annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

scherpstelstand Sony RX10

OPGELOST
profile.country.NL.title
manou001
Ontdekker

scherpstelstand Sony RX10

Heb de scherpstelgebied van mijn camera op "midden" geselecteerd in het menu van der camera.

Het scherpstelgebied blijft echter niet op het midden staan waardoor ik regelmatig onscherpe foto's heb.

Kan ik het scherpstelgebied vastzetten zodat het na het maken van een foto niet iedere keer op een andere plaats opduikt?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

hi @manou001 

 

Even een paar vragen: Heb je misschien iets van tracking of gezichtsherkenning aan staan?

Heb je misschien per ongeluk de lichtmeting op midden staan ipv de scherpstelling? 
Heb je touchscreen geactiveerd?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
manou001
Ontdekker

Bedankt voor je hulp. Het probleem is opgelost.

M.vr.Gr.

Hans

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

hi @manou001 

 

Even een paar vragen: Heb je misschien iets van tracking of gezichtsherkenning aan staan?

Heb je misschien per ongeluk de lichtmeting op midden staan ipv de scherpstelling? 
Heb je touchscreen geactiveerd?

profile.country.NL.title
baooste
Lid

Dag Manou001,

 

Ik ga ervan uit dat je RX10 MKIV bedoelt.

Ik denk dat het met de instelling van de aanraakfunctie heeft te maken. Als die op "aanraakpaneel" staat en je raakt (al dan niet bewust) het scherm aan dan verplaatst het scherpstelpunt naar het punt waar je het scherm hebt aangeraakt, ook al staat je instelling op "midden".

Je kunt de instellingen voor het aanraakscherm wijzigen onder het menu "Instellingen2" vinden (Aanraakfunctie). Als je die instelling op "Alleen touchpad" of "Uit" zet dan heb je er geen last meer van.

 

Succes! 

profile.country.NL.title
manou001
Ontdekker

Bedankt voor je hulp. Het probleem is opgelost.

M.vr.Gr.

Hans

profile.country.NL.title
manou001
Ontdekker

Klopt, maar ik heb het nu opgelost en aangepast. Nogmaals bedankt!

M.vr.Gr.

Hans