annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A1 oled scherm en kort weg vallen van geluid

profile.country.NL.title
bartdeg
Nieuw

A1 oled scherm en kort weg vallen van geluid

Ik heb sinds juni de Sony A1 55 inch.

 

Vanaf het begin het ik problemen met het beeld/geluid. Ik heb goede hdmi kabels en heb aangesloten een ziggo box, sony 4k bluray speler.

 

Als ik een 4k film keek gebeurde het vaak dat op vaste momenten in de film het geluid kort wegviel en dan terug kwam. Vaak als er een luidere actie scene aan kwam. Op dat moment verscheen dan ook weer in beeld dat Ik via hdmi 2 keek. Dus het of ik net naar dat kanaal schakelde.

 

Laatste tijd merk ik ook dat als ik via de ziggo mediabox netflix kijk of gewoon tv, dat vij vlagen weer het kanaal (hdmi 1) in beeld stond. Soms is dit vaak achter elkaar en erg storend.

 

Ik ben niet de grootste techneut, maar heb wel de instellingen op stereo staan, omdat er verder geen boxen of iets dergelijks zijn aagesloten. De winkel waar ik de tv kocht adviseerde het geluid op pcm te zetten, maar dat werkte ook niet. Verder heb ik de tv zowel bedraad internet als op wifi gehad. In beide gevallen bleef dit het doen.

 

Kan iemand mij hiermee helpen hoe en wat ik af moet stellen?

 

Bedankt! :slight_smile:

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Ellen_M
Lid

Hi Bart,

 

Welkom in de Community!

Wij zullen dit intern voor je doorzetten, maar wellicht kan 1van onze andere leden je ondertussen verder helpen.

 

^Ellen

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben ook wel benieuwd naar het antwoord wat vanuit intern komt, als het komt.

 

Ik denk zelf aan het HDMI confict vanuit de "bagger" Horizon box.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kun je aangeven wat de juiste kabels en aansluitingen inhoudt? 

 

Schets even welke apparaten, hoe exact verbonden zijn. Daar zal je probleem 99% van de keren in te vinden en op te lossen zijn. 

profile.country.NL.title
bartdeg
Nieuw

Op HDMI 1 zit nu de ziggo horizon box met de meegeleverde hdmi kabel aangesloten. 

 

Op HDMI 2 heb ik de Sony UPB-X800 speler met een hdmi kabel van ruconnected van een meter.

https://www.ruconnected.nl/kabels/platte-4K-HDMI-kabel/

 

De hdmi kabels zitten aangesloten op de hdmi kanalen. Ik heb geen verdere apparatuur aangesloten als boxen.

Is dit voldoende informatie?