annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Service

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Sony Service

https://www.youtube.com/watch?v=apCc5JD4PYs

 

Wou dit gewoon even delen.
Ik ben geen zuurpruim maar deel toch voor een stuk deze mening.
Als Sony zich professioneel op de markt willen uiten is er nog wat werk aan de winkel.
Nergens vind je mensen die op (makkelijke) vragen kunnen antwoorden ivm de camera (in mijn geval de Sony A7RII). 




21 ANTWOORDEN 21
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hey,

 

ik heb het filmpje uit nieuwsgierigheid even helemaal bekeken. Mijn nieuwsgierigheid werd gevoed door het feit dat ik vanuit de luchtvaart (in relatief kort geleden verleden) bekend ben met service en service eisen..en geloof me, die zijn veeleisender dan meeste andere industrieen)

Nu is dat wel een heel aparte service wereld, want daarbij werken de grootste concurrenten samen in geval van technische storingen (bijvoorbeeld onverwachte kritische onderdeel vervanging). Tegen flinke kosten oevrigens!

 

Ik denk dat er bij deze meneer een wat verkeerde verwachting is, die nog eens versterkt wordt door gebrekkige communicatie. Dat laatste komt helaas veel meer voor in allerlei situaties. Natuurlijk mag je als pro een maximale ondersteuning verwachten, maar als je daar afhankelijk van bent zou ik dat uitgezocht voordat ik de aanschaf gedaan had. Ten 2e is Sony een andere "productie" frima dan Nikon/Canon. Die concentreren zich alleen op camera's en zijn in die zin dus ook meer gefocussed (leuk woord op een fotografie forum :smileywink:) op wat men noemt customer excellence m.b.t. hun camera product. Canon maakt ook nog wel wat printers maar dan houdt het wel op qua productline spreiding. Sony daarentegen is een heel andere speler. Let op, dit is niet om Sony vrij te pleiten...en ik heb ook geen aandelen! Het is meer bedoeld als relativering van de nogal forse statements in het filmpje. Daarbij is het zo dat deze meneer ergens in Aussie land woont en dat is nogal groot, kan me dus voorstellen dat je daar met langere transport tijden te maken hebt dan in ons kikkerlandje (waar sommigen er overigens ook 3 dagen over kunnen doen als je geen priority shipping contract hebt..)

Het argument van hem over die 3 dagen turn around time (doorlooptijd) en het gezeur over een verschil van 50 dollar t.o.v. de Canon pro service vindt ik wat vergezocht. Geldt ook voor het gedoe rond sensor cleaning...misschien had hij in zijn geval (met veel reizen en lens verwisselingen in stoffige omgevingen) geen keus voor een mirrorless moeten maken?

 

Blijft natuurlijk jou punt over..waarom geen antwoorden op vragen? Wat ik in zo'n geval zou doen is op een vriendelijke manier dit ter berde brengen bij Sony Badhoevedorp. Je kan daar vast wel mee bellen? (zonder te weten of je dit al gedaan hebt natuurlijk..) En wat kan de fotozaak waar je de A7Rii gekocht hebt betekenen?

 

Qua community hier..voor een forum is het inderdaad niet echt dynamisch op een paar vaste spelers na. (Amfion, Proximus, Albert qua reacties en in zekere zin Tjiardi die ook veel ervaring deelt, wat ikzelf ook probeer te doen)

 

Hoop dat je antwoorden vindt en nog veel kan (gaat?) genieten van je A7Rii!

 

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Kan wel "ongeveer" vatten wat Hannes bedoelt.

Maar snap ook best, dat antwoord geven voor een "serviceclub"  niet altijd "makkelijk/mogelijk" is.

Vind wel, dat Sony z 'n best mag/moet doen. Ik vond beantwoording "net" wat te lang duren.

En niet altijd ter zake kundig. en/of geen antwoord op alle vragen.

En denk zelf, (intussen), dat er minstens even veel kennis zit, binnen de "community".

 

Ook ik zat, rond de aanschaf van de 7R mk 2, met een aantal vragen, waarop ik graag antwoord wilde.

Met name zaten die in de "vergelijkingssfeer". Sony - Canon / Sony - Nikon.

 

Mijn vraag aan Sony was:

Hoe snel is de Auto-Focus van de van de 7R mk2, t.o.v. de Canon 's, die zijn uitgerust met Dual Pixel.

Sony, zal daar nooit antwoord op geven.

Had die vraag eerder, aan Canon gesteld. Ook die gaven daarop geen antwoord.

Uitsluitend vergelijkingen en vragen t.o.v. een "eigen product" worden (soms) beantwoord.

 

Maar vond Sony in hun antwoorden op mijn vragen, waarin ik heel precies argumenteerde,

wat ik bedoelde/wilde, lang niet altijd duidelijk.

 

Vraag was bijv.

