annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 C en ARW

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Sony A7 C en ARW

Ik werk met lichtRoom Classic 

Het ARW bestand van Sony A7 C, kan niet worden geconverteerd met de Adobe DNG converter (naar TIFF of JPG)

Ik werk al jaren met Adobe-LR en wil dus niet naar een ander software programma overschakelen. 

Iedere camera fabrikant heeft zijn eigen RAW maar toch is het mogelijk om de RAW (ARW) van Sony A7 RIV om te zetten met de Abode DNG converter. Dat lukt NIET voor de ARW-bestanden van de Sony A7 C.

Een update van Lightroom Classics naar hun nieuwe versie met maandelijkse huurprijs is wellicht een oplossing, maar ik kocht eerder LR -classic en wil deze licentie behouden. Dus zal ik moeten uitzien naar een ander software converteerprogramma om de ARW van de A7 C, om te zetten.

Waarom is er een verschil tussen de ARW van A7 RIV  en die van de recente A7 C ....?

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

🤐

 

Je investeert wel in de modernste electrische auto, maar de laadpaal voor je deur wijs je af. Zo ervaar ik de gehele berichtgeving....

 

Mijn absoluut niet constructieve duit in het zakje...

 

 

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Op Amazon DE is (Jaar licentie) prepaid Adobe CC (Lightroom Classic/CC & Photoshop) te koop voor 88,- euro als je DE adres hebt anders 92,-. Nog steeds mooie aanbieding. Wellicht heb je hier iets aan. 😉

 

Hebben zelf NL als DE adres dus de 88,- variant besteld :grin:

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Goeden dag "harmnld"

 

Veel kopers van nieuwe Sony-camera's  weten niet dat ze ook zullen moeten investeren in een nieuwe PC en recente software. Is er iemand bij Sony die zich daarover zorgen maakt ? Neen natuurlijk niet !

In mijn geval kan ik het probleem oplossen, maar sommigen zullen wellicht een nieuwe PC  (iMac) en recente software moeten aankopen : reken eens met mee 

Gemiddeld 2000 euro voor een Sony camera

Gemiddeld 1400 euro voor een Sonylens

Gemiddeld 2000 euro voor een actuele PC- of iMac 

Totaal 5400 euro 

En over die laadpaal gesproken, die moet niet voor mijn deur komen, als ik daarvoor maar niet steeds opnieuw een andere stekker moet kopen om op te laden... (foei harmnld) voor je weinig constructieve bijdrage.

Ik dacht dat Sony-medewerkers vooral hun klanten " constructief van dienst" moeten zijn en de klanten niet naar de uitgang jagen...

Ps: ik heb 20 jaar  Canon camera"s gebruikt en recent overgestapt naar Sony, ik kan mij NIET herinneren dat ooit iemand van Canon  een dergelijk antwoord stuurde ...

Wellicht toch eens over het voorgaande nadenken (hier op  de community) , want je geeft met dit soort antwoorden geen goede ondersteuning aan mogelijke potentiële  klanten.... 

Vriendelijke groet 

 

 

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Bedankt voor de info

Ik heb een andere beeldverwerkingssoftware aangekocht dan Lightroom  om mijn probleem op te lossen.

Vriendelijke groet 

 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Beste "Fotografielamp" (voorkeur voor beperkt gebruik van schreeuwletters),

 

ik ben ook maar gebruiker...

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Harm 

da's niet mooi wat je hier als antwoord neerpent

Wellicht zijn jullie in Nederland  wat directer met  antwoorden, maar uw reactie komt niet goed over bij mij.

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Dank voor uw antwoord

Ik begrijp uw standpunt

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Indien zo, excuus...

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Beste @FOTOGRAFIELAMP medewerkers van Sony zijn te herkenen aan de tekst “Community Team” bij hun profiel. Heeft iemand  “Lid” “Bijdrager”  “Ontdekker” of  “Expert” bij hun profiel staan. Dan zijn dit net zoals u gebruikers van deze Community. (Geen Sony medewerker).  En mocht iemand werken bij Sony die bijvoorbeeld “Lid” bij zijn/haar profiel heeft staan. Dan acteren zij niet uit naam van Sony. Zo ben ik net als u Sony gebruiker en geen Sony medewerker.

 

Adobe kiest ervoor om oudere software niet meer te voorzien van camera updates. Als u de nieuwste Canon, Nikon, Fujifilm, Leica camera had gekocht dan had u het zelfde gehad. Het probleem is niet Sony (de camera fabrikant), maar ligt bij de door u gebruikte Adobe software. Sony geeft alle benodigde informatie aan bijvoorbeeld Adobe, zodat zij camera profiel kunnen toevoegen aan de software. Adobe kiest ervoor om oudere software versies niet te voorzien van camera updates.  

 

Ja het is vervelend, maar u kunt beste u beklag doen bij Adobe. Sony is in deze geen partij. 

 

PS: kan u verzekeren dat bij Canon ook wel eens wat onhandig of minder netjes gaat. Heel wat jaren gefotografeerd met Canon en Fujifilm. En bij beide merken wel eens een uitdaging gehad. Zelfs in de tijd dat ik Canon Platinum Pro member was. Gras is ergens anders altijd groener 😉

 

 


@FOTOGRAFIELAMP  schreef:

Goeden dag "harmnld"

 

Veel kopers van nieuwe Sony-camera's  weten niet dat ze ook zullen moeten investeren in een nieuwe PC en recente software. Is er iemand bij Sony die zich daarover zorgen maakt ? Neen natuurlijk niet !

In mijn geval kan ik het probleem oplossen, maar sommigen zullen wellicht een nieuwe PC  (iMac) en recente software moeten aankopen : reken eens met mee 

Gemiddeld 2000 euro voor een Sony camera

Gemiddeld 1400 euro voor een Sonylens

Gemiddeld 2000 euro voor een actuele PC- of iMac 

Totaal 5400 euro 

En over die laadpaal gesproken, die moet niet voor mijn deur komen, als ik daarvoor maar niet steeds opnieuw een andere stekker moet kopen om op te laden... (foei harmnld) voor je weinig constructieve bijdrage.

Ik dacht dat Sony-medewerkers vooral hun klanten " constructief van dienst" moeten zijn en de klanten niet naar de uitgang jagen...

Ps: ik heb 20 jaar  Canon camera"s gebruikt en recent overgestapt naar Sony, ik kan mij NIET herinneren dat ooit iemand van Canon  een dergelijk antwoord stuurde ...

Wellicht toch eens over het voorgaande nadenken (hier op  de community) , want je geeft met dit soort antwoorden geen goede ondersteuning aan mogelijke potentiële  klanten.... 

Vriendelijke groet 

 


 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Klopt... (bedankt voor uw reactie)

Ik heb ook niet gezegd dat Sony hierin fout is...

waar het mij om te doen is, is dat de consument dient rekening te houden dat als hij een nieuwe camera koopt (van om het even welk merk) hij ook extra kosten en extra budget zal nodig hebben voor informatica en software. Niemand zal deze informatie meegeven als je een nieuwe camera koopt...

Ik vond het daarom belangrijk dit "nevenaspect" van aankoop ook te vermelden, een nieuwe camera kopen kost dus vaak meer dan de aankoopprijs van enkel de  camera,  ongeacht welk merk !

Het zal wellicht nog lang (zo niet nooit) wachten zijn op een standaard RAW  dat voor alle merken uniform is, maar tenvolle gebruiksvriendelijk is voor de koper ( van alle merken)