Deel jouw ervaring!
Goedeavond!
Ik heb een probleem:
Ik ben sinds kort bezig met een cursus fotografie. Voor één van de opdrachten moet ik in een donkere studio fotograferen. Ik heb nu twee keer geprobeerd, maar wanneer ik mijn camera op het voorwerp richt zie ik helemaal niks. Niet op het beeldscherm, maar ook niet via mijn zoeker.
Ik fotografeer met een flitser, die via een trigger op mijn camera aangestuurd wordt. Na het maken van de foto heb ik een prima beeld maar ik fotografeer dus volledig blind op dat moment.
Mijn klasgenoten zien wel gewoon wat ze aan het doen zijn en gebruiken exact dezelfde belichting.
Iedereen heeft het steeds over live view uitzetten, maar ik zou via mijn zoeker alles toch gewoon moeten kunnen zien?
In de winkel gaven ze aan dat een firmware update misschien zou helpen, maar ook dit kan ik nergens vinden.
Kan iemand mij helpen?
Klopt inderdaad !
Iedereen heeft het steeds over live view uitzetten. Had enkele jaren geleden zelfde probleem , Amphion gaf mij toen de raad om L.V.uit te zetten , en probleem opgelost .Zou zo zeggen doe de test .
Ik ga het morgen uitproberen, thanks!
Hi @Fleur98
Inderdaad de live-view uitzetten! Ik heb al dik 10 jaar mijn eigen fotostudio en werk al die tijd al met Sony 😉.
Succes!
Antonette