Deel jouw ervaring!
Ik heb onlangs de 18-135 gekocht bij mijn A6000, en daar ben ik blij mee. Het ziet ernaar uit dat deze lens vaak op mijn camera zal zitten. Nu zoek ik een paraat-tas waar deze combi in past. Zo klein, strak en plat mogelijk, er hoeft niet echt ruimte te zijn voor andere spulletjes, daarvoor heb ik genoeg grotere tassen. Momenteel heb ik de Lowepro TLZ 20, maar die is me net wat te dik, en heeft wat ruimte over.
Ik heb al veel zitten zoeken en proberen, maar ik kan maar geen tas vinden die aan mijn eisen voldoet. Iemand hier die een suggestie heeft?
Tassen is erg lastig adviseren. Naast de eisen die je nu stelt is draagcomfort heel erg persoonlijk. Mijn advies is dan ook ga na winkels toe. Neem je camera spullen mee en ga passen.
Zoek je een schoudertas, rugzak, slingbag ? Vermoed een schoudertas?
En wat is je budget. Tassen heb je van paar tientjes tot paar honderd euro.
Schoudertassen die ik zelf geregeld gebruik zijn de
ONA brixton cognac
Peak Design Everyday Messenger 13L v2
Think Tank retrospective 7
De ONA is een leren tas vrij zwaar en gebruik ik zelf weinig nog zelden voor fotografie. Is meer mijn werktas geworden. De Peak Design en Think Tank zijn prima tassen niet te zwaar en zitten bij mij comfortabel genoeg om dag mee op pad te kunnen. Zoals geschreven comfort is persoonlijk en kun je beste zelf testen in de winkel.
Dank voor de reply. Misschien was ik niet helemaal duidelijk: het gaat me om een tasje waar alleen de camera met lens in past, verder niets, en dan zo klein mogelijk. Vandaar ook "paraat tas". Voor als ik een wandelingetje in het park ga maken oid.
Dan is comfort dus minder belangrijk, en het zal dan ook wel een schoudertasje zijn, een vorm van snuit tas waarschijnlijk. Als ik wat meer wil meenemen heb ik dus al een paar andere tassen. Momenteel bevallen me de slings van ThinkTank me zeer.
Maar voor nu: alleen camera met lens, en dan zo klein en strak mogelijk, is waar het me om gaat.
Blijft het advies: try before you buy.
Ga naar een winkel met ruim keus en probeer alles wat je aanstaat. Alleen dan vind je de beste tas.
Zo kocht ik ook mijn huidige Slingshot 202AW, hoewel die alweer wat krap wordt 😂.
Helder. Zoek eens op “Snuittas Camera” dan zul je nodige opties vinden. Welke voldoet aan je wensen durf ik niet te zeggen. Maar zoals altijd met tassen. Ga passen...
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat passen het beste blijft. Maar het aanbod is enorm, en ik kan me voorstellen dat er hier meer mensen zijn met een a6xxx met de 18-135mm, en die al hebben gevonden wat ik zoek. En waarom dan het wiel opnieuw uitvinden? 😁
Dat zie ik niet zo. Het zou kunnen dat iemand anders hetzelfde wil als ik, en het gaat om suggesties. Ik kan altijd bekijken wat iemand suggereert, en dan beslissen of het iets voor me is, of niet.
Op dit moment is het een beetje een spelt in een hooiberg, lijkt het. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen met dezelfde vraag hebben gezeten als ik, en waarom zou ik niet profiteren van hun ervaringen, daarvoor zitten we toch hier? Als ik enkele opties zou krijgen waar zij op uit zijn gekomen zou dat me een hoop kunnen schelen.
Ik heb intussen iets gevonden dat voldoet. Na lang zoeken ben ik uitgekomen op de Crumpler Quick Delight Toploader 150. Normaal €40, nu €20 in de aanbieding bij Crumpler.eu zelf.
De camera met 18-135 past er prima in en je houdt een compact pakketje over, precies wat ik wilde. Ook zijn er compartimentjes voor een extra batterij, filter of geheugenkaart, en zelfs je brillenhoes of telefoon kan je in de vakjes aan de buitenkant meenemen.
Het materiaal van de tas is redelijk soepel en de beschermingsfoam is wat dun, waardoor het tasje wat minder stevig aanvoelt en ook minder bescherming zal geven dan b.v.een Lowepro. Maar het is wel goed gemaakt en ziet er leuk uit (in rood). €40 Vind ik nogal aan de prijs, maar voor €20 ben ik helemaal tevreden.
Goed om te lezen dat je wat gevonden hebt. En dank voor het delen 😉