annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Scherpstellen.

OPGELOST
profile.country.NL.title
Riona.
Lid

Scherpstellen.

Ik heb regelmatig problemen met het scherp stellen , want de camera weigert om scherp te stellen ik werk in de M stand en ik heb de AF knop toegewezen als Backbutten knop en stel daar dus mee scherp ook heb ik de ontspan knop vrij gemaakt van scherp stellen .

Nu zijn mijn lenzen de al twee keer nagekeken of er een storing in was , maar die zijn in orde bevonden .

Nu heb ik het vermoeden dat het probleem in de body zelf zit en dat het signaal van de body naar de lens niet goed over gebracht wordt.

waar zit het probleem ?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Riona. 

 

Wat een vervelend probleem! Het kan aan een aantal factoren liggen, waaronder inderdaad helaas ook dat er iets mis is met de body. 

Heb je veel eigen instellingen gedaan? Anders zou ik proberen de camera instellingen te resetten of zelfs de camera te initialiseren (dan ben je ook je knop instellingen kwijt)

Verder is het op afstand een beetje lastig..

Begint de camera wel met scherpstellen maar zit het er naast of kan je de knop indrukken maar gebeurd er niks? Wat gebeurt er als je de scherpstelling weer onder de ontspanknop zet? 

Heeft het wel goed gewerkt?

 

 

Groet,

Antonette

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Check ook eens de instelling Voorkeur-inst in AF-S en AF-C. Deze instelling geeft je 3 keuzes: Alleen afdrukken als er een positieve focus is, altijd afdrukken, dus ook als je onderwerp niet in focus is, en gebalanceerde nadruk, een soort tussenweg.  Staat de instelling op "geen scherpst. " , de tweede keus dus, dan kan dat leiden tot jou probleem.   Bij de A7R3 vind je deze instelling  op camera2, blz5/14 , regels 2 en 3.  Waar het in de nieuwere menu structuur zit weet ik niet. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Riona. 

 

Wat een vervelend probleem! Het kan aan een aantal factoren liggen, waaronder inderdaad helaas ook dat er iets mis is met de body. 

Heb je veel eigen instellingen gedaan? Anders zou ik proberen de camera instellingen te resetten of zelfs de camera te initialiseren (dan ben je ook je knop instellingen kwijt)

Verder is het op afstand een beetje lastig..

Begint de camera wel met scherpstellen maar zit het er naast of kan je de knop indrukken maar gebeurd er niks? Wat gebeurt er als je de scherpstelling weer onder de ontspanknop zet? 

Heeft het wel goed gewerkt?

 

 

Groet,

Antonette

 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Check ook eens de instelling Voorkeur-inst in AF-S en AF-C. Deze instelling geeft je 3 keuzes: Alleen afdrukken als er een positieve focus is, altijd afdrukken, dus ook als je onderwerp niet in focus is, en gebalanceerde nadruk, een soort tussenweg.  Staat de instelling op "geen scherpst. " , de tweede keus dus, dan kan dat leiden tot jou probleem.   Bij de A7R3 vind je deze instelling  op camera2, blz5/14 , regels 2 en 3.  Waar het in de nieuwere menu structuur zit weet ik niet.