annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

opvolger voor A99? A99 mkII? - worden de SLT camera's nog verder ondersteund? nog slechts 2 type camera's in omloop- slt 99 nie meegerekend?geen goede communicatie!

profile.country.BE.title
beroose36
Lid

opvolger voor A99? A99 mkII? - worden de SLT camera's nog verder ondersteund? nog slechts 2 type camera's in omloop- slt 99 nie meegerekend?geen goede communicatie!

 
14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om nieuwe introducties op de Alpha lijn met A-mount lenzen. 
Sony heeft dit jaar nog nieuwe Alpha lenzen geintroduceerd en ze introduceren vaak nieuwe modellen rond januari. 

Voor zover ik weet worden SLT camera's gewoon ondersteund. Heb je problemen met je toestel? 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo Beroose36!

 

Uit diverse interviews met Sony ontwikkelaars en onofficiële informatie is op te maken dat Sony zeker nog werkt aan A-mount camera's. Aan de andere kant is E-mount erg succesvol en kan ik me ook levendig voorstellen dat dat voor een bedrijf een factor is bij het verdelen van aandacht en ontwikkeling.

 

Als we kijken naar de tijd die tussen a900 en a99 zat zou een mark II inderdaad op het programma moeten staan in de komende tijd, maar een officiële statement zul je vanuit Sony hierover niet gauw krijgen. Aan de andere kant doen andere merken ook heel erg hun best om nieuwe camera's zo lang mogelijk geheim te houden, dus daar is Sony niet uniek in.

 

 

 

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

Het duurt nu wel erg lang voor er een opvolger komt voor de A99 als sony de komende tijd niet met iets nieuws komt zijn er veel mensen die sony de rug toe keren.

 

Ik heb diverse lenzen voor de a dus zal niet snel overstapen na de e dan kijk ik toch na andere merken als ik toch nieuwe lenzen moet kopen.

 

mijn A77 is al weer 4 jaar oud een nieuwe A77II heeft geen meer waarde voor mij.

 

Dus Sony laat is wat nieuws zijn in de A  lenzen groep.

 

 

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

jammer dat sony niet thuis geef over een nieuwe A camera

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Het is toch vrij eigen aan bedrijven dat ze niet in hun kaarten laten kijken, dat is niet enkel bij Sony. 

 

Persoonlijk ben ik mijn A-mount materiaal aan het afbouwen. De hoop op een nieuwe A99II is er wel, maar wat na dit model? Er is zeer veel beschikbaar voor A-mount dat een nieuw model nog zeker zinvol is, maar mede door de stijgende populariteit van E-mount, lijkt met me niet onlogisch om als bedrijf de kaart te trekken van het populaire product.

 

Olympus is lang geleden al gestopt met uitbrengen van nieuwe DSLR's, ze hebben het daar ook overleefd mede dankzij ijzersterke systeemcamera's.

Fuji (die de Nikon mount deelde) trekt ook volop de kaart van systeemcamera's.

Zelfs Hasselblad en Leica springen op deze boot.

 

Pentax heeft de bal serieus misgeslagen met hun Q-systeemcamera's, beetje idem voor Nikon. Canon ontwikkelt zijn systeemcamera's niet al teveel. Logisch, als je weet dat Nikon en Canon de DSLR-markt domineren.

 

Sony hinkt (ondertussen) helemaal achterop met DSLR en ze leiden de systeemcamera markt...ik denk dat het niet zo onlogisch is dat ze A-mount stilaan uitdoven. Ik geloofde er nog lang in, met de dag wordt dat minder en minder...(en los van het feit dat ik het véééééél prettiger werken vind met een systeemcamera, maar dat is geheel persoonlijk).

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

Sony is niet alleen die geen info geeft wat er aan komt en voor Sony lijk me in dit geval een gemiste kans.

Ik denk dat veel minolta liefhebers die na sony zijn gegaan nu sony de rug toe keren en overstappen na een ander merk.

 

systeemcamera's zijn niets voor mij ik vindt ze te klein.

 

ik stap over na een ander merk als er voor einde van het jaar niet iets nieuws komt de A77 heeft nu meer als 30.000 foto gemaakt en de oude A700 rondt de 40.000 dus daar geen klachten over, de nieuwe A77II (wat heet nieuwe hij is ook al weer een paar jaar in de handel) heeft geen meer waarde al kost hij nu nog geen 1000 euro al wil ik er wel 1 als hij goedkoop wordt aangeboden (gewoon voor de lol )

 

 

Sony heeft nu nog de kans om de A mount in leven te houden en wat jij schijft in je laatste zin klopt.

 

 

--K2--
Lid

Sony heeft in eerdere communicaties aangegeven te willen blijven investeren in de a-mount.

In hoeverre dit echter voldoende gaat zijn om aan alle potentiële gebruikers een ideale oplossing te bieden blijft natuurlijk wel de vraag.  

 

Er is net een A68 in de markt geplaatst, de A77-II is nog niet zo oud, en de A99 is eigenlijk het eerstvolgende model waarvoor een vervanger verwacht zou mogen worden.

