annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tracking vogels

profile.country.NL.title
Annie-sony
Nieuw

Tracking vogels

Hoi. Ik heb een sony A mark 7ii. Nu ben ik op zoek naar een manier om vogels te volgen. Dus vinden vastzetten en volgen. Ik krijg het nergens gevonden en krijg het ook niet voor elkaar. iedere keer als ik een roofvogel in het vizier heb, is hij weg voordat ik hem scherp heb. 

 

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en weet of dit mogelijk is en hoe

 

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @Annie-sony

 

Bedankt voor je bericht!

Ik heb je vraag intern doorgestuurd. Zodra ik antwoord heb ontvangen, breng ik je hiervan op de hoogte. 

 

Met vriendelijke groet, 

Suzanne

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Eye tracking voor dieren zit volgens mij niet op de A7ii, er zit wel Eye AF op, maar dat is bedoeld voor portretten.

 

Nu is het natuurlijk wel zo dat we voordat EYE tracking uitgevonden werd ook al vogels in vlucht fotografeerden...kwestie van "meetrekken" en de afdruk knop ingedrukt houden (=burst) en hopen dat je een treffer hebt.

Zelfs voordat "burst" uitgevonden werd lukte het overigens ook! Maar met minder treffers😉

 

Veel info over "hoe dan" is ook te vinden op websites van verschillende fotografie bladen.

 

Succes!

grt Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Nog even een naschrift en verdere info,

 

Je hebt wel een minimale sluitertijd nodig van 1/1000 ste, liefst nog iets sneller. Dus met menu op standje Auto lukt het meestal niet, kies voor A of S. Diafragma ergens rond de F8-F11, en dan de ISO zover als benodigd omhoog schroeven, afhankelijk van het aanwezige licht natuurlijk.

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
klaash
Lid

Hallo Annie,
Dit kan met auto focus tracking en werkt als volgt:
1. Scherpstelfunctie op AF-C (Autofocus Continues)
2. Scherpstelgebied op AF-vergrendeling.
Hier kun je kiezen voor: Breed, Zone, Midden of Flexibel punt. Met Midden of Flexibel punt heb je zelf de meeste controle over de keuze van wat er scherp moet zijn. Met breed of Zone laat je he meer aan de camera over.

3. Als je nu de ontspanknop half indrukt, blijft de autofocus op hetzelfde onderwerp liggen (je onderwerp wordt gevolgd, getracked), bijvoorbeeld een vogel. Natuurlijk wel zolang de vogel in je zoeker blijft.
Je kunt nu afdrukken.
Als je de ontspanknop los laat, wordt je onderwerp niet meer gevolgd door de autofocus.
Dit werkt gewoon bij een enkel opname.
Groeten,
Klaas