annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Krijg op mn A1 geen 30 FPS ingesteld

profile.country.NL.title
gerbrandy6
Lid

Krijg op mn A1 geen 30 FPS ingesteld

Goedendag,

Volgens mij voldoe ik aan alle voorwaarden om de instelling voor 30 FPS in de Drive mode zichtbaar te maken, laat staan ingesteld.

Voorwaarden zoals ook ingesteld (met een 200-600 lens):

  1. You need to be shooting in Compressed Raw, JPEG or HEIF file format.
  2. Focus mode should be set to AF-C and drive mode to Hi+.
  3. Focus Area op Wide, zonder Tracking.
  4. Electronic shutter (speed between 1/250 – 1/32000 sec.).
  5. Priority Set in AF-C set to ‘Release’.
  6. Use a lens that supports 30 FPS. Have the latest lens firmware version installed (ILCE-1 op 1.31 en de lens op 02).

Wat kan er nu nu nog verkeerd zijn ingesteld? Volgens mij zijn bovengenoemde settings echt de enige waar je allemaal aan moet voldoen. Ik heb de settings al 3x doorgelopen. Ik weet niet meer of ik vroeger wèl een keer de instelling 30 FPS heb gehad omdat ik eigenlijk bijna alleen maar met Tracking on fotografeer.

 

Bij voorbaat dank voor alle suggesties (liefst alles behalve "terugzetten naar fabrieksinstellingen"🤔).

Lex

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
gerbrandy6
Lid

@Sony......

 

Heeft Sony ook helemaal geen idee?

 

Lex

Tags (3)
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @gerbrandy6 

 

Dat zijn inderdaad de instellingen waarmee dat zou moeten lukken.

 

Welke geheugenkaart gebruik je?

Wat gebeurt er als je er geen geheugenkaart erin hebt zitten en de camera instelt op 'release w/o card' -> enable (9/52 van het menu)?

 

Groet!

Antonette 

profile.country.NL.title
gerbrandy6
Lid

Beste Antoinette,

Excuus had je antwoord niet gezien.

Ik gebruik de voorgeschreven Sony SD Card, Tough 160 GB, CF Express type A, 800/700 RW.

Als ik de card eruit haal en Release w/o card enable dan blijft in mijn menu Shooting -> Drive Mode -> Cont. Shotting Speed de max snelheid nog steeds op 20 images/sec staan.

 

Wat nu?

 

Groet, Lex