annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 7 m3 instelling

OPGELOST
profile.country.NL.title
bwmvanderheijden
Ontdekker

Sony 7 m3 instelling

Waar zit de instelling voor zwart wit foto's te maken? 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Dat zit in de gebruiksaanwijzing.

 

U heeft een prachtige camera gekocht met veel mogelijkheden. De camera maakt het mogelijk foto's te maken van topkwaliteit.

Maar niets komt vanzelf.

Lees de gebruiksaanwijzing en zoek eens op youtube.

Nigel Danson is een voorbeeld van iemand die je aan de hand neemt om mooiere en betere foto's te maken.

 

Tip: Als het toestel aan staat in de Auto stand (eigenlijk in elke stand) druk dan eens op de Fn toets en u ziet een snelmenu naar allerlei instellingen.

U kunt ook op de ring aan de achterzijde drukken op de bovenzijde, onderzijde, links en rechts.

Kijk, probeer, verwonder u en geniet van uw mooie camera.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit is gemakkelijk achteraf te doen met Software als Adobe Lightroom. 

 

Of op de camera:

Ga naar het “Menu” and navigeer naar “Camera 1, pagina 12/14 Color/WB/Img. Processing”, en verander de “Creative Style to Black & White”.

 

Persoonlijk zou ik het doen achteraf in de nabewerking. Foto schieten in RAW en achteraf de keuze maken hoe deze te ontwikkelen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Dat zit in de gebruiksaanwijzing.

 

U heeft een prachtige camera gekocht met veel mogelijkheden. De camera maakt het mogelijk foto's te maken van topkwaliteit.

Maar niets komt vanzelf.

Lees de gebruiksaanwijzing en zoek eens op youtube.

Nigel Danson is een voorbeeld van iemand die je aan de hand neemt om mooiere en betere foto's te maken.

 

Tip: Als het toestel aan staat in de Auto stand (eigenlijk in elke stand) druk dan eens op de Fn toets en u ziet een snelmenu naar allerlei instellingen.

U kunt ook op de ring aan de achterzijde drukken op de bovenzijde, onderzijde, links en rechts.

Kijk, probeer, verwonder u en geniet van uw mooie camera.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit is gemakkelijk achteraf te doen met Software als Adobe Lightroom. 

 

Of op de camera:

Ga naar het “Menu” and navigeer naar “Camera 1, pagina 12/14 Color/WB/Img. Processing”, en verander de “Creative Style to Black & White”.

 

Persoonlijk zou ik het doen achteraf in de nabewerking. Foto schieten in RAW en achteraf de keuze maken hoe deze te ontwikkelen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

@Ik ben het helemaal eens met @@Instaphoto 

maar wil er een kanttekening bij plaatsen.

 

De vraag die velen zich niet stellen is wat ze willen met fotografie en hoeveel tijd ze er aan willen besteden.

De meesten, zoals ik klikken er dagelijks lustig op los en doen er weinig mee.

Voor die mensen (ik dus) volstaat het om lekker zo door te gaan en de genoemde cursussen van bijvoorbeeld Nigel Dawson te bekijken, want de kwaliteit van je foto's neemt dan zienderogen toe.

Ik heb de camera ingesteld op JPG én RAW zodat ik fotos zu kunnen bewerken mocht die neiging bij mij opkomen.

 

Er zijn relatief weinig mensen die voor het avontuur en de echte fotografie kiezen.

Als je dat doet (dat heb ik ook gedaan) dan gaat er een wereld voor je open.

Maar dat is meer een kwestie van tijd, van prioriteit.

 

Ik heb vaak het gevoel dat er veel mensen rondlopen met een super camera en dat ze er bijna niks mee doen. Zo nu en dan eens wat schieten op vakantie of bij een bijzondere gelegenheid.

 

Het begint er mee dat je je camera bijna altijd bij je hebt.

Daarnaast: grijp niet te hoog en neem iets dat handzaam is.

Van alle camera die ik in handen had is de Sony RX10 de camera die het dichtst bij het ideale compromis komt.

Je kunt er alles mee, van portret fotografie tot vogels 'schieten'.

 

Tot slot: Lightroom is de top maar kost ook wat. Probeer GIMP eens, gratis open source.

profile.country.NL.title
bwmvanderheijden
Ontdekker

gevonden en ingesteld onder C1 knop