Ik denk echter wel dat je er van mag uitgaan dat Sony zich in de eerste plaats gaat blijven richten op het verder uitbouwen van de marktpositie van de E-mount, dus op het in stand houden of nog vergroten van de voorsprong die men in het nieuwere marktsegment van de systeemcamera's verworven heeft t.o.v. Canon en Nikon.  Dat is alvast wat ikzelf zou doen als het mijn bedrijf was.  Het is immers vele malen moeilijker (en duurder) om in een langer bestaande markt met gevestigde waarden een stevige vinger in de pap te krijgen.  Op langere termijn gaan DSLR in hun gamma er wel uit vermoed ik, maar dat belet niet dat de lenzen vrij goed hun waarde kunnen houden want via adapter perfect bruikbaar op een E-mount...

 

Via de E-mount kan men er echter gemakkelijker in lukken klanten van de grote twee af te snoepen dan via de klassiekere A-mount, en dat is wat je vandaag ook ziet gebeuren.  Er zijn steeds meer Canon-/Nikon-gebruikers die naast hun zware en peperdure DSLR een handigere oplossing uit de A6xxx/A7-reeks in huis hebben, en een aantal daarvan doen ondertussen ook met plezier de DSLR van de hand omdat die ondertussen toch al een tijdje enkel maar ligt te verstoffen.

 

Ik zou zeggen: als je snellere updates op het vlak van DSLR wil, dan kan je misschien beter meteen naar een van de grote twee op DSLR-vlak gaan.  Hou er echter wel rekening mee dat veel van de zogezegd nieuwe modellen die zij uitbrengen in de praktijk nauwelijks echt vernieuwend zijn.  Er zitten altijd wel ergens een paar kleine stapjes van vooruitgang in, maar zelden iets baanbrekends...

Als je dat met Sony vergelijkt: de stappen die gezet zijn op technologisch vlak, bv. ook wat de geleidelijke integratie van (semi-) professionele videokwaliteit betreft, van a100 naar a350, a58, a77-II en a99 zijn echt wel de moeite.  Zolang de grote twee met de tradionele klapspiegel blijven werken, zal het voor hen op een aantal punten behelpen blijven.  

Anderzijds moet Sony natuurlijk wel goed in de gaten houden op welke vlakken ze zelf nog wat te leren hebben.  Als je de nieuwe Nikon D500 bekijkt bv.: Sony mag best nog wel eens een degelijke stap vooruit zetten op vlak van AF performance...

 

In elk geval: ik denk dat Sony niet de intentie heeft om voor DSLR-gebruikers een oplossing te verzinnen voor elke niche-markt.  Een professionele sportfotograaf bv. kan waarschijnlijk beter een ander merk blijven kiezen.

Maar voor 90% van de fotografen tegenwoordig denk ik echt wel dat Sony een degelijke oplossing kan aanbieden die met de allerbesten mee kan, als het vandaag al niet de allerbeste oplossing zonder meer is.

Kijk maar eens naar de review op DPReview van bv. de A58, A6000, A7R-II of A7S-II, of zelfs iets lager op de ladder de RX10-III...  Persoonlijk denk ik echt wel dat het op technologisch vlak eerder voor Canon en Nikon achtervolgen geblazen is dan dat dat het geval is voor Sony.  Dat Sony bovendien ook zelf alle nodige sensortechnologie in huis heeft, is een dikke plus.  Zie maar eens wat ze uit die kleine sensortjes van de RX100-reeks puren aan beeldkwaliteit.

En ook qua lenskwaliteit zit je op dit moment met het allerbeste als je de recentste lenzen van Sony in huis hebt.  Kijk bv. maar eens naar de review van Klaus op www.photozone.de voor o.a. de FE90.

 

Hoe dan ook, ik heb zelf de evolutie meegemaakt vanaf mijn Minolta 5000i over de 7 naar de 7D, en daarna het hele Sony-traject, en ik kan enkel maar zeggen dat ik bijzonder blij ben met de weg die Sony ingeslagen is.  Waar we bij Minolta af en toe kwaliteitsproblemen in de camera's hadden (error 58/first frame black, loskomende duimrubbers, enz.) is dat bij Sony veel betrouwbaarder geworden vind ik.

Ik heb persoonlijk liever een camera minder in het aanbod, maar wel allemaal modellen die feilloos en op hoog niveau meekunnen, dan veel modellen die het af en toe laten afweten.  Bij Canon en Nikon hoor ik toch nog regelmatig van een probleempje hier of daar, ook bij de echt wel dure toestellen.  En hun after sales support is ook niet altijd wat het moet zijn.

 

Ik blijf dus lekker waar ik ben 🙂

 

--K2--
Lid

"systeemcamera's zijn niets voor mij ik vindt ze te klein."

 

Heb je al eens een 7-reeks met grip geprobeerd ?

Persoonlijk vind ik dat perfect.  Een stukje kleiner dan mijn oude a900+grip, en een heel pak lichter ook.

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

--K2--  een mooi verhaal  ik kan me daar wel in vinden als ze nu eens een A7 met a mount maken maar iets groter ben ik de eerste die hem koopt