annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony a7 update herkent camera niet

profile.country.NL.title
Roeveld
Ontdekker

Sony a7 update herkent camera niet

Goedemorgen,

Gisteren schafte ik een Sony a7 aan. Graag update ik de firmware versie zodat de camera weer helemaal bij de tijd is. Mijn Mac heeft inmiddels de driver en de 'FirmwareUpdater' geïnstalleerd gekregen. Zodra ik de camera volgens instructie aanzet, herkent mijn Mac de camera niet: geen verbinding (blijft maar zoeken).

MacOS versie is 10.14.6. 

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? Ik heb tevens geprobeerd de Mac uit/aan te zetten en van USB poort te wisselen.

Hartelijk groet,

Jeroen in het Veld

Tags (2)
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

- Update_ILCE7*******.dmg openen dit bestand op je Mac.
-- kies niet de "UpdateSettingTool, maar open de map "Resources"
--- kies dan voor SystemSoftwareUpdater"
---- volg instructies 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Roeveld
Ontdekker

Bedankt voor de reactie Instaphoto,

Helaas zie ik de genoemde map niet in Resources staan. Schermafbeelding 2019-12-01 om 21.15.42.png

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Roeveld 

Gebruik je de origineel bij de camera horende USB kabel? Ondanks dat sommigen er niet aan willen dat dit verschil maakt laat de praktijk anders zien...het heeft te maken met het interactieve signaal tussen camera en PC/Mac.

zie onder andere ook dit topic; 

https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/firmware-update-ver-2-10-voor-a7m3-crashes-on-macos/...

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Roeveld
Ontdekker

Dank voor de reactie. Inderdaad, ik gebruik de originele kabels geleverd in de doos. Soms geeft mijn Mac spontaan een pop-up dat mijn Nikon niet juist is verwijderd. De Nikon ligt echter in de kast (gaat daar al iets mis?).. Ik heb inmiddels mijn Mac ge-update naar de laatste versie van MacOS. Helaas zonder succes. Nog steeds wordt de camera niet herkend. 

Groeten, Jeroen 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Roeveld 

Als je Mac reageert op een Nikon staat er iets verkeerd ingesteld 😁😂.

Maar je hebt denk ik de oorzaak beschreven, op een of andere manier verwacht je Mac nog steeds de Nikon. Kijk bijv. eens in "voorkeuren". En wat doet bijv. de app "fotolader" als je de Sony A7 op de Mac aansluit.

Ergens in die hoek zit de oplossing...

Nog even een toevoeging; open een nieuw finder venster en via je thuismap in de bibliotheek zoeken naar Nikon, als je daar progjes (tegenwoordig apps) vind van Nikon die gewoon verwijderen. zie afbeelding;

Schermafbeelding 2019-12-02 om 22.53.38.png

grt en laat even weten of het gelukt is, anders kijken we verder!

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Bekende uitdaging bij firmware updates onder MacOS dat installatie bestand niet altijd gestart wordt. Heb je eerst het bestand Update_ILCE7*******.dmg Geopend? Zie screenshots 

de USB-C kan in sommige gevallen het probleem zijn, maar dit zelf nog zelden meegemaakt. Gebruik zelf de USB-C kabels die geleverd zijn bij mijn MacBooks, iPad Pro, Samsung tablet en zelfs goedkope van DX.com 😉 Het kan voorkomen dat de kabel het retour signaal niet goed ondersteund. Dit zijn de kabels die wel eens voor problemen willen zorgen. 

Open het firmware installatie bestand. Dan krijg je onderstaande te zien Open dan de folder Resources en dan het bestand  dat hier inzit. Werkt dit ? 

Firmware update.jpgFirmware update 2.jpg

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web