annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony a7 update van 2.00 naar 3.20 en bricked

profile.country.BE.title
degrotevriendelijkereus
Ontdekker

Sony a7 update van 2.00 naar 3.20 en bricked

Vorige week heb ik de sony zv1 gekocht speciaal om mee te filmen en te kunnen streamen.

Daarnet heb ik een firmware update van 1.00 naar 2.00 uitgevoerd, alles ging zonder problemen.

Sd kaart uit de camera, aangesloten met de tethertools oranje kabel op de usb poort van mijn computer die windows 10 draait. Alles ging als een zonnetje en na een kleine 10 minuten was ik klaar.

Ik dacht, ik ga hetzelfde ook bij mijn sony a7 doen die toch wel redelijk traag was geworden ten opzichte van die sony zv1. Nu heb ik de juiste updater gedownload, al de bovenstaande stappen gevolgd, doorloopt hij mooi het balkje en druk ik op finish. De camera gaat na een tijdje uit, start niet meer op dus verwijder ik de hardware in windows 10.

Ik denk top, kan ik de camera nu starten en zien of hij toch al iets sneller aanvoelt dan daarvoor.
Ik ging van firmware 2.00 naar 3.20.

En niks buiten de volgende melding: "Recovering data. Pleas wait ..."

Dit heb ik ongeveer een half uurtje gedaan zonder de sd kaart er terug in te steken of de batterij eruit te halen.
Na een minuut of 2 gaat de camera altijd uit en heb hem zo een 10 tal keren terug aangezet.

Daarna ben ik de batterij eruit beginnen halen, ergens op het internet had ik gelezen dat als je dit deed en de shutter knop 30 seconden ingedrukt hield dat je dan een hard reset krijgt.

Helaas werkte dit niet voor mij.

Alsook kan ik de setup niet meer opnieuw laten uitvoeren aangezien de camera niet lijkt te starten in usb mode mass storage.

 

Nu zou het wel heel sneu zijn dat mijn main camera waarvoor ik nog enkele lenzen heb en waarvoor ik mijn sony zv1 als b camera wilde gebruiken. Weet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Eerst maar eens contact opnemen met Sony support denk ik.

 

Optie zelf proberen is gewoon de update opnieuw doen.

Kijken of het dan wel goed gaat.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit ook wel eens gehad met Sony, Fujifilm camera's. Tot nu toe werkte het om; firmware opnieuw te downloaden en vervolgens nog eens proces te doorlopen. Werkt dit na twee keer proberen niet? 

 

Neem dan contact op met de winkel waar je deze aangeschaft hebt of Sony support. Zoals @Strampke al aangaf 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
degrotevriendelijkereus
Ontdekker

Thanks @Instaphoto en @Strampke!

Heb de updatecyclus nogmaals proberen doorlopen maar hij herkent hem in de installer niet meer dus daar kom ik niet mee verder. Moesten jullie nog iets weten wat ik zou kunnen proberen zou dat me enorm verderhelpen en ik vermoed nog veel andere mensen ook!

 

Ook werkt de Sony support niet echt mee, ze verwijzen me door naar hun servicepartner in Deinze.

Heel teleurgesteld want de servicepartner zal waarschijnlijk meer vragen dan de camera nog waard is en ik vind niet dat het mijn schuld is dat de camera gebricked is. Zeker niet als je het internet bekijkt en ziet hoeveel mensen dit nog hebben gehad in het verleden. Stel je voor dat Apple of Samsung met een systeemupdate te maken krijgt met zeer veel bricks, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze hun kop dat zo in het zand steken als Sony hiermee doet.

Heb iedereen altijd aangeraden om voor Sony en het mirrorless verhaal van hen te gaan maar dat ga ik dus niet meer doen.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Ik heb dit gevonden.

Heb je daar wat aan?

profile.country.BE.title
degrotevriendelijkereus
Ontdekker

Dacht dat het niks ging doen maar 2 a 3 seconden geeft hij terug gewoon beeld en dan gaat hij terug op de recovering data please wait. Dus bedankt voor dat! Het is al een begin. Maar voor de rest laat hij geen beeld zien via de external hdmi.

Hij doet eerst dit als ik hem aanzet: 

 

DSC08502.JPG

 

Daarna gaat hij naar dit:

 

DSC08496.JPG

 

En uiteindelijk doet hij een shutdown waarbij er niks meer te zien valt.