annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7RIV + Nissin i60a flitser

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Sony A7RIV + Nissin i60a flitser

Goedendag allen,

Kan iemand mij zeggen, of de Nissin a60i flitser volledig compatibel is met de Sony a60i? (TTL / HSS/ etc.)

Tegenstrijdige berichten hier;

Kamera Express zegt: ja

CameraNU zegt: nee (verwijzend naar schema op website Nissin importeur, waarin A7RIV niet als zodanig vermeld staat)

Poster op DPR zegt: ja

In overzicht op website van Nissin zelf staat zoiets als " nog niet zeker".

Iemand misschien persoonlijke ervaringen met deze combinatie?

Hartelijke dank voor de moeite!

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Update:

Van Kamera Express zojuist het bericht, dat oordeel compatibiliteit gebaseerd is op persoonlijke ervaringen:

 

" De mogelijkheid bestaat dat deze nog niet in de compatibility chart staat aangezien het toestel 'redelijk' nieuw is.
De aansturing in het toestel is dan ook het zelfde als bij de A7R III en dit model is wel compatible." 

 

Helder dus!

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

@Mujanast 

 

Dat is snel opgelost.

 

Mooie camera BTW.

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Klopt....allebei😊😊

Bedankt

profile.country.NL.title
Hubert.vd.Buijs
Lid

Ik had ook het zelfde probleem, de een zegt ja en de andere nee.

Mijn keuze is nu gevallen op Meike MK 320 een handzaam kleine flitser met vele mogelijkheden.

Ik doe graag aan strobis fotografie ivm met Lume cube's.  Werk zeer goed maar ook als flitser voldoet deze optimaal. P.s. gebruik hem zowel op de A7 II  als op de A7R IV.

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Hallo Hubert,

Bedankt voor jouw bericht.

Inderdaad een betaalbare flitser (en compact).

Ik gebruik de Voigtländer macro APO Lanthern 110mm lens. Lange toeter dus.

Ik denk, dat een zoom kop op een flitser belangrijk is voor macro fotografie met deze lens. Zie niet, dat deze Meike die heeft. Dat is ook de reden, waarom ik in principe de Nissin i40 af laat vallen (wel een zoom kop, maar met een bereik van 24mm tot 105mm). Ik zou graag het formaat van de i40 hebben, met het bereik van de i60 (24-200mm); als ik dan toch een flitser koop, dan is een hoger richtgetal misschien wel wat algemener in te zetten.