annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7II monitor/viewfinder switcht niet meer automatisch

OPGELOST
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Sony A7II monitor/viewfinder switcht niet meer automatisch

Ik heb sinds kort iets raars bij mijn Sony A7II (niet A7RII dus). Het lijkt erop of de sensor die detecteert of je je oog voor de viewfinder houdt niet meer werkt. Als ik hem namelijk op 'automatisch' zet gaat de monitor niet meer (automatisch) aan. 

 

Dit heb ik wel eens vaker gehad en meestal zit er dan iets op het sensortje waardoor deze denkt dat je je oog er voor houdt. Dit is echter niet het geval nu. Heeft iemand dit hier wel eens gehad? Er is natuurlijk nog prima mee te werken, maar toch raar.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ai, da's vervelend... Ja het sensortje zou ook mijn eerste gedachte geweest zijn.

Misschien even met een blazer of perslucht alle scharniertjes etc shoonblazen? En het sensortje idd goed reinigen maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt?

Heb het idd ook wel eens gehad met een camera en een combinatie van bovenstaande dingen heeft toen geholpen. Maar ik gok er achteraf op dat het voornamelijk het sensortje was.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ai, da's vervelend... Ja het sensortje zou ook mijn eerste gedachte geweest zijn.

Misschien even met een blazer of perslucht alle scharniertjes etc shoonblazen? En het sensortje idd goed reinigen maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt?

Heb het idd ook wel eens gehad met een camera en een combinatie van bovenstaande dingen heeft toen geholpen. Maar ik gok er achteraf op dat het voornamelijk het sensortje was.

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

hij werkt inmiddels weer prima naar een goede schoonmaakbeurt :slight_smile:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Top! Fijn dat het eenvoudig op te lossen was!