Recent heb ik de Sony KD-65A85 gekocht. Nu wil ik graag de afstandsbediening van de tv gebruiken om de Mediabox Next van Ziggo te bedienen. Ik krijg dit niet aan de praat. Wanneer ik handmatig het modelnummer invoer op te tv dan wordt die wel gevonden, maar vervolgens staat er dat die niet compatible is. Is hier een oplossing voor, aangezien de tv het modelnummer van de mediabox wel herkent?

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Is er hier al iemand die het is gelukt de Sony afstandsbediening aan de Ziggo Next mediabox te koppelen?

Hier een Arris DCX960, die kun je wel vinden bij de instellingen op de TV, maar de Next reageert nergens op!

 

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
davefr010
Lid

Het is mij gelukt, je moet niet zoeken op Arris. Bij de fabrikant zoeken op 'ziggo', en bij het model zoeken op 'mediabox next'. Ik krijg de mediabox next werkend met mijn Sony afstandsbediening, alleen vaak valt het weer weg, en moet ik het opnieuw configureren. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@davefr010  Bedankt! Dit werkt inderdaad, kan de Next nu ook bedienen met de Sony afstandsbediening.👍


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Roy-1964
Ontdekker

Hoe koppel ik de ab van de xr64a84 J met de ziggo next?.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Roy-1964 

 

Er is een uitgebreide Tips & Veelgestelde vragen in de Sony Community waar in uitgelegd wordt hoe de Settopbox (mediabox) gekoppeld kan wordt met de aanvullende tips uit dit topic.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
rbo159
Ontdekker

Oplossing van Davefr010 werkt ook voor de Sony KD-43X85J (2021; softwareversie 6.4284) hier. Inderdaad zoeken bij Zenders & Ingangen > Externe ingangen > Kabel/satelietreceiver op 'Ziggo' en model 'Next'. Kies 'MediaboxNext' of 'Next'. Mediabox eerst gereset, en TV ook (10 sec uitgeschakeld) .

 

In beide gevallen kan de Sony AB (VCR model RMF-TX520E) via infrarood(!) de Mediabox Next (Arris DCX960-STB-ZG-CO) bedienen: kanalen, ziggogo, replay, etc lopen via infrarood van de Mediabox, geluidregeling loopt rechtstreeks via de Sony AB met de TV (bluetooth of infrarood), aan en uitschakelen ook via de Sony AB (is wel wat geduld nodig, want opstarten van de Mediabox duurt even; uitschakelen: Mediabox schakelt zichzelf na vooraf ingestelde tijd uit). Dus met de Sony AB kan ik nu alles bedienen. De signalen gaan niet via de TV en HDMI naar de Mediabox, de infrarood sensor op de Mediabox moet  zichtbaar zijn voor de Sony AB.

 

ps. De QuickSet server voor Google/Android smart TVs is niet altijd bereikbaar. Als fabrikant 'Ziggo' niet wordt gevonden, later nog eens proberen. Als je fabrikant 'Arris' kiest (producent van deze Ziggo Mediabox), krijg je melding dat de receiver niet ondersteund wordt. Ook de Ziggo AB werkt nog: rechtstreeks met de Mediabox, maar geluidregeling loopt dan via infrarood van de TV. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@rbo159 

 

Bedankt voor deze uitgebreide work-around.

Tom heeft je work-around gedeeld in het Sony Bravia 2021 topic op tweakers 👌

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
18maart1965
Ontdekker

Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn Sony afstandsbediening te koppelen met mijn ziggo next kastje .

hij doet nu alleen het volume maaar wil ook de zenders kunnen bedienen 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@18maart1965 

 

Je bericht is blijkbaar verplaatst naar dit topic, hier is een mogelijk oplossing te vinden.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
18maart1965
Ontdekker

Waar kan ik topik vinden ?