"Wat is naar jullie idee, de beste keuze voor mij, een 7R mk2 of een 7S mk2".

Dat laten ze kennelijk over aan de vakhandel.

Ik ben daarover bij "Konijnenberg" overigens zeer correct voorgelicht.

Maar wist uiteraard ook zelf al behoorlijk, waar ik 't over had.

Konijnenberg gaf exact de "verschillen", en de "overeenkomsten" aan. Maar de uiteindelijke keuze, is aan JOU.

 

*

Ook op "nieuwe ontwikkelingen", krijg je bij geen der cameraclubs "ooit" antwoord. Eigenlijk zeer begrijpelijk.

Om de keuze van een nieuwe aankoop, te willen onderbouwen, is er eigenlijk maar 1 keuze = internet.

Zoeken - zoeken - en nog eens zoeken.

Deel vragen/opmerkingen met gelijkgestemden. Dan krijg je (misschien) een bevredigend antwoord.

 

Doe dat intussen zelf, op de Sony website in Duitsland en in Nederland.

Ondanks dat Duitsland veel meer aanbod/leden heeft, zijn de verschillen met Nederland niet extreem groot.

Ook daar zijn er maar een klein aantal experts, die vragen beantwoorden.

 

Heb op de 1e vragen die ik had, hier in Nederland, heel behoorlijk antwoord gekregen door 't bekende 4 tal. 

 

Verder zijn er zijn een aantal commerciele "jongens" die (naar mijn smaak) redelijk betrouwbare adviezen geven.

Maar je weet nooit hoeveel "biefstukken" ze daar voor krijgen, van de cameraproducenten.

 

En ben bang, dat er veel recencenten zijn, met een Canon, die van alles en nog wat beweren over een Nikon.

Die nog nooit een Nikon in de handen hebben gehad. Andersom identiek.

 

Dezelfde voorkeur is er ook bij Mercedes, Audi, BMW.

Ik rijdt zelf een zeer fraaie BMW 6 serie cabrio uit 2012.

Maar je zult maar gestraft worden, met een van de andere 2 merken. Dat moet je kunnen overleven!

 

*

Ik zelf hecht behoorlijke waarde aan oordelen van Mazurov, Tony Nortrop, Tom Atos, en niet te vergeten

Steve Huff, die vooral, naar mijn idee, zeer goede verhalen schrijft omtrent "adaptors" en lenzen.

Evenals Brian Smith.

Ken Rockwell lees ik wel, maar is intussen zo commercieel, dat ......??

Die bekende Engelse meneer Philip Bloom, ligt ook redelijk bij Sony en Canon in bed.

Kan ik ook niet meer echt goed inschatten. Is wel superenthousiast over de 7S mk2.

Vooral uiteraard lowlight. Met indrukwekkende video.

 

Verder zijn de tests via DPreview naar mijn smaak zeer goed.

Eigenlijk vertrouw ik daar, mede vanwege de zeer uitvoerige info, voor vrijwel 100% op.

 

*

Verder is natuurlijk de overstap van DSLR naar Systeem een punt. Dat zijn 2 werelden.

Wonderbaarlijk (en dat heeft uiteraard niets met 't resultaat te maken), is dat men in Amerika een fotograaf

met een "groot" ding in z 'n handen, (dus Canon en Nikon) meer vertrouwd, dan zo 'n vent(je) met een Sony(tje).

 

Intussen weet ik zeker, een goede keuze te hebben gemaakt met de overstap van mijn Nikon D810,

naar de Sony 7 R mk2. (heel bewust gekozen voor de R i.p.v. de S)

 

Mijn eigen testen, bevestigen die keuze - steeds meer -  't Mooie weer komt er aan. Dus ga ik er op uit.

 

Maar wat had ik graag een Sony gehad met "touch-screen".

Begrijp nog steeds niet, waarom die er (nog) niet is.

Vooral bij filmen, is scherpstellen via "touchscreen" enorm gemakkelijk.

 

Ergo, er blijft wat te wensen ......

 

 

 

 

 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik vind dat jullie allen de spijker op de kop slaan...

 

Ik ga zeker Sony niet per sé verdedigen in dit verhaal, ik kan alleen vaststellen dat hun prioriteiten helaas nu niet liggen bij "service" (zowel voor als na de aankoop...). Sony service is nogal "standaard" (zoals je een wasmachine zou kopen, geen vragen stellen, gewoon kopen en eventueel laten herstellen...niet meer, niet minder.). Maar fotografen (zeker beroeps) verwachten meer, ze verwachten echte service zoals het woord waardig is.

 

Wat je vraagt Tjardi aan Sony (of aan Canon) om een Canon en Sony product te vergelijken is natuurlijk onmogelijk :wink: . Het klinkt misschien bizar, maar als je een mail stuurt naar Sony, ga niet niet per sé iemand een antwoord krijgen van iemand die überhaupt iets van Sony camera's kent, laat staan verschillende modellen, laat staan dat hij toevallig een "freak" is, laat staan dat als hij Sony zou kennen, hij Canon-camera's kent. En dan nog: het antwoord zal altijd gekleurd zijn, idem voor je mail naar Canon. 

