annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 C en ARW

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Sony A7 C en ARW

Ik werk met lichtRoom Classic 

Het ARW bestand van Sony A7 C, kan niet worden geconverteerd met de Adobe DNG converter (naar TIFF of JPG)

Ik werk al jaren met Adobe-LR en wil dus niet naar een ander software programma overschakelen. 

Iedere camera fabrikant heeft zijn eigen RAW maar toch is het mogelijk om de RAW (ARW) van Sony A7 RIV om te zetten met de Abode DNG converter. Dat lukt NIET voor de ARW-bestanden van de Sony A7 C.

Een update van Lightroom Classics naar hun nieuwe versie met maandelijkse huurprijs is wellicht een oplossing, maar ik kocht eerder LR -classic en wil deze licentie behouden. Dus zal ik moeten uitzien naar een ander software converteerprogramma om de ARW van de A7 C, om te zetten.

Waarom is er een verschil tussen de ARW van A7 RIV  en die van de recente A7 C ....?

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Met het RAW bestand worden ook camera specifieke informatie meegestuurd. (Zie onderstaande link) En software als Lichtroom Classic  zullen hun software moeten updaten met profiel voor deze camera. (Net als besturingssystemen als Windows, MacOS, Linux. Zonder deze update zal waarschijnlijk geen voorvertoning zijn van de RAW bestanden.)

 

Helaas gaat Lichtroom Classic die is aangekocht als pakket geen camera specifieke updates meer krijgen. Ongeacht merk en type camera. Dan is omzetten naar DNG optie (als dit ondersteund word) of kom je uit op abonnement op CC. Of toch overstappen op andere software. 

 

Meer informatie m.b.t.

https://en.wikipedia.org/wiki/Raw_image_format

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@FOTOGRAFIELAMP