annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tethering met lightroom

OPGELOST
profile.country.BE.title
ice1953
Ontdekker

Tethering met lightroom

Ik gebruik Lightroom cc voor fotobewerking, nu wil ik rechtstreeks tethering gebruiken maar mijn camera wordt blijkbaar niet ondersteunt door Adobe lightroom. Ik heb via remote in het programma ' Imaging Edge Mobile' diverse pogingen gewaagd maar ik krijg steeds dezelfde foutmelding.
Mijn medeleerlingen met Canon en Nikon apparatuur ondervinden geen problemen. Veel YouTube filmpjes later heb ik nog steeds geen resultaat... Is er een manier om dit op te lossen...?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Imaging Edge desktop is wezenlijk anders dan de mobile versie. Zo kan je bijvoorbeeld focussen met de desktop versie, wat met de mobile versie niet kan.  Je zit wel vast aan een kabeltje. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Welke camera ?

 

Adobe ondersteund nog geen Sony camera's voor tethering. En of ze dit gaan doen vraag ik me af....  

 

Je kunt image edge gebruiken om naar je PC/MAC te versturen. Bestand in folder te laten plaatsen en Lightroom te laten importeren uit deze folder. 

 

Capture One biedt deze mogelijkheid wel rechtstreeks in haar software. Zie website Capture one welke camera's ondersteund worden. capture one thethering sony

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Met imaging edge desktop kan je tethered fotograferen, de foto's bewerken en exporteren als tiff, wat je dan weer in LR kan importeren. Er is net een nieuwe versie 18/12/19 . Te downloaden (gratis) voor windows en mac. 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

HI @ice1953 

 

Inderdaad wat de anderen al zeggen, je kunt niet rechtstreeks tetheren met lightroom. Er zijn geruchten dat het er wel aan zit te komen, maar helaas geen zicht op wanneer.

Wat ik altijd deed was Remote gebruiken voor het tether gedeelte en de folder waar je dat in opslaat instellen als hot folder in Lightroom. Er zit dan een kleine vertraging in maar ze worden dan wel automatisch in Lightroom ingeladen.

Capture One Pro voor Sony kan wel direct tetheren, als je veel op deze manier wil gaan werken zeker de moeite waard om eens naar te kijken.

 

Groet!

Antonette

profile.country.BE.title
ice1953
Ontdekker

Bedankt voor de respons, het programma Capture One is geen optie omdat in de opleiding Lightroom CC gebruikt wordt. Prive kan ik me behelpen met 'Imaging Edge mobile' dat is geen probleem. Het blijft jammer dat ik met deze dure apparatuur niet rechtstreeks kan communiceren met Lightroom. Wie weet misschien in de toekomst.....

 

Ik wil hierbij iedereen fijne feestdagen wensen, en nogmaals bedankt voor de respons.... 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Imaging Edge desktop is wezenlijk anders dan de mobile versie. Zo kan je bijvoorbeeld focussen met de desktop versie, wat met de mobile versie niet kan.  Je zit wel vast aan een kabeltje. 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

@Amfion  Hoe stel je een windows folder in als hot folder voor LR?  Alvast bedankt. Ik importeer altijd met de hand , (de folder zoeken en dan van daaruit importeren net als vanuit de camera) maar als dat automatisch kan is dat wel zo handig. 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @lescatalpas 

 

Dat zit bij (in het Engels) File -> Auto Import 

Als je daar Auto import settings kiest kun je aangeven welke folder je "watched" folder is. Alles wat je daarin zet wordt automatisch geimporteerd.

 

Succes!

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

@Amfion Gelukt, is heel handig. Bedankt.