annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony in gebreke stellen (a7rII star-eater probleem)

profile.country.NL.title
firebladex
Lid

Sony in gebreke stellen (a7rII star-eater probleem)

Beste allen, 

Een tijdje geleden (15 juni 2017) heb ik contact opgenomen met jullie betreft Sony betreft de star-eater probleem waar mijn Sony A7rII last van heeft. Toen is er mij telefonisch beloofd dat de Sony-technici bezig zouden zijn met een oplossing. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en begin ik mijn geduld te verliezen. Ik had gehoopt na twee maanden een update vanuit Sony zou komen. In ieder geval stappen die er gezet worden om dit probleem op te lossen. Helaas. heb ik niets meer vernomen vanuit Sony en het probleem lijkt worden doodgezwegen.

Ik ben daarom bang dat ik genoodzaakt wordt om juridische stappen te ondernemen om Sony in gebreke te stellen. Vanwege een update ben ik niet meer in staat om mijn camera te gebruiken voor de doeleindes waarvoor ik het heb gekocht. In de gebreke stellen, zal ik eisen dat Sony mijn complete camera + lenscollectie opkopen voor de marktwaarde en mijn geld teruggeven. Ik kan immers niet meer mijn brood verdienen met het apparatuur van  Sony. 

Ik verwijs jullie nogmaals naar een zeer gedetailleerd probleemomschrijving; https://www.lonelyspeck.com/why-i-no-longer-recommend-sony-cameras-for-astrophotography-an-open-lett... .

Ik vind 2 maanden tijd om een update uit te brengen een reele termijn. De geduld die hiervoor nodig is mag je van mij verwachten als consument (maar ook als professional). Ik weet immers, het lijkt eenvoudig, maar het is een complex proces om een update uit te geven. Alleen twee maanden is reeel om een software update uit te geven die de nacht-nabewerking algorithm uit te zetten. Oplossing van de algorithm kan later nog komen. Maar maak tussentijd mijn camera wel weer bruikbaar voor mijn doeleinde (nachtfotografie).

Ik hoop echt dat sony snel met een update komt. Want ik wil eigenlijk niet weg. Maar als ik mijn hoofddoel niet meer kan fotograferen, dan is sony (hoe goed het spul ook is) compleet waardeloos en moet ik toch alsnog gaan uitwijken naar Canon/Nikon. 

Best wel teleurgesteld in Sony zo... 

 

 
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Beste firebladex,

 

Ik snap zeker dat dit erg vervelend voor jou is. Ik zal voor je navragen binnen Sony of iemand meer weet over dit probleem en of er een update aan zit te komen. Hopelijk komt er dan meer duidelijkheid over. 

 

Mvg,

ThomSBNL

profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Beste firebladex,

 

Heb het nagevraagd en hoop meer duidelijkheid te krijgen voor je. Misschien is de Sony Pro Support trouwens interessant voor jou ook? Zie www.sony.nl/imaging-pro-support en dan 'Qualifying' om te kijken of je inderdaad hiervoor in aanmerking komt. Mocht het inderdaad interessant zijn kan je op 'Apply' klikken om je op te geven. Dan heb je kortere lijnen en gratis PRO Support van Sony juist voor dit soort kwalen.