annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

AF9 Geen geluid meer na verlaten NETFLIX.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

AF9 Geen geluid meer na verlaten NETFLIX.

Ik heb de AF9 TV en een STRDN1080 SONY AMP.  Als ik NETFLIX afspeel, dan gaat het geluid goed tijdens het gebruik van NETFLIX. Maar als het een film of serie is met ATMOS geluid en heb daar een tijd naar gekeken en verlaat vervolgens weer NETFLIX, dan heb ik geen geluid meer op alle TV kanalen die gebruik DOLBY 5.1 geluid. Dus RTL4, NPO1, etc. Is het een kanaal met alleen PCM geluid (b.v. ZIGGO SPORT HD), dan heb ik wel weer geluid. Om toch weer geluid te krijgen, moet ik dan naar het settings menu, beld en geluid en dan kiezen voor de optie AUDIO OUTPUT. DIe staat net onder de optie DOLBY DIGITAL +. Die moet ik dan van AUTO op OFF zetten en daarna weer op AUTO. EN dan komt ineens het geluid weer terug. Maar niet altijd. Dan is de enige optie om de hele TV een reboot te geven. Niet echt handig dat je steeds de TV moet rebooten na een een paar uur NETFLIX kijken.

Ik heb AUDIO 2 als keuze, want anders zit er te veel verschil in nivo tussen DD en PCM. EN in AUDIO 1 kan ik dat dan niet bijstellen. Verder dus DOLBY DIGITAL + en e-ARC.  Ik heb gemerkt dat als ik DOLBY DIGITAL kies ipv. de +, dan blijft het wel goed werken, maar dan heb ik geen ATMOS geluid meer vanuit NETFLIX. 

In mijn vorige firmware (dat was de eerste ANDROID 9 met ATMOS voor mijn TV), had ik juist het omgekeerde. Als ik naar NETFLIX ging dat kreeg ik ATMOS bijna niet aan de gang. Dat lukte alleen als je niet via de NETFLIX knop ging, maar eerst terug naar het HOME scherm en dan voor NETFLIX kiezen. Dus direct schakelen tussen een TV programma met DD en NETFLIX ATMOS ging niet goed. Dat is dus aangepast in de nieuwere (en momenteel laatste) firmware, maar met de hieboven beschreven verschijnselen. Ik heb dit al meerdere keren bij de helpdesk van SONY gemeld, maar ik wordt daar voor lastig uitgemaakt en dat ik dingen verzin die er niet zijn. Het spreken van een techneut achter de schermen is kansloos. Je moet het alleen maar met de persoon die die op de helpdesk zit. En die is doorgeef luik. Kortom, ik verwacht niet dat er ooit nog een update gaat komen, als SONY de klachten niet serieus weet te nemen. Maar ben nu dus wel benieuwd of er nog meer personen zijn die dit zelfde probleem ondervinden. 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Staat de audio doorvoermodus wel op "Auto"?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Hier dan even de complete settings die in het Audio0uitgang menu zijn gezet.

- Synchronisatie Geluid Modus staat op AAN.

- A/V-synchronisatie staat op AUTO

- e-ARC-modus staat op AUTO

- Digitale audio-uitgang staat op Audio 2

- Volume digitale audio-autgang staat op MAX

- Dolby Digital Plus-uitvoer staat op Dolby Digital Plus

- Doorvoermodus staat op AUTO. 

En alles werkt dus ook, todat je na het beluisteren van een NETFLIX film in ATMOS de NETFLIX app verlaat. Dan heb je geen geluid meer op b.v. RTL4 HD. Soms lukt het dan door weer naar die Doorvoermodus te gaan, die even op "UIT" te zetten en daarna meteen weer terug naar AUTO. Op het moment dat dit wel lukt, dan zie je dat het geluid en het beeld een paar seconden uit sec lopen. Je moet dan eerst wisselen van kanaal om dat weer goed te krijgen. Maar de helft van de keren lukt deze manier dus niet en moet je de TV als nog rebooten. TV ook al terug naar Factory gezet, maar helpt dus ook niet. 

Als je maar heel kort naar NETFLIX hebt gekeken, gaat het geluid meestal wel goed terug. Maar een paar afleveringen van een serie dan gaat het fout.  

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

TOt m'n stomme verbazing kom ik zojuist op de SONY site nieuwe firmware tegen voor de AF(. Er staat bij dat deze er sinds 26 nov 2020 is. NOU ECHT NIET!!!!! Vorige week was deze nergens te vinden op de website. Nu dus wel. Voor ik hem geinstalleerd heb, toch nog even gekeken of de TV hem zelf kon vinden. NIET DUS!!!! Dan maar deze via de stick geinstalleerd. 

Tot op heden ziet het er naar uit dan een groot deel van m'n problemen eindelijk na 2 jaar SONY achterna zitten is opgelost. Maar eerst kijken of het na een aantal uur gebruik ook nog steeds stabiel is.

In ieder geval de HLG werkt weer op zowel SAT als via Streaming kanalen. 

Geluid was net nog aanwezig bij afsluiten NETFLIX. Vanavond dus maar even een film bekijken en dan hopen da thet definitief is opgelost. 

Ook de kanaal info die altijd de hele bovenbalk besloeg, is nu naar beneden verplaatst. 

Ook wordt er geschreven dat de kanalen volgorde als je die zelf hebt aangepast behouden blijft. Laten we het hopen, want ook dat was 1 van mijn problemen die ik gemeld had. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@kd55x9005c  Dan had je vorige week net pech toen je keek naar de update, deze is namelijk een paar dagen offline geweest.

Automatische updates schijnen om een vage reden bij Sony altijd maanden te duren.

Daarom doe ik het ook met een usb-stick.

Hopelijk zijn je problemen nu voorbij.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@kd55x9005c  schreef:

TOt m'n stomme verbazing kom ik zojuist op de SONY site nieuwe firmware tegen voor de AF(. Er staat bij dat deze er sinds 26 nov 2020 is. NOU ECHT NIET!!!!!

De regelmatige bezoeker van de Sony Community ziet de firmware updates in het overzicht van de laatste posts .

Hoogstwaarschijnlijk komt er morgen (20-01) weer een update online voor de Sony Bravia's Android TV's.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Je hebt gelijk. Inmidels is er weer een update. Wow, hoop dat ze het tempo voor dit jaar dan wat hoger houden dan 1 maal per jaar zoals vorig jaar. Er hoeft echt niet iedere week een nieuwe te komen, maar als er problemen inzitten die ik allemaal had gemeld, dan is het toch wel heel zuur dat je een jaar met ellende zit voor er eindelijk een oplossing wodt gebracht.

Ook in deze laatste versie tot op heden geen probleem meer met het schakelen terug van NETFLIX naar TV. Ook HLG werkt weer op de SAT kanalen en streaming.