annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A57 en flitser Elinchrom RX: geen goed beeld op LCD

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Erik0067
Bezoeker

Sony A57 en flitser Elinchrom RX: geen goed beeld op LCD

Hallo,

Ik heb onlangs een workshop modelfotografie gevolgd waarbij gebruik werd gemaakt van een professionele flitser, de Elinchrom RX flitser. Mijn camera is een Sony Alpha 57.

De locatie was een gebouw waarbij de modellen vaak voor een raam stonden. Het buitenlicht was behoorlijke fel.

De camera moest in de handmatige stand (M) eerst worden afgesteld op het buitenlicht. Vervolgens werd een Elinchrom zender op de camera gemonteerd die de flitser aanstuurde.

Dit gaf goede foto's: het model dat voor het raam stond werd goed ingeflitst en de gehele achtergrond was perfect. So far, so good, maar..... van het model zag ik op mijn LCD alleen een zwart silhouette (voor het daadwerkelijk maken van de foto dus). Door de zoeker zag ik hetzelfde beeld. Dit maakte het erg lastig om foto's te maken!

De vraag is natuurlijk of hier geen oplossing voor is. Hoe krijg ik een goed beeld te zien voor ik de foto daadwerkelijk maak?

Alvast bedankt!

Erik

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

In het menu moet je zoeken naar de live preview functie en deze uitschakelen. Deze functie is bedoeld om de belichting in de zoeker (maar niet je foto) min of meer constant te houden wanneer je met studioflitsers werkt!

De EVF gedraagt zich dan eerder als een OVF :wink:

Message was edited by: Portmixus

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Dag Erik,

Mi is de enige oplossing om met lampen te gaan werken. Dat geeeft in ieder geval een indicatie. Je kunt natuurlijk ook achteraf het beeld beoordelen. Als je binnen fotografeert (Ik ken de Sony Alha 57 totaal niet) is thehering misschien een welkome aanvulling.

Willem
NEX6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

In het menu moet je zoeken naar de live preview functie en deze uitschakelen. Deze functie is bedoeld om de belichting in de zoeker (maar niet je foto) min of meer constant te houden wanneer je met studioflitsers werkt!

De EVF gedraagt zich dan eerder als een OVF :wink:

Message was edited by: Portmixus

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Heee, goed man!

Willem
NEX6