annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A 7 IV

profile.country.NL.title
HKOONING
Nieuw

Sony A 7 IV

Ik heb een S0ny A 77 gehad en nu een neiuwe Sony A 7 IV gekcoht.

Er zijn twee problemen waar ik niet uit kom;

1 Kan op geen enkele manier er achterkomen hoe ik een tracking kan instellen.2 Ik kom er ook niet achter welke knop of instelling ik moet gebruiken om mijn Autofocus punt kan verplaatsen.

 

Hoor graag 

Met vriendelijke groet,

 

Herman Kooning

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo,

 

ik heb zelf ook de A7iv, en in het menu nummer 20 van 52 (rechtsboven in je schermpje achterop) kun je de Gevoeligheid AF-volgen instellen. Bedoel je die?

 

Je scherpstelpunt verstel je met het pookje/knopje direct onder de knop AF-ON achterop je camera.

Probeer maar eens..

 

Veel plezier.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@HKOONING 

 

Bij de autofocus gebieden kun je kiezen voor verstelbaar punt, je gebruikt dan het joystickje om het punt te verzetten. Als je je aanraakfunctie aangezet hebt kan het ook door op het scherm te tikken.

Bij de autofocus gebieden heb je als laatste setje een setje tracking opties: volgen uitgebreid punt, volgen breed etc. Als je een van deze instelt gaat de camera volgen vanuit het scherpstelgebied dat je gekozen hebt. Heeft de camera een onderwerp herkent of heb jij je focus ergens neergezet dan volgt de camera tot je een foto gemaakt hebt of de onspanknop (of af-on als je die gebruikt) loslaat en begint daarna weer te zoeken in het punt dat je gekozen had. 
Heb je de aanraakfunctie staan op 'onderwerp volgen' dan kun je dat opheffen door op het midden van de multiselector (het 'wiel') te drukken. 
Hoop dat dit helpt!

Groet,

Antonette