 

Dpreview is zeker een betrouwbare bron, hun kritieken zijn erg terecht vaak, maar je merkt heel duidelijk hoe goed ze een bepaalde camera kennen (of niet). Hoe vaak dat ik zin heb gehad om te mailen naar Dpreview: "hej mensen, wat jullie beschrijven is NIET nieuw, bestaat al 10 jaren bij Sony" of "hej, probeer eens een andere lens, dan zal je zien wat je schrijft niet klopt". Maar ondertussen heb ik het al leren afzetten van mezelf :wink: Vooral hun secties over ISO auto...jongens, begrijpen ze nog altijd niet smileywink:

 

Terug naar service: dat is iets waar Sony aan gaat moeten leren werken...ik hoop dat ze daar gewoon niet te lang mee wachten, nu hun camera-business (A7-business) boomt! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Blij dat ik nog een beetje kan timmeren..:smileythumbsup::smileywink:

 

Maar eigenlijk bedoel ik in mijn 1e reactie...het verschil met Sony en de Canik's of de NiCan's is nu juist dat camera business geen "core" business voor Sony is...tot op heden in ieder geval. Op boardlevel is de Game, TV, Player en misschien zelfs de muziek/film business veel belangrijker voor ze, cq levert meer winst.. (ze hebben niet zomaar 850 milj. USD betaald aan de familie Jackson voor de muziek rechten van de Beatles...stel je eens voor dat ze dat bedrag vanaf dag 1 van de A7 serie in objectief ontwikkeling hadden gestopt..)

Dus tot ze als company een strategisch besluit nemen dat de camera business ook een core business voor ze is zie ik nog geen grote veranderingen in positieve zin. Elke (potentiele) klant, prosumer of consumer zou zich dat voor aanschaf moeten realiseren.

Misschien dat Sony NL/BE hier een reactie op kan geven?

 

Blijft natuurlijk feit dat Hannes in principe geholpen zou moeten kunnen worden...hetzij via de verkoper, of door Sony, of door tips van andere pro/consumers. (maar ik geef toe dat ik niet al zijn vragen ken :smileywink:)

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Over dit filmpje is idd veel commotie ontstaan op 'het internet' . Het verschilt natuurlijk ook extreem per werelddeel en land. Hier in Nederland is de service wel wat beter dan in Australie. Van wat ik van verschillende bronnen heb gehoord is de service van Sony Australie echt ronduit belabbeld, wat natuurlijk jammer is. 

 

Sowieso is het soms onhandig dat Sony per werelddeel compleet apart is. Zo is bijvoorbeeld Sony Japan en US ver vooruitstrevent t.o.v. de rest. Er is ook geen Sony wereldwijde community etc. Hier is al meerdere malen over gesproken, maar hier wil Sony vooralsnog niet aan :slight_smile: Qua service verschilt het dus ook EXTREEM per land. Volgens mij is de Pro service namelijk vrij goed (heb er nooit iets negatiefs over gehoord). Wat dan wel weer jammer is is dat de Pro service hier in Nederland dan weer NIET beschikbaar is. Ook hier komt het 'ieder voor zich' weer naar boven. De Sony Pro support is alleen in sommige landen beschikbaar.

 

Het maakt het er allemaal niet veel makkelijker op :slight_smile:

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Zag vandaag op internet dat Sony nog een ILC product manager zoekt voor NL/BE...

 

Dan is dit alvast een uitdaging! :wink:

mijn foto's op; 500px en
Redgy1
Lid

klopt, en daarom ben ik dus blij dat ik jou (@Portmixus) leerde kennen op de laatste beurs bij de Sony stand :thumbsup:

Redgy1
Redgy1
Lid

de service die ik mocht krijgen van Sonycenter Deinze is meer dan een pluim waard, telkens op korte tijd geholpen en alles onder garantie, :thumbsup:

Redgy1
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Prima ervaring dus in jouw geval! Goed om dat ook te melden!

 

Zou wel graag (ook) nog een reactie van Sony NL/BE hier terug willen zien...

Dit topic moet ze toch onderhand wel opgevallen zijn?

 

 @Hannesvdb; heb jij nu wel alle antwoorden? Is e.e.a. opgelost en hoe dan? (opdat we er allemaal van kunnen leren...) anders blijft deze community zich mogelijk druk maken over iets wat niet meer relevant is..

en gaat het zoals zoveel "nieuws" een eigen leven leiden...

 

Ik heb nog geen slechte ervaringen maar ben tenslotte ook nog maar een "newbie" :wink:

 

 

 

mijn foto's op; 500px en