annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PlayMemories Camera-apps

profile.country.NL.title
jaap93
Lid

PlayMemories Camera-apps

Ik heb verschillende keren geprobeerd om time-laps op mijn A7R te krijgen maar ik haak steeds af omdat de methode vere van gebruikers vriendelijk is. Kan dat echt niet anders/eenvoudiger.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Jaap,

 

Binnenkort starten Amfion en ikzelf een reeks over deze apps, het zou leuk zijn als je al wat over de time-lapse app zou willen zeggen, wat je er niet leuk aan vindt en dergelijke. Hoe gedetailleerder, hoe liever :wink: als je wil natuurlijk!

 

Om een mogelijke oplossing te bieden voor je probleem: Sony heeft een "domme" afstandsbediening waarbij je niet veel meer kan dan scherpstellen, bulben of afdrukken.

Maar andere merken (vooral chinese) hebben "intelligente" afstandsbedieningen (bedraad) ontworpen waarbij je via de micro-usb poort van je camera, via een intervalometer de camera foto's laat nemen. Het is dus niet meer dan een afstandsbediening met een timer ingebouwd.

 

Zoek eens op producten zoals: 

JJC TM-F2 Wire Multi-Function LCD Timer Remote

 

Het is -denk ik- het ideale apparaatje voor jou, maar om het bekomen, is een ander verhaal (ebay...).

Let wel op als je zoekt, dat het de nieuwe multi-terminal usb poort gebruikt, niet de oude sony afstandsbedieningspoort.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
jaap93
Lid

De oplossing met een losse timer die ken ik van andere fotografen die er mee werken. Ik zou er ook één kunnen kopen maar ergens komt mij dat ook wat dom voor wanneer Sony er een heeft die direct op de camera kan. Alleen moet Sony dan de toegang wat beter maken. Ik heb nog geen ervaring met het maken van Time-laps maar al wel mooie voorbeelden gezien zoals de Namibian Nights van Marcel van Oosten https:/vimeo.com/57130400 en https:/vimeo.com/79661410. Ik woon dicht bij de kust en daar kan zich een heel schouwspel voordoen bij ondergaande zon. In een uur is de lucht en daarmee de spiegeling op de zee, elke minuut anders dat wil ik eens vastleggen want met losse foto's of film gaat dat niet.