annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 III - Dubbele belichting

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Sony A7 III - Dubbele belichting

Op mijn vorige Sony A6000 kon je een sony app installeren waarmee je de techniek dubbele belichting kon toepassen. Die zit volgens mij niet op de Sony A7III

Kunnen we op dat gebied nog iets verwachten???

Het is wel een minpunt van deze camera. Ik gebruik de techniek nog wel eens en ben er vanuit gegaan dat die apps die ik op de A6000 kon gebruiken ook wel voor de Sony A7III beschikbaar zou zijn.

 

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Bij mijn weten is de a7ii serie de laatste met playmemories apps. Op de volgende serie is dat weggelaten, misschien wel omdat reken capaciteit nodig is voor andere doeleinden. Ik vind het ook jammer, voor mijn vorige camera de a7ii heb ik appjes gekocht en nu kan ik er niets meer mee. Maar dubbele opnamen maken is niet moeilijk zonder de app, je legt ze over elkaar heen in een programma dat met lagen kan werken. Adobe photoshop, Capture One pro, om er maar een paar te noemen. 

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Dat is heel jammer. Ik weet dat je het ook in de nabewerking kunt doen, maar ik heb de programma's niet die ik daarvoor nodig heb. Ik zou wel photoshop willen hebben, maar ik wil geen abonnement op de manier waarop dat tegenwoordig wordt aangeboden.

Ik hoop dat dubbele belichting met de camera toch nog gaat komen.

Bedankt voor je antwoord :slight_smile:

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@__Judith__ 

 

Kijk even op de https://www.sony.nl/fotos-bewerken-video-productie-software?cpint=SG_CATEGORY_SEC-TOUT-OTHER-CAMERA-...

 

of kies de site van Capture One en zoek op Capture One for Sony..

"Capture One Express (for Sony) is a free photo editing software for supported Sony cameras"

 

De in camera apps zullen volgens mij vrijwel zeker niet terug komen (helaas)

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
JeBe66
Lid

Ontzettend jammer dat dit niet kan. Is wat mij betreft een gemiste kans. Ik vond het leuk om op die manier creatief te fotograferen. In de nabewerking een dubbele opname creëren is lang zo leuk niet en veel omslachtiger 😥

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Ik ben het helemaal met je eens. Bij de Sony A6000 hebben zat het ook niet standaard op de camera, maar middels een app die je kon downloaden was het wel mogelijk.

Het lijkt me simpel voor Sony om die aanpassing nog eens aan te bieden.

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Excuus voor de late reactie.

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Bedankt voor je antwoord. Er zijn inderdaad wel andere mogelijkheden om de dubbele belichting middels een app te realiseren, maar dan ben je niet meer in het veld.

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Ja, ik weet dat je het ook buiten de camera met software kunt oplossen. Maar als je aan het experimenteren bent, dan is het wel heel fijn als je ter plekke kunt kijken.

Jammer, maar het is niet anders.

profile.country.NL.title
JeBe66
Lid

Helemaal met je eens. Wat is er nu leuker dan dit ter plekke te maken. Mijn ervaring is wanneer ik dit softwarematig achteraf moet doen, dat ik het niet doe. Ik vind dat ook niet leuk, dan ben ik meer als softwarekunstenaar bezig dan als fotograaf. Juist door het met de camera spelen zie je de leuke dingen. Gelukkig heeft manlief zijn Canon nog 😁. Waarschijnlijk gaan we van camera ruilen. 

Dubbel opnameDubbel opname