annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Software update

OPGELOST
profile.country.NL.title
AndreMuller1953
Lid

Software update

Hallo, dit is de eerste keer dat ik gebruik wil maken van de kennis van de Sony community! Na mijn eerste a6000 werd het een a7m1 en toen de a7m3.

HET “probleem”: we gaan over 5 weken op vakantie richting Thailand en Laos. De sony draait op versie 2.0. Is het verstandig om de software te updaten naar 3.1 of toch maar wachten tot we terug zijn. We hebben een Mac met el capitan. Lees nogal wat reviews met problemen. Ben bang dat ik straks na de update. (Stel dat deze niet goed gaat) met een camera zit die niet meer werkt.  Sony helpdesk zegt dat je niet terug kan naar de vorige versie. (Is dat echt waar?). Weet ook niet of de versie3.1 echt nodig is.

Alvast bedankt voor alle reacties.

PS Ben in bezit van een 24-240 en een 50mm 1.8 wil de 50mm vervangen door de 85mm wie heeft er ervaring mbt de switch?

Andre

Tags (2)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De update kun je prima uitvoeren. Voor die A7 III heb ik geen issues voorbij zien komen met deze updates. Net als die voor de A9, A7R II en III. 

 

Update kan altijd misgaan, maar in negen van de tien gevallen loopt deze netjes door als je deze opnieuw start. De kans dat het misgaat is heel klein. 

 

Updaten met MacOS kan prima. Laatst A7R III en II geüpdate vanaf MacOS Catalina 10.15 (Dev beta) Zonder problemen... 

- Update_*****.dmg openen vanaf je computer
-- kies niet de "UpdateSettingTool, maar open de map "Resources"
--- kies dan voor SystemSoftwareUpdater"
---- volg instructies 

 

Bedoel je hiermee wisselen van objectieven? Zo min mogelijk wisselen. En als je wilt wisselen. Niet in de wind/tocht gaan staan. En lens mount van de camera naar de grond laten wijzen. Dan heb je al minder kans dat er stof op je sensor kan komen. Hoe safe je ook wisselt. Stof kan er altijd inkomen 😉

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
AndreMuller1953
Lid

Dank je! Heb de knop omgezet naar eye af. Werkt nu als een zonnetje!

groet Andre

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De update kun je prima uitvoeren. Voor die A7 III heb ik geen issues voorbij zien komen met deze updates. Net als die voor de A9, A7R II en III. 

 

Update kan altijd misgaan, maar in negen van de tien gevallen loopt deze netjes door als je deze opnieuw start. De kans dat het misgaat is heel klein. 

 

Updaten met MacOS kan prima. Laatst A7R III en II geüpdate vanaf MacOS Catalina 10.15 (Dev beta) Zonder problemen... 

- Update_*****.dmg openen vanaf je computer
-- kies niet de "UpdateSettingTool, maar open de map "Resources"
--- kies dan voor SystemSoftwareUpdater"
---- volg instructies 

 

Bedoel je hiermee wisselen van objectieven? Zo min mogelijk wisselen. En als je wilt wisselen. Niet in de wind/tocht gaan staan. En lens mount van de camera naar de grond laten wijzen. Dan heb je al minder kans dat er stof op je sensor kan komen. Hoe safe je ook wisselt. Stof kan er altijd inkomen 😉

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
AndreMuller1953
Lid

Hi, ontzettend bedankt voor je antwoord. Hoop dat ik er nog aan toe kom om de update te installeren. Het is voor mij de eerste keer dat ik het kan doen! Heb (tot grote vreugde van mijn vrouw)  erg snel van camera’s gewisseld! Geloof dat ik DE camera (tenminste voor mij) gevonden heb. Ik heb mijn vraag niet goed gesteld betreffende het switchen van de lens. Het gaat mij er meer om of iemand ook de 50 mm gewisseld heeft voor de 85 mm, en wat de ervaringen zijn. Wacht weer met spanning op een reactie.

groet Andre

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @AndreMuller1953 !

 

De 85 mm is sneller met focussen dan de 50 mm. Denk dat beide lenzen een andere toepassing hebben. 50 mm is echt allround, bij 85 mm ga je al wat eerder richting portret denken, Uiteraard ook voor veel doeleinden te gebruiken, je beeldhoek is alleen wat anders en over het algemeen sta je dan ook wat verder van je onderwerp af.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

 

De brandpuntsafstand wordt vaak omschreven als 'de afstand in millimeters van het objectief waar het licht samenkomt'. Hoe lager het getal van de brandpuntsafstand, hoe breder de kijkhoek van je camera. Dit noemen we ook wel een groothoek. Gebruikelijke waardes hiervoor zijn 24 en 35mm. Groothoeklenzen met een nog kleinere waarde als brandpuntsafstand bestaan ook: dit wordt ook wel een supergroothoek genoemd.

 

Bij deze objectieven moet je wel opletten, want ze kunnen voor een vertekening zorgen in je beeld. De mate van vertekening verschilt uiteraard per objectief. Hoe hoger het getal van de brandpuntsafstand, hoe dichterbij je het beeld haalt. Dit noemen we ook wel een telelens. Een telelens zit vaak tussen de 70-200mm. Supertelelenzen gaan vaak wel tot de 500mm.

Hieronder wat praktische voorbeelden. Als je zoekt met Google zul je meer artikelen vinden die dit uitleggen 😉

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
AndreMuller1953
Lid

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb gemerkt dat meer voorkeur heb om mensen te fotograferen dan landschap of steden. Ik heb ook een 24-240 lens, maar ik merk dat ik de 50 mm in sommige gevallen traag vindt bij het focussen. Dat is ook de reden om te kijken naar de 85 mm. Ik kan een 85mmm Zeiss planar kopen (marktplaats) maar lees ook dat deze lens niet bepaald geluidloos is bij het focussen, en de vraagprijs lijkt me aan de lage kant (550 euro voor een 1.4). Kans is dus heel groot dat ik wacht met de aanschaf wegens de aanschaf van de a7m3 en de dure vakantie (Thailand en Laos) hou jullie op de hoogte.

groet Andre

profile.country.NL.title
AndreMuller1953
Lid

Ik had gezegd ik hou jullie op de hoogte. Bij deze. Ben via MP aan een mooie 85 mm gekomen. Vandaag ontvangen!. Maar ik dacht dat de fucus hold knop aanpasbaar is. Maar hoe wordt deze knop in het menu omschreven en is deze knop wel te programmeren ?. Alvast weer bedankt voor de hulp

groet Andre

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit is terug te vinden in je handleiding van je camera.  😉

 

Onderstaande video legt het stapsgewijs uit... 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
AndreMuller1953
Lid

Dank je! Heb de knop omgezet naar eye af. Werkt nu als een zonnetje!

groet Andre

profile.country.NL.title
jostakesphotos
Ontdekker

Ik heb voor een 85mm van een ander merk gekozen, maar ben daarom niet minder geïnteresseerd in jouw foto's van de vakantie. Hoop dat je er hier een paar plaatst . . . .

Prettige vakantie!

 

https://jostakesphotos.blogspot.com