annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

JPEG/RAW?

profile.country.NL.title
Painter53
Lid

JPEG/RAW?

A7II met 90mm G.

Had mijn tablet gekoppeld via Wifi, en met Imaging Edge Mobile. Na ongeveer 10 foto's weer afgekoppeld, en verder gegaan zonder tablet. Na inladen op de PC blijkt dat de eerst reeks allemaal als JPEG worden opgeslagen, de tweede reeks weer als RAW -het formaat waarin ik eigenlijk altijd werk. Hoort dat zo, of kan ik dit aanpassen, en zo ja, hoe en waar?

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @Painter53 ,

 

Bedankt voor je bericht, 

 

Wellicht dat deze pagina je verder kan helpen: https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/iemobile/en/instruction/

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet, 
Suzanne 

profile.country.NL.title
Painter53
Lid

Uit de info op deze pagina begrijp ik dat RAW (ARW) bestanden worden geconverteerd naar JPEG. Dit kan niet worden aangepast, naar b.v.k. RAW?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Waar wilde je de app voor gebruiken. Remote bedienen van je camera?

 

Zelf importeer ik de RAW bestanden via USB-C kaartlezer naar een iPad Pro. En ontwikkelen doe ik met behulp van Lightroom CC. Dit werkt voor mij persoonlijk stuk prettiger dan de Sony app

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hallo @Painter53 

Hier een video met uitleg, misschien staat er iets in waardoor je kunt ontdekken wat er mis ging.

Is Imaging Edge Desktop zonder tussenstap van Imaging Edge Mobile een optie voor je?

profile.country.NL.title
Painter53
Lid

Ik wil de I.E.M gebruiken om op het veel grotere scherm van mijn Tablet beter te kunnen scherpstellen! Deze opnames worden geconverteerd naar JPEG, dat wil ik niet.

 

profile.country.NL.title
Painter53
Lid

I.E.Desktop gaat niet op een tablet...