annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tethering / Live View A7RIV en iMac..kabel....

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Tethering / Live View A7RIV en iMac..kabel....

Goedendag,

Sinds kort lukt het mij, om m.b.v. de bij de A7RIV geleverde USB-C kabel en Imaging Edge (Desktop), een goede verbinding aan te leggen tussen camera en iMac. Ik kan nu perfect mijn dia' s en negatieven digitaliseren, met dat mooie grote 27" iMac scherm voor extra zicht op scherpte/focussing/etc. In Live View dus.

Echter, de kabel die bij de camera geleverd is, is veel te kort.

Wil dus een langere versie kopen (pakweg 2 of zelf 3 meter).

 

Vragen hierbij:

- op mijn iMac zitten behalve USB 3.0 ook USB-C poorten. Kan ik nu een nieuwe kabel kopen die ik op 1 van deze USB-C poorten en camera aan kan sluiten? Vergelijkbaar dus met de geleverde kabel....behalve dat nu beide kanten USB-C stekker hebben. Werkt dan alles nog naar behoren? Voordeel / Nadeel?

- Geen idee, of Sony zelf verlengde kabels levert....maar anders kan ik in Apple store (fysieke winkel), kabel kopen. Geen probleem voor camera, als dit dus niet echt Sony is? Advies hier?

- Is lengte van kabel van invloed op overbrenging signaal? (lang= minder goed misschien?)

Binnenkort koop ik de nieuwe iPad Air4. Deze beschikt ook over USB-C aansluiting. Indien bovenstaande mogelijk is, dan kan ik uiteraard ook deze iPad gebruiken voor opnamen buiten/elders (mits iOS versie van Imaging Edge net zo goed werkt natuurlijk).

Vervolgens komt t.z.t. uiteraard ook de mogelijkheid van draadloos om de hoek kijken....dan zijn we weer wat verder....en zal ik me waarschijnlijk wel weer melden met een vraag 🙂

 

Voor nu alvast hartelijke dank voor tips/advies/etc.

 

 

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Mujanast 

 

wat van belang is dat het signaal beide kanten op kan...dus "echte" communicatie tussen camera en bijv. iMac.

Mijn inschatting is dat de Apple kabel wel zal werken...je kunt ook de camera meenemen naar de (fysieke) winkel en het daar uitproberen? Wel even vragen of je IE mag downloaden natuurlijk 😉😁

 

grt en succes,

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Bedankt alweer.

Ik ben sowieso van plan mijn camera mee te nemen naar de winkel (Amac). IE...Internet Explorer(?) installeren? Gebruik ik nooit. Altijd Safari (standaard Mac), of Firefox.

In een Apple winkel weten ze alles van Apple...maar niets over Sony. In een camerawinkel weten ze redelijk wat van Sony, maar weinig van Apple 😉

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

IE = Imaging Edge....

 

als Macfan nooit iets van windhoos installeren 😁😉

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

😊😊😊natuurlijk. Ik had het kunnen weten...Imaging Edge natuurlijk! Stom van mij! 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gebruik hiervoor de USB-C kabel die bij mijn MacBooks Pro zaten. Die werken prima. Die zijn zo’n 2m lang. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Bedankt Instaphoto!

Precies de tip die ik zocht. Hebben ze vast bij Amac. 
Benieuwd, of ook USB-C naar USB-C werkt. Gaat goed komen

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Er zijn USB-C kabels die niet (goed) beide kanten data op kunnen zenden. Apple kabels zijn vrij prijzig. Je kunt ook kijken op allekabels.nl. Hier ook vaker kabels etc. besteld. 

 

De kabels die bij MacBook pro laders geleverd worden zijn USB-C <—> USB-C

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

En alweer dank Instaphoto!

Prijs vind ik even minder belangrijk. Aldus zijn Apple kabels prima.

Weet jij of die USB-C —-USB-C kabels werken, of anderszins voordelen bieden?

Ik zou denken snellere overdracht van bestanden, maar tegelijkertijd bedenk ik me dat het mij in eerste instantie vooral gaat om Live View . Snelheid is dan minder van belang. Dus...better to be safe than sorry...en is wellicht jouw eerder genoemde optie beter.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De nieuwe Mac Books hebben een USB-C laadkabel. Deze kabels gebruik ik zelf geregeld voor de camera’s. Beide zijden USB-C. Merk geen verschil met kabels van bijvoorbeeld allekabels.nl. 

 

Waar het wel eens misgaat dat men kabel heeft/koopt die niet bidirectional is. Data beide kanten op kan. Duurdere kabel is niet gelijk beter 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web