annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

2160p - RGB (niet ondersteund)

profile.country.NL.title
DRAEGNAROK
Ontdekker

2160p - RGB (niet ondersteund)

427776CC-E772-4ECE-8CCE-33B6B112CBDA.jpeg

Hi allen,

al enige tijd heb ik last van een niet ondersteund HDR signaal op mijn PS4 Pro. Mogelijk sinds toevoeging van de mooie HT-ZF9 soundbar. Om de info compleet te vermelden, mijn TV is een 55XF8577. TV gaat met ARC naar de soundbar en de PS4 en KPN iTV receiver op de soundbar.

Het probleem is niet constant! Doorgaans werkt het gewoon zoals het zou moeten en staat de gewenste setting niet ‘grayed out’ weergegeven.

Zowel in de settings van de TV en soundbar heb ik audio enhancement aan staan. Om gebrekkige HDMI kabels uit te sluiten heb ik mijn 2.1 kabels vervangen door andere 2.1 kabels en nog een vervangen door 2.0 kabels, zonder merkbaar verschil als resultaat.

Iemand bekend met dit probleem? TV defect of toe aan een update? Soundbar defect of toe aan update? PS4 Pro misschien zelf misschien niet in orde...? De KPN receiver geeft geen melding van problemen, maar misschien zitten die meldingen ook niet ingebakken 😉 ik krijg wel met regelmaat een ‘puls’ naar me tv dat resulteert in een horizontale zwarte balk bovenaan met daarin de source vermeld met resolutie etc.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

De laatste update voor je TV is v6.7140, staat die al op je TV?

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@DRAEGNAROK  schreef:

ik krijg wel met regelmaat een ‘puls’ naar me tv dat resulteert in een horizontale zwarte balk bovenaan met daarin de source vermeld met resolutie etc.

Dan staat de KPN iTV mediabox te vervelen via de HDMI-verbinding. Verwijder tijdelijk deze verbinding eens.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DRAEGNAROK
Ontdekker

Dank voor je reactie en goed dat je het zo specifiek aanduidt; ik had namelijk via de tv gezocht naar updates, waarop deze aangaf up-to-date te zijn. Niet meer bij stilgestaan dat dit doorgaans niet betrouwbaar is, ik draai nu namelijk v6.6575. 

Zojuist ook de soundbar nog gecontroleerd en deze is wel voorzien van de laatste firmware versie.

Ik doe binnenkort een terugkoppeling nav de tv update...

profile.country.NL.title
DRAEGNAROK
Ontdekker

Ik krijg die puls tijdens het tv kijken, dus terwijl de iTV naar mijn inziens bezig is op dat moment. Met de verbinding tijdelijk verwijderen bedoel je de hdmi kabel ontkoppelen?

profile.country.NL.title
DRAEGNAROK
Ontdekker

So far so good met de firmware update, echter komt de zwarte infobalk nu 2-4x per minuut in beeld. Ongeacht wat ik gebruik. Daarentegen heeft Sony met deze update wel een optie ingebouwd waarbij je de hele info balk functie kan uitschakelen... alsof ze ervan op de hoogte zijn maar geen andere fix kunnen bedenken.

Dus opzich opgelost, maar ik vraag me dan nog wel af waarom de tv dat eigenlijk wel steeds wilt weergeven.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een update van de mediabox ontvangen?

Link 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DRAEGNAROK
Ontdekker

Het zag er even goed uit, maar helaas heeft de TV update het 2160pRGB probleem niet verholpen. Op moment van schrijven loop ik er weer spontaan tegen aan...

ik heb de soundbar uitgezet en krijg vanwege de hdmi passthrough na een klein moment wel weer me playstation beeld te zien, waarbij 2160pRGB nu wél beschikbaar is!

Ik concludeer dan zelf dat er iets misgaat in de soundbar, wanneer deze is ingeschakeld en toch iets verkeerd met het signaal doet. Al geeft het uit en weer aanzetten van dd soundbar dus wel een tijdelijke oplossing

Iemand nog tips of moet ik dan toch maar aanspraak doen op mijn garantie wegens een mogelijk